Ce trebuie să știi dacă vrei să-ți vinzi produsele printr-un marketplace

De Unica.ro, pe Ultimul update Vineri, 03 decembrie 2021, 23:51

Comerțul online este în plin avânt și tot mai mulți oameni cumpără produse de toate felurile printr-un simplu click, de pe dispozitive mobile, fără să mai meargă în magazine fizice. Restricțiile impuse de pandemie au accelerat acest fenomen, astfel că lumea virtuală a devenit noul bazar mondial, mall-uri virtuale populare. În acest context, dacă vrei să vinzi cu succes, trebuie să te adaptezi și să folosești cele mai eficiente canale de vânzări online. Îți prezentăm în continuare cele mai importante detalii despre marketplace-uri și cum să te promovezi prin listarea pe astfel de platforme:

Ce reprezintă un marketplace și cum funcționează

Așa cum îi spune și numele, un marketplace este un site de e-commerce unde mai mulți vânzători își listează produsele pentru a fi achiziționate online de către clienți din toată lumea. Funcționează ca intermediar între seller și buyer, ca mijloc de diversificare a canalelor de comerț electronic și ca platformă profesională, cu un grad înalt de siguranță în utilizare, servicii adiacente și mijloace de promovare.

Prin achitarea unui comision la vânzarea de produse prin marketplace poți să beneficiezi de prezența pe site-uri cu o largă varietate de produse fizice și digitale, unde se efectuează milioane de tranzacții, iar avantajele sunt multiple, așa cum poți afla în continuare.

Ce avantaje ai dacă vinzi prin marketplace-uri

Dacă te-ai decis să fii activ/ă cu afacerea ta pe marketplace-uri, vei negocia comisioanele și condițiile de vânzare, în cadrul unei convenții de colaborare ce îți oferă o serie de  avantaje:

Crești vizibilitatea pentru produsele tale

Prin asocierea firmei tale cu branduri puternice beneficiezi de creșterea vizibilității și produsele pe care le comercializezi vor fi mai apreciate pe piață. Totodată ai șansa de a fi remarcată de un număr mult mai mare de clienți decât se întâmplă în cazul unui simplu magazin online.

Articolele listate pe marketplace sunt variate și atrag publicuri diverse, din toate categoriile de vârstă și astfel ai ocazia să-ți prezinți oferta unor potențiali clienți pe care nu i-ai fi avut cu un simplu site specializat într-un anumit domeniu.

Beneficiezi de promovarea integrată pe canalele de marketing online 

Așadar joci în liga mare, alături de concurenți puternici și vei participa la campanii promoționale, de vânzări și de marketing online. Parteneriatul cu un marketplace îți asigură instrumentele necesare pentru realizarea unor acțiuni de promovare la nivel profesionist.

Poți să colaborezi cu firme specializate, pentru asigurarea standardelor de calitate cerute de marketplaceuri, precum  soft pentru procesarea imaginilor prin care poți să creezi automat fotografii adecvate postărilor de pe platformă, fără a modifica imaginile din magazinul tău online.

Beneficiezi de facilități deosebite, precum traducere automată a descrierilor de produse și notificări prin SMS, pentru ca adresabilitatea comenzilor să fie la nivelul dorit, iar activitatea firmei tale să înregistreze o evoluție pozitivă.

Construiești strategii de dezvoltare pe termen mediu și lung

Colaborarea cu un marketplace nu se rezumă doar la vânzări online. Aduce avantaje importante de imagine, promovare și mai ales ajută la crearea unei strategii puternice pentru dezvoltarea firmei tale, indiferent de domeniul în care activezi.

Prin comerțul colaborativ și integrări cu diverse marketplace-uri vei avea acces la softuri de facturare și servicii de curierat cu care lucrezi în mod normal, servicii de SMS-uri, platforme de e-Fulfillment și poți integra mai multe magazine online pe care le gestionezi, așa incât să beneficiezi de sincronizare în rețea. Vei reuși să realizezi procesarea eficientă și centralizată a comenzilor, sincronizarea automată și în timp real a stocurilor, optimizarea livrărilor și update-uri automate ale prețurilor pe diferite canale.

Dacă te-ai decis să-ți vinzi produsele printr-un marketplace, ia în considerare detaliile prezentate și aliniază-ți obiectivele de business la tehnicile și strategiile de eCommerce, pentru a fi competitiv/ă pe canalele de vânzări online. 

Sursa foto: shutterstock.com

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!