7 beneficii importante ale consumului de cafea

.
Adaugă-ne ca sursă preferată în Google

Cafeaua a fost lăudată timp de secole și chiar dacă în jurul ei au apărut și controverse, în cele mai multe studii s-a dovedit că atunci când cafeaua este consumată corect și cu moderație, are numai beneficii pentru sănătate. Cu siguranță și tu iubești să îți savurezi doza de cafea Lavazza aromată în fiecare dimineață și să te bucuri de toate avantajele oferite de o cafea delicioasă care să te energizeze în fiecare zi. Iată ce alte avantaje obții de la cafeaua ta.

Te ajută să îți crești performanțele fizice

Poți bea o ceașcă de cafea neagră cu aproximativ o oră înainte de antrenamente și vei descoperi cum performanțele îți cresc cu 11-12%. Cofeina crește și nivelul de adrenalină din sânge, iar adrenalina este hormonul de tipul luptă și fugi al corpului tău, care te va ajuta să te pregătești corect pentru un eventual efort fizic.

Ar putea să te ajute să slăbești

Cafeaua are în compoziția sa magneziu și potasiu, ambele fiind foarte utile pentru a ajuta corpul uman să utilizeze insulina și să regleze nivelul de zahăr din sânge, reducând astfel pofta pentru gustări dulci. Astfel, vei consuma o cantitate mai mică de dulciuri ceea ce înseamnă că va fi mult mai ușor pentru tine să îți ții greutatea sub control.

Te va ajuta să arzi grăsimile

Cofeina este cea care ajută celulele adipoase să descompună grăsimea corporală și să o utilizeze drept combustibil pentru antrenamente. Astfel, va fi mai simplu și mai ușor pentru tine să te antrenezi corespunzător, fără să simți imediat efectele efortului.  Un alt avantaj oferit de cafea este că aceasta te va ajuta să consumi propriul țesut adipos pentru a obține energie, deci nu mai trebuie să aduci o sursă de calorii din exterior pentru a fi pregătit de antrenamente.

Te ajută să rămâi alert

Consumul moderat de cofeină – între 1 și 2 cești pe zi, te ajută să te concentrezi și îți îmbunătățește vigilența mentală. Astfel, vei fi mereu concentrat și gata să intervii ori de câte ori este nevoie, în discuții și în diverse proiecte, la serviciu, la școală sau acasă. Fiind mai prezent, vei putea avea și relații mai productive cu cei din jurul tău.

Scade riscul de deces

Un alt aspect la fel de important este ca cei care consumă cafea cu regularitate, au un risc de deces mai mic. Studiile arată că riscul determinat de moartea prematură a unui băutor de cafea este mai mic cu 25% decât cel al persoanelor care nu consumă deloc cafea.

Reduce risculd e cancer

Mai multe studii au arătat că cei care consumă cafea au un risc redus de a dezvolta cancer de prostată. Astfe, bărbații care consumă cafea au un risc diminuat cu 20% de a avea cancer de prostată, pe când femeile au un risc diminuat cu 25% de a dezvolta cancer endometrial. Oamenii din grupul de testare au băut patru căni de cafea pe zi.

Poate reduce riscul de AVC

Accidentul vascular cerebral este de asemenea o problemă tot mai des întâlnită și care afectează dramatic viața unei persoane. Studiile au arătat că cei carea beau între 2 și 4 căni de cafea pe zi au un risc mai mic de a dezvolta această boală.

Reduce riscul de boala Parkinson

Studiile au arătat că cei care consumă în mod regulat cafea au un risc redus de a face boala Parkinson. Conform studiilor, cafeaua provoacă activitate în zona creierului afectată de Parkinson ceea ce înseamnă că poți fi mai sănătos atunci când folosești cafea.

Are rolul de a-ți proteja corpul

În cafea există o mulțime de antioxidanți, care vor funcționa ca niște mici războinici ce luptă contra radicalilor liberi din corpul tău. Radicalii liberi sunt cei care generează stres oxidativ, ceea ce înseamnă că tot aceștia sunt și cei care te vor face să îmbătrânești prematur, să ai probleme de sănătate asociate stresului oxidativ, să fii mai obosit și să faci față mai greu provocărilor.

Poate să reducă riscul de diabet de tip II

Studiile au arătat că cei care consumă cafea au o sensibilitate la insulină mai mică, iar cafeaua afectează toleranța organismului la glucoză, reducând prin urmare riscul de a dezvolta diabet de tipul 2. Un nivel ridicat de cofeină te va ajuta astfel să previi diabetul, dar nu îți recomandăm să bei cafea în exces. O ceașcă sau două pe zi sunt mai mult decât suficiente.

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton