Ce măsuri să iei pentru a beneficia de o imunitate crescută în sezonul rece

De Unica.ro, pe

Sezonul rece este propice răspândirii virusurilor și bacteriilor. Pe de o parte, acest lucru se întâmplă din cauza temperaturilor scăzute și a umezelii, care înlesnesc multiplicarea și transmiterea infecțiilor bacteriene și virale. Pe de altă parte, accesul limitat la fructe și legume proaspete, bogate în vitamine poate determina scăderea imunității. Alimentația este extrem de importantă pentru sistemul imunitar, însă nu este singurul aspect ce ține de stilul de viață care influențează crearea de anticorpi și dezvoltarea rezistenței organismului la infecții. Iată ce măsuri ar trebui să iei, pentru a te bucura de o imunitate optimă în sezonul rece:

Consumă fructe și legume

Chiar dacă nu mai ai la dispoziție varietatea din timpul verii și al toamnei, profită din plin de oferta de fructe și legume din piață sau de la supermarket. Acestea sunt bogate în fibre și vitamine și susțin atât imunitatea, cât și sistemul digestiv. Orientează-te către alimente care au un conținut bogat de vitamina C, așa cum sunt merele, citricele sau pătrunjelul. Nu ingora nici posibilitatea de a consuma legume cu frunze verzi; pe lângă vitamina C, acestea au, de regulă, un conținut ridicat de fier – varza kale, spanacul și salata sunt astfel de exemple. Asigură-te că ceea ce consumi provine din surse sigure și optează pentru sere și ferme care folosesc cât mai puține îngrășăminte și agenți chimici de creștere. Include în meniul tău zilnic fructe și legume și te vei bucura de o imunitate mai bună. Chiar dacă alimentația nu este suficientă pentru a te feri de infecții precum gripa, cu siguranță va ajuta organismul să facă față mai bine simptomelor și să se refacă într-un timp mai scurt.

Acordă o importanță crescută odihnei

Somnul ajută organismul să își refacă resursele de energie, este esențial pentru funcțiile cognitive precum memoria de scurtă și lungă durată sau învățarea și contribuie din plin la reglarea mecanismelor organismului. Stai departe de ecrane în intervalul de cel puțin o ora anterior somnului, deoarece lumina albastră poate afecta calitatea acestuia. Pentru că 

importanta somnului se reflectă inclusiv asupra sistemului imunitar, ia toate măsurile necesare pentru a te bucura de un somn de calitate. Pe lângă evitarea luminii albastre înaintea și în timpul odihnei, mai sunt câteva trucuri care te pot ajuta să ai un somn mai bun. Sesiunile de meditație destinate relaxării, băile călduțe, aromaterapia, zgomotul alb sunt unelte de care te poți folosi pentru a crește calitatea somnului. Dacă vrei să o monitorizezi, există ceasuri inteligente și brățări care urmăresc și analizează ciclurile de somn, precum și trezirile din timpul nopții, pentru a putea evalua calitatea somnului tău și oscilațiile privind respirația, mișcarea, temperatura corpului.

Fă mișcare

Antrenamentele fizice nu doar că te vor ajuta să ajungi la greutatea ideala și să o susții, ci au un impact major inclusiv în ceea ce privește imunitatea. Mișcarea are un rol important inclusiv în reglarea somnului și a metabolismului și susține starea generală de sănătate. Găsește o modalitate potrivită ție de a evita sedentarismul. Dacă nu iți place să frecventezi sala de fitness, poate preferi plimbările lungi în natură. Dacă nu te împaci cu sporturile de echipă precum fotbalul sau baschetul, poți opta pentru activități fizice pe care le poți desfășura individual, așa cum sunt yoga sau exercițiile pilates. Un abonament la un bazin de înot poate fi o soluție la fel de bună, pentru cei care preferă mișcarea în apă. Cu siguranță, dacă te implici suficient în procesul preliminar, vei descoperi activitățile care ți-ar aduce și bucurie, nu doar sănătate.

Sistemul imunitar poate fi susținut printr-o alimentație sănătoasă, prin obiceiuri echilibrate de somn, dar și prin mișcare. Pe scurt, un stil de viață echilibrat te poate ajuta când vine vorba despre prevenția infecțiilor virale și bacteriene.

Sursa: Pexels

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!