Ce poți face atunci când timpul nu îți permite să mergi constant la sala de sport

Epoca vitezei, timp din ce în ce mai puțin, multe activități pentru 24 de ore pe zi și prea puțin timp pentru tine? Dacă și tu te confrunți cu această problemă, trage aer în piept, respiră și ia-ți notițe. Nu există situații de nerezolvat, totul constă în felul în care alegi să te organizezi și să privești lucrurile. Specialiștii spun că în afara zilelor de antrenamente din sala de forță este recomandată mișcarea pe jos, pe bicicletă sau prin parc cel puțin 30 minute/zi în ritm moderat. Desigur, pentru a ajunge la rezultatele fizice dorite, este necesar un plan personalizat de antrenament, realizat împreună cu un antrenor, astfel încât să lucrezi toate grupele de mușchi, dar să nu ajungi nici la suprasolicitare fizică.

Iată câteva modalități prin care să nu sari peste nici o oră de antrenament setată în obiectivul tău sportiv:

Antrenamente de acasă

Evenimentele globale recente au demonstrat că locuința ta se poate transforma peste noapte în birou, cămin, univers apropiat, spațiu de petrecere a timpului liber. Cu alte cuvinte, acasă poate fi orice îți dorești tu și organizezi să se întâmple.

Așadar, de ce nu ai transforma pentru 1-2 ore un spațiu din casa ta într-o adevărată sală de sport, în care să îți poți desfășura în voie programul de antrenament, fără să mai fii contratimp sau să aștepți prin trafic? Cu câteva gantere, o minge pentru exerciții, o saltea sau un preș pentru desfășurarea activităților de la șezut și 2-3 aparate pentru exerciții, poți lucra în voie direct din propria ta locuință. Bineînțeles, dacă ești acasă, nu trebuie să ignori echipamentul corespunzător desfășurării în bune condiții a exercițiilor fizice, compus dintr-o bustiera sport, o pereche de colanți sau pantaloni scurți și, desigur, adidașii din dotare. Ai grijă însă să nu faci mereu aceleași exerciții. Chiar dacă faptul că te antrenezi acasă și nu la sală înseamnă că diversitatea exercițiilor pe care le poți face este mai redusă din cauza lipsei aparatelor specifice, încearcă pe cât posibil să variezi tipurile de exerciții pentru a menține dinamismul antrenamentului. Repetarea constantă a acelorași exerciții face ca mușchii să nu se mai dezvolte în direcția dorită, deoarece se obișnuiesc cu efortul. În plus, devine plictisitor și pentru tine să faci mereu exact aceleași mișcări.

Înveți să te prioritizezi

Este imposibil să nu îți poți dedica ție și doar ție câteva ore pe zi sau măcar pe săptămână. Încearcă să îți organizezi mai bine programul zilnic, apelând la un organizator grafic și, dacă rămâi tot fără timp pentru propria persoană la sfârșitul zilei, înseamnă că trebuie să înveți să spui și „nu” anumitor activități cronofage. Spre exemplu, dacă ești legată de un loc de muncă în cadrul căruia orele sunt monitorizate, discută cu managerul sau superiorul tău ierarhic să poți lucra de acasă 1 zi pe săptămână, timp în care, în pauza de masă, să poți face și 30-40 de minute de antrenament după care să revii la activitatea de birou. Sportul dimineața este cel mai indicat pentru starea de sănătate și contribuie la un tonus muscular bun pentru întreaga zi, așa că dacă poți ieși din starea de lejeritate, sacrificarea a două ore de somn dimineața va fi o alegere pe care nu o vei regreta.

Setezi totul din alimentație

Cu o dietă echilibrată, bazată pe tot ce are nevoie organismul tău (fără înfometare) și cu o oră acordată mersului pe jos sau alergatului prin aer liber, poți sta liniștită în ceea ce privește un stil de viață sănătos. Iar dacă îți dorești mai mult de la tine, lasă totul pe weekend, dar ai grijă să lucrezi sub supravegherea unui antrenor astfel încât să nu ajungi la suprasolicitare. Un hobby pentru timpul liber poate deveni o adevărată performanță în viitor dacă ești constantă și depui pasiune și plăcere în ceea ce faci.

Sursa foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat împreună cu Hervis

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!