Beneficiile sporturilor de iarnă asupra sănătății: 3 motive să fii activă iarna asta

De Unica.ro, pe

Priveliștile uimitoare, senzația de libertate, aerul proaspăt – acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care mulți pasionați de sporturi de iarnă așteaptă sezonul rece. Activitățile de iarnă, precum schiatul, snowboardingul sau patinajul, au efecte pozitive asupra sănătății fizice și psihice.

Aceste sporturi nu sunt, totuși, lipsite de riscuri, de aceea este esențial să te pregătești înainte de a urca pe pârtie sau de a merge la patinoar. Pe lângă faptul că trebuie să fii pregătită din punct de vestimentar, cu pantaloni ski dama, geacă impermeabilă, bluze și hanorace călduroase, precum și să ai echipamentul potrivit – clăpari, bețe, ochelari și cască -, este esențial ca și corpul tău să fie pregătit pentru a practica sporturi de iarnă. Pentru că aceste activități de iarnă implică foarte multe grupe musculare, este indicat să îți pregătești corpul înainte de a ieși în mijlocul naturii, practicând exerciții de forță și rezistență.

Dacă echipamentul este pregătit și corpul este gata de o nouă aventură, te poți bucura din plin de beneficiile sporturilor de iarnă.

Sporturile de iarnă ajută articulațiile și mușchii

Schiul și patinajul lucrează aproape toate grupele de mușchi din organism. Alunecarea implică sincronizarea picioarelor și mâinilor, ceea ce ajută la flexibilitatea articulațiilor. Pentru că sunt activități care implică efort și o bună coordonare, este indicat să ai o condiție fizică bună, înainte să te aventurezi pe pârtie.

Dacă practici pentru prima dată sporturi de iarnă, este necesar să urmezi sfaturile unui antrenor, astfel încât să înveți corect. Și, dacă ai nevoie de un strop de motivație, poți alege o lecție de familie. Împreună cu partenerul de viață și copiii, practicarea unor sporturi de iarnă poate fi o activitate mai distractivă, dacă ești începătoare. Așadar, nu uita să pui în bagaj și pantaloni ski barbati, geacă impermeabilă pentru copii și alte articole vestimentare necesare pentru ca întreaga familie să facă față condițiilor meteorologice de pe pârtie.

Sporturile de iarnă, benefice pentru sănătatea cardiovasculară

Sporturile de iarnă sunt benefice pentru sănătatea cardiovasculară, întrucât contribuie la creșterea ritmului cardiac și la pomparea sângelui în organism. În plus, aerul de la înălțime îți „forțează“ corpul să depună mai mult efort. Partea cea mai frumoasă la practicarea sporturilor de iarnă este că, deși sunt la fel de solicitante ca antrenamentele de la sala de fitness, nu vei simți că depui efort fizic. Activitățile de iarnă sunt distractive și te ajută să te menții în formă, fără să simți că îți suprasoliciți corpul.

Sporturile de iarnă contribuie la reducerea nivelului de stres

Sportul reprezintă una dintre cele mai bune metode de a te elibera de stres, iar atunci când activitățile au loc în mijlocul naturii rezultatele sunt cu atât mai satisfăcătoare. În timpul exercițiilor fizice, sunt eliberate endorfine în creier, iar acest proces contribuie la reducerea nivelului de stres. Fie că mergi la patinoar într-o seară după terminarea programului de lucru, fie că optezi pentru un weekend la munte, beneficiile sporturilor de iarnă asupra sănătății psihice nu vor întârzia să apară.

Sporturile de iarnă pot fi atât activități solitare, cât și de grup, astfel că practicarea lor îți poate aduce prieteni noi, te poate ajuta să întărești legături deja existente sau poate fi o modalitate excelentă de a petrece mai mult timp cu tine însăți.

Sursă foto: Unsplash

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!