4 sfaturi pentru a te menține în formă toamna

Ultimul update Luni, 06 septembrie 2021, 11:26

Primele zile de toamnă nu sunt ușoare pentru corpul nostru. În medicina chineză, fiecare anotimp este asociat unui organ, iar toamna este anotimpul plămânilor, de fapt nu doar al lor, ci al întregului aparat respirator. Însă, și psihic tindem să fim mai stresați, mai obosiți, mai ales dacă revenim din concediu și trebuie să ne readaptăm la ritmul de muncă. Află cum să te pregătești pentru sezonul de toamnă și cum poți combate în mod natural micile neplăceri din această perioadă. 

Consumă legume și fructe

Bea un pahar de suc proaspăt de portocale în fiecare dimineață. Te menține în formă și îți oferă energie pentru întreaga zi, fiind o sursă de vitamina C, complexul de vitamine B, potasiu, fosfor, magneziu și cupru. Este recomandat să consumi măcar cinci porții de fructe și legume pe zi. Alternează legumele și fructele, diversifică soiurile și nu ezita să le integrezi cât mai des în rețetele preparate de tine: salate, supe pasate, ciorbe, legume gratinate, piureuri etc. Nu uita că toamna este anotimpul tartelor, sărate sau dulci. Este momentul pentru placinta cu mere, compot de prune și dovleac copt cu scorțișoară. Alege strugurii, smochinele, dar și nucile, alunele, fisticul și  consumă-le ca atare sau în salate.

Menține-ți energia printr-o dietă echilibrată

O dietă neadecvată are ca rezultat scăderea energiei. Este recomandat să mănânci echilibrat, variat și să nu sari peste mese. Consumă carne, pește, ouă, produse lactate, cel puțin o dată pe zi. Sunt o importantă sursă de fier, calciu, proteine, vitaminele B și D. Consumă pâine și carbohidrați, precum paste, orez. Sunt o sursă de energie și vitamina B, iar untul și uleiurile conțin vitaminele A și E și sunt recomandate în cantități mici, dar la fiecare masă. 

Consumă ceaiuri de plante

Optează pentru ceaiuri de plante pentru a-ți întări sistemul imunitar, dar și pentru a combate stresul și oboseala. Ceaiul de cimbru este indicat în ameliorarea răcelii, tusei, infecțiilor tractului respirator. Este antibacterian, antiinflamator, antiseptic și îți protejează mucoasele nasului, gurii și gâtului. Ceaiul verde crește imunitatea și te protejează împotriva bolilor infecțioase și a celor cardiovasculare. Ginsengul, folosit de mii de ani în medicina tradițională chineză, este renumit ca fiind o sursă de energie și vitalitate. Are efecte tonice pentru organism, ameliorează starea de oboseală fizică și mintală, armonizează funcțiile digestive și reduce nivelul de stres. 

Dormi suficient și fă sport

Dacă nu te odihnești suficient, corpul tău nu va mai funcționa în parametri normali, iar rezistența lui la stres scade. Este recomandat să dormi cel puțin șapte – opt ore pe noapte, pentru a fi într-o bună formă fizică. Nu uita să îți faci timp și pentru puțin sport. Nu mai este un secret că sportul stimulează endorfinele, celebrii hormoni ai fericirii. Iată un motiv să faci și mai mult sport toamna. Antrenează-te pentru a-ți menține o bună stare de spirit. Exercițiile sunt și o bună modalitate de a-ți găsi liniștea interioară și de a-ți reface rezerva de energie.

Profită de schimbarea anotimpului și bucură-te de frumusețea lui. Temperaturile vor fi ideale pentru plimbările cu familia, prietenii sau animalele de companie. Ia cu tine un pulover și o eșarfă pentru a te apăra de vremea mai răcoroasă și apreciază pur și simplu farmecul naturii. Urmând aceste simple sfaturi, vei simți foarte repede efectele pozitive asupra sănătății, vitalității și moralului tău. Astfel, vei fi pregătită să faci față perioadei de toamnă, dar și să aștepți cu seninătate venirea iernii.

Sursa foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Mega Image

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!