Ce poți face în timpul sarcinii: lucruri de care să te bucuri

De pe

Este o lungă listă cu detalii despre ceea ce nu ai voie să faci în timpul sarcinii și o alta, tot lungă,  cu tot felul de investigații și analize, care trebuie făcute în fiecare trimestru al sarcinii. Toate aceste interdicții și investigații periodice trebuie respectate, dar, sarcina nu înseamnă numai restricții. O sarcină normală, așa cum au cele mai multe dintre femei este o perioadă unică în care poți și trebuie să te bucuri de viață, pentru că nu este o suferință, ci doar o etapă în care, ca urmare a modificărilor fiziologice normale, ești mai delicată și trebuie să ai mai multă grijă de tine. 

Despre ceea ce este bine și util să faci îți va spune toată lumea, dar despre cele ce trebuie făcute pentru a va bucura cu adevărat de perioada de sarcină, tu și partenerul tău, ți se pune infinit mai puțin. Dincolo de grijă și de responsabilitatea pentru sănătatea copilului, pe care orice viitori părinți trebuie să le aibă, cele nouă luni care trec de la concepție la naștere trebuie trăite din plin și de femeia însărcinată și de partenerul acesteia. 

Sănătatea sarcinii

Supravegherea medicală din timpul sarcinii este obligatorie și este în beneficiul mamei și al viitorului copil. Analizele și toate celelalte detalii care țin de sănătatea sarcinii, de la investigații de rutină, la medicamente care susțin evoluția normală a fătului urmăresc un calendar, așa că un calculator de sarcina care să te ajute să-ți faci toate controalele necesare la momentul oportun, în funcție vârsta sarcinii este mai mult decât util. Sanatatea sarcinii este o preocupare principală, dar, nici pe departe, singura! 

Ciocolată și cafea

În timpul sarcinii, trebuie să spui adio alcoolului și unor alimente netratate termic, pentru că pun în pericol sănătatea copilului, dar, nu trebuie să renunți la toate micile tale plăceri. Vei tăia de pe listă espresso, dar vei putea bea liniștită o cafea cu lapte sau un cappuccino, mai ales când te vei simți epuizată din cauza simptomelor normale ale sarcinii. Nu sunt recomandate sucurile cu cofeină, dulci, dar, două cești normale de cafea, cu sau fără lapte sunt permise și nu-ți vor face niciun rău, câtă vreme suporți aroma și gustul. Nici pudra de cacao nu este interzisă, așa că poți mânca una, două bucățele de ciocolată, de care vrei tu, fără să-ți faci reproșuri. 

Mișcare, chiar și la sală

Sarcina nu vine cu o notă scrisă care îți interzice să mai calci în sala de gimnastică timp de nouă luni. De fapt, exercițiile fizice ajută la reducerea celor mai neplăcute simptome ale sarcinii, cum ar fi durerile de spate, constipația, balonarea și picioarele umflate; în plus, îmbunătățesc postura, tonusul muscular și rezistența fizică, de care vei avea nevoie din plin, mai ales în ultimul trimestru de sarcină, dar și în timpul travaliului și al nașterii. Mersul pe bandă, înotul, ciclismul (în lunile mici de sarcină) și orele de yoga sunt opțiuni prin care poți face mișcare benefică, de intensitate redusă, pe care o femeie gravidă sănătoasă le poate continua pe tot parcursul sarcinii, câtă vreme medicul nu-ți face o altă recomandare. Este important ca, indiferent de tipul de mișcare pe care îl alegi, să te hidratezi corect, să porți un sutien bun care să nu-ți provoace disconfort din cauza sensibilității și a greutății sânilor și să ții cont de tot ceea ce îți transmite corpul tău: dacă te simți obosită sau supraîncălzită, oprește-te.

Călătorește, dar în locuri sigure

Chiar dacă este evident faptul că ești însărcinată, asta nu înseamnă că nu poți călători, fie cu avionul, cu mașina sau pe un vas de croazieră. Este important să știi că perioada ideală este finalul trimestrului I și primele două luni din trimestrul al II-lea. Este perioada în care strălucești, sarcina îți dă chef de viață, ești sexy și plină de energie (nu uita că semestrul al doilea de sarcină mai este numit și perioada de aur a sarcinii pentru că totul, absolut totul este perfect!). Este important de menționat că majoritatea companiilor aeriene restricționează sau interzic zborul după 36 de săptămâni, iar în cazul croazierelor, limita pentru a putea urca la bord este în jurul a 24-25 de săptămâni. 

Câteva măsuri în plus sunt necesare dacă vei zbura. Evită alimentele care provoacă gaze și băuturile carbogazoase (la altitudine te vei simți și mai balonată decât ești în realitate), dar bea lichide, pentru a contracara umiditatea scăzută din cabină. Alege-ți un scaun pe culoar, astfel încât să-ți poți întinde picioarele și să ajungi ușor la baie. Dacă mergi cu mașina, fragmentează drumurile cu pauze consistente de 30-40 de minute.

Cu puțină atenție, perioada de sarcină poate să fie una dedicată vacanțelor și a călătoriilor în locuri sigure. Evită zonele îndepărtate, alte continente și pe cele exotice. Și, în contextul prezent, respectă cu sfințenie restricțiile și recomandările autorităților.

Spune da sexului

În primele săptămâni ale sarcinii, nu vei avea chef de sex. Dar, în perioada ”de aur”, probabil că te vei bucura de cele mai bune momente de sex din viață. Hormonii de sarcină cresc libidoul feminin, sexul este perfect sigur și nu afectează cu nimic evoluția fătului. În plus, este plăcut, face bine relației de cuplu, care se va consolida înainte de venirea copilului pe lume și te va face să te simți încrezătoare și iubită. 

Pe lista lucrurilor permise în timpul sarcinii, se mai numără: dieta vegetariană, dacă ești o gravidă vegetariană convinsă, câtă vreme vei lua o serie de suplimente alimentare pentru a-ți asigura toți nutrienții, condusul mașinii, statul la plajă și, în general, tot ceea ce te simți în stare să faci, dar, fără exagerări inutile și riscante.

Sursa foto: pexels.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu reginamaria.ro