Cele mai delicioase gustări pentru zile pline de energie

De Unica.ro, pe Ultimul update Marți, 21 decembrie 2021, 22:29

Suntem obișnuiți să ne gândim la gustări ca la alimente și ingrediente mai puțin sănătoase, pentru că, în general, sunt acele mese rapide pe care le luăm pe parcursul zilei, fără oră fixă, între alte activități. Însă gustările sănătoase de pe parcursul zilei fac parte dintr-o dietă sănătoasă și un stil de viață echilibrat, pe care este important să le urmăm pentru a ne simți bine și pentru a ne păstra intactă starea de sănătate.

Putem alege o mulțime de alimente sănătoase și delicioase pe care să le consumăm ca gustări, evitând alimentele bogate în calorii în exces, grăsimi nesănătoase și zaharuri. Putem include în dieta noastră numeroase gustări, ușor de mâncat și de pregătit!

Care e gustarea ta preferată

Mesele principale și gustările ne dau energia de care avem nevoie și ne ajută să ne menținem organismul funcțional și în cea mai bună stare de sănătate. Pentru a face acest lucru, este recomandat să ne menținem greutatea în parametri optimi. Creșterea excesivă în greutate, mai ales într-un ritm rapid, este un factor major de risc pentru o serie de afecțiuni care ne pun sănătatea în pericol.

Pentru a asigura organismului substanțele nutritive de care are nevoie, este important să lăsăm deoparte alte activități atunci când mâncăm, fie că este vorba despre o masă principală sau de o gustare. Chiar dacă nu avem timp să ne pregătim din timp gustări, putem apela la produsele delicioase și sigure de la o bacanie online. Alimentele preferate vor sosi rapid, fără a ne bate capul și putem alege orice dorim, alimente din surse sigure, delicioase și sănătoase.

Este recomandat să variezi cât mai mult gustările, de exemplu nuci, care aduc au un aport ridicat de lipide și proteine, legume și fructe care au un conținut ridicat de carbohidrați, cum ar fi strugurii.

Gustările sunt parte integrantă din dieta noastră, așa că este important să le acordăm atenția necesară pentru a face cele mai bune alegeri. Ca și în cazul alimentelor pe care le consumăm la prânz sau cină, este recomandat să alternăm, pentru a nu ne plictisi de același fel sau tip de mâncare zi de zi.

Cum să mănânci sănătos și gustos

Poți combina alimentele care nu conțin amidon sau zaharuri, cu granola cu conținut scăzut de zahăr, biscuiți dietetici sau din grâu integral. Evită să consumi produse pe bază de făină albă și înlocuiește-le cu cele din cereale integrale.

Băuturile carbogazoase conțin cantități foarte mari de zahăr, așa că este recomandat să le evităm. Dacă le înlocuim cu sucurile din fructe, este important să nu exagerăm cu consumul acestora, pentru că sunt de asemenea bogate în zahăr. Cea mai bună alegere pentru hidratare pe parcursul întregii zile, inclusiv împreună cu gustarea, este apa plată.

Grăsimile sunt considerate principalele substanțe răspunzătoare pentru creșterea greutății corporale. În realitate, grăsimile – cele sănătoase – sunt un macronutrient de care organismul are nevoie pentru a-și menține buna funcționare. Sursele de grăsimi sănătoase sunt: peștele gras, semințele, avocado, ouăle, fasolea, uleiul de măsline, alunele, nucile, migdalele etc, adică alimentele care conțin grăsimi mononesaturate. Acestea scad colesterolul „rău” și ajută la păstrarea sănătății inimii.

Carbohidrații simpli (zahăr rafinat, făînă albă, produse procesate, de patiserie, cofetărie, băuturi carbogazoase etc) se absorb în organism, se depun sub formă de grăsime și au o influență negativă asupra nivelului glicemiei. Carbohidrații complecși, care sunt buni pentru sănătate, se absorb lent în organism și ne furnizează energie pe tot parcursul zilei. Aceștia previn creșterile și scăderile bruște ale glicemiei și conferă senzația de sațietate.

Gustările de fiecare zi sunt esențaile pentru buna funcționare a organismului și pentru a avea suficientă energie pentru toate activitățile pe care ni le-am propus. De aceea, este important să alegem alimente cât mai bogate în substanțe nutritive, sănătoase și sățioase. Există o mulțime de variante de gustări gustoase și sănătoase din care să le alegem pe cele care ne plac!

Sursa foto: Unsplash

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!