Bilanț 2020 –  creșteri importante la anumite domenii

De Unica.ro, pe Ultimul update Luni, 06 iunie 2022, 11:32

Pandemia generată de virusul sars cov 2 a adus modificări în obiceiurile comportamentale ale oamenilor. De mai bine de un an, viața cotidiană a fost perturbată de restricții, crize majore şi limitări numeroase de circulaţie. Izolarea a adus modificări complexe şi în modul de realizare a cumpărăturilor.

Turismul şi sectorul HoReCa

Turismul şi sectorul HoReCa au fost afectare cel mai puternic de pandemie. Din pricina restricţiilor de circulaţie, cei mai mulţi oameni au fost nevoiţi să îşi anuleze călătoriile planificare anterior. Vara lui 2020 a fost un în care turismul extern a avut cea mai mare prăbușirea, mulți oameni renunţând la vacanțele early booking achiziţionate. Operatorii interni au avut de câştigat, totuși, întrucât mulți dintre români s-au reorientat către destinațiile interne. Anul trecut au reuşit să se revitalizeze stațiunile de pe litoralul românesc şi cele montante, mai puțin populare înainte de pandemie. 

Transportul aerian

Cel mai afectat sector în pandemie a fost transportul aerian de persoane. Pentru o bună perioadă companiile aeriene au avut întreaga flotă blocată la sol, din pricina restricțiilor de circulație impuse la nivel european. Companiile aeriene au reușit să rămână pe linia de plutire, doar ajutate de subvențiile, însă multe dintre acestea au fost nevoite să recurgă la concedieri în masă, cel puţin în a doua decadă a lunii mai a anului 2021, când au început, timid, să fie ridicate restricțiile de circulație şi s-au putut relua traficul în condiții aproape normale.

Alimente, consum de alcool şi tutun

Creșteri importante s-au înregistrat pe partea de consum, de produse alimentare, alcool şi tutun. Lipsa ieşirilor în oraș i-a determinat pe mulți să crească consumul de alimente, alcool şi tutun. Românii au preferat să gătească în casă şi să mănânce în familie, fapt ce a genera o creștere importantă a vânzărilor de produse alimentare de bază și finite.

În 2020 au înregistrat creșteri semnificative şi produsele cu tutun. Conform principalilor producătorii volumul de vânzări pentru ţigarete şi tabac nu a fost afectat de pandemie, dar s-a modificat modul de achiziţie, românii preferând să cumpere online, şi să le fie livrate produsele la domiciliu, soluție de achiziție apreciată în detrimentul variantei clasice. Conform datelor furnizate de e-Potion, români nu au renunţat nici la vapat nici la aparatele cu tutun incalzit. Ba chiar mulți dintre fumătorii tradiționali au ales să înlocuiască ţigaretele clasice cu cea de tip electronic, care este mai ușor de utilizate în interior şi care nu afectează ambientul asemeni celorlalte alternative. Practic, în 2020 a crescut numărul oamenilor care folosesc aparatele de tutun inclazit si tigari electronice.

Îmbrăcăminte, articole de igienă personală

Romanii au renunțat la îmbrăcămintea de lux, la rochii, costume şi pantofi cu toc şi-au redefinit garderobă, orientându-se către haine din segmentul de îmbrăcăminte şi încălţăminte casual şi sport. Tot în pandemie au crescut vânzările online de articole pentru îngrijire personală ( săpun lichid, gel igienizant, gel de dus).  Marii retaileri din domeniu anunţând un bilanț semnificativ pe acest segment. 

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!