Anul viitor, Levi’s va începe celebrarea a 150 de ani de la lansarea acestui icon global, unul care a cunoscut multe iterații de-a lungul istoriei sale lungi și ilustre. Prezentând o închidere cu nasturi și picior drept, deși Red Tab este modelul de bază, în fiecare an vede un nou fit, ușor reinterpretat al originalului 501 pentru a coincide cu situația culturală și stilistică actuală. Anul acesta, pentru a profita de confortul inspirat din anii ’90, avem în prim-plan blugii Levi’s 501 din anii ’90. Cu un fit mai relaxat pe fund și picior, acest Levi’s 501 surprinde perfect acea atmosferă de la sfârșitul anilor ’90, atunci când a purta ceva mai lejer – chiar și puțin larg – îți oferea atitudinea ideală.
Pentru a celebra trecutul, prezentul și viitorul acestei piese iconice îndrăgite de tot globul – și pentru a ajuta la lansarea celei mai recente ediții, 501 ’90 – Levi’s a colaborat cu șapte vizionari ale căror povești întruchipează perfect spiritul originalului 501, unde fiecare vine cu o perspectivă unică care îmbrățișează schimbarea necesară pentru a inspira dezvoltarea și evoluția personală. Prezentat în campanie – și arătând stilul versatil al originalului 501 și al lui 501 din anii ’90 – este inovatorul, actorul și producătorul hip-hop Kid Cudi; artist, designer și arbitru cultural Tremaine Emory; inovator sonic și membru fondator al legendarului Beastie Boys,Mike D; modelul iconic Nathan Westling; model, director creativ și inovator de stil Gia Seo; stilist, creatoare de gusturi vestimentare și prima femeie de culoare care a stilizat o copertă a revistei Vogue, Gabriella Karefa-Johnson; și model, muzician și membru al trupei punk The Paranoyds, Staz Lindes.
„Originalul 501 este o adevărată piesă iconică de aproape 150 de ani. Este o piesă de bază în dulapul tuturor și reprezintă acea pânza goală perfectă pentru stilul individual și exprimarea de sine. Pentru această campanie, am făcut echipă cu șapte pionieri care sunt renumiți pentru că reușesc să depășeasca limitele și trăiesc vieți autentice alimentate de creativitate și originalitate. Aceștia întruchipează spiritul de aspirație pentru care Levi’s 501 este renumit.” – Karen Riley-Grant, director de marketing Levi Strauss & Co.
În mai 1873, Levi Strauss & Co. a primit oficial un brevet pentru niturile de cupru de pe „salopetele” lor de denim albastru. Deși nu avea să-și dobândească faimosul număr de lot pentru încă câțiva ani, Levi’s 501, împreună cu schița pentru blugii albaștrii din denim, s-au născut oficial. Ceea ce a început ca o piesă de îmbrăcăminte de lucru fabricată din material extrem de durabil, până la mijlocul secolului al XX-lea avea să devină una dintre cele mai emblematice piese vestimentare realizate vreodată.
O insignă a rebeliunii tinerești, un element de bază al stilului casual, o pânză pentru auto-exprimare creativă – blugii originali 501 reprezintă totul pentru toți oamenii. Dar, mai presus de toate, este un catalizator care a schimbat modul în care privim hainele. Ne-a ajutat să înțelegem că un singur articol ar putea fi rampa de lansare pentru stilul semnătură al unei persoane. Fie că este purtat pictat și personalizat, în stilul anilor ’80, decolorat și subțire, rupți și largi în stilul grunge al anilor ’90, sau în acel stil „împrumutat” de la tați, Levi’s 501 transcende tendințele și a reprezentat stilul cool și fără efort de-a lungul generațiilor.
„Cu denimul, nostalgia poate fi atât o sursă de confort, cât și de stil. Ne dorim să surprindem prin intermediul noilor 501 ’90 acea pereche de blugi preferată din trecut care își însușește aspectul vintage, dar într-o versiune fresh și modernă, adaptată zilelor noastre. Este inspirat din felul în care oamenii purtau 501-urile noastre la sfârșitul anilor ’90. Puțin mai relaxat, cu talie medie și cu cantitatea perfectă de lejeritate – ușor, fără efort și cool.” – Karyn Hillman, director de marketing Levi Strauss & Co.