5 alimente sănătoase pentru silueta ta

Un stil de viață sănătos îți asigură o stare generală mai bună, te ajută psihic și, nu în ultimul rând, este prietenul siluetei tale. Știm cât de important este să te simți și să arăți bine, de aceea, primul pas trebuie să pornească stabilind alegerile din farfurie. 

Nu trebuie să ai un regim alimentar strict de care să te ții, ci doar să incluzi în cât mai multe mese alimente sănătoase și care îți oferă sațietate. Poți să mănânci și dulciuri, cât timp o faci cu moderație și nu seara. Mai jos, îți prezentăm câteva alimente care sunt prietenii siluetei tale și care nu trebuie să îți lipsească din dietă:

  1. Avocado

Avocado este un superaliment, fiind bogat în fibre, antioxidanți, vitaminele K, C, E, B6, B5, A, magneziu, acid folic, fier, zinc și potasiu. Un avocado de 100 de grame are aproximativ 160 de calorii, două grame de proteine și 15 grame de grăsimi. Există o multitudine de rețete care te ajută să incluzi avocado în mesele tale, fie la micul dejun, fie la prânz sau cină. 

Un toast cu avocado te poate scăpa de timp petrecut în bucătărie și poate fi savurat în orice parte a zilei. Cu două felii de pâine integrală, un avocado pisat și un ou poșat sau fiert, primești energie întreaga zi, dacă vrei să ai un mic dejun rapid. La prânz, poți opta pentru o omletă cu brânză, în care să pui bucăți de avocado pentru un gust cât mai bun. Și pentru cină există variante nenumărate. Poți să-ți faci un burrito cu avocado și diferite toppinguri sau o salată cu somon, ouă și avocado. 

Un avocado numai bun de mâncat este unul care are culoarea verde închis spre maro. Îl poți recunoaște și după fermitate, dar și după codița lui, care trebuie să se desprindă cu ușurință. 

  1. Somonul 

Este considerat a fi cel mai bun pește pentru alimentație, fiind bogat în vitamine, minerale și acizi grași. O porție de 100 de grame de somon are aproximativ 155 de calorii, 21,6 grame proteine și 6,9 grame de grăsimi. 

Fiind bogat în proteine, asigură rapid senzația de sațietate, un beneficiu major atât pentru persoanele care vor să slăbească, dar și cele care vor să își mențină greutatea. Contribuie la creșterea metabolismului și a arderilor din organism. 

Când te gândești la cum să-l prepari, poți alege să faci un somon cu mix de legume sau alte garnituri (orez, cușcuș), somon cu sparanghel sau, atunci când ai poftă de ceva mai diversificat, poți încerca și clătite cu somon și cremă de brânză, numai bune pentru micul dejun. 

  1. Spanacul

Spanacul vine cu beneficii pentru întreg organismul: protejează ochii, reduce stresul și tensiunea arterială. 100 de grame de spanac crud conține 23 de calorii, 91% apă, 2,9 grame de proteine, 3,6 grame carbohidrați, 2,2 grame de fibre și 0,4 grame de grăsimi. 

Spanacul conține și o multitudine de vitamine, cum ar fi: vitaminele A, C, K, acid folic, fier, calciu, potasiu, nitrați sau luteină.

Poate fi consumat în diverse sortimente: salate, omlete, smoothie-uri, sandwich-uri sau oriunde crezi că ar prinde gust. În plus, poate fi o mâncare în sine, alături de orez. 

  1. Broccoli

Broccoli merge foarte bine consumat atât fiert, cât și crud, gătit la abur sau la cuptor. Se potrivește de minune în smoothie-uri, la fel și într-o salată gustoasă sau o supă. 

Are un conținut bogat de vitamine și minerale, precum: betacaroten, luteină, tiamină, niacină, vitamina A, C, B, calciu, magneziu, fier, fosfor și potasiu. 

Ca valori nutriționale, 100 de grame de broccoli are 34 de calorii, 2,8 grame de proteine, 6,6 grame de carbohidrați și 2,6 grame de fibre.

  1. Varza

Fără a-și pierde valorile nutritive, varza poate fi consumată atât crudă, cât și în salate sau gătită. Există mai multe soiuri de varză, toate fiind un real ajutor pentru sănătatea ta. Nu trebuie să ții vreo dietă minune cu varză, ci doar să o incluzi în alimentația ta, măcar o dată pe săptămână.

Este bogată în fibre, acid folic, vitaminele C, K, B1, E, betacaroten, luteină, zinc, fosfor, fier și calciu. 100 de grame de varză are 25 de grame de calorii, 5,8 grame de glucide, 1,28 grame de proteine, 2,5 grame de fibre și 0,1 grame grăsimi. 

Include aceste alimente în mesele tale să te bucuri de o siluetă așa cum ți-o dorești, mai ales că se apropie zilele de vară. 

Sursa foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Auchan

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!