Vitamine esenţiale pentru copii

De Libertatea pentru femei pe

De la bebeluşi şi până la adolescenţi, cu toţii au nevoie de vitamine şi minerale. În mod normal, alimentaţia ar trebui să asigure necesarul zilnic de vitamine şi minerale, însă, în foarte multe cazuri, se întâmplă ca acestea să nu fie suficiente, iar atunci se administrează suplimente alimentare.

Când începi să-i dai vitamine?

 

0-5 luni

Administrarea de vitamine ar trebui să înceapă chiar din prima lună de viaţă, susţin medicii pediatri. Prima vitamină pe care ar trebui să o primească sugarul este vitamina D. Aceasta are rolul de a preveni rahitismul şi este indicată administrarea ei pe durata unui an întreg, inclusiv vara. Această vitamină se recomandă indiferent de modul în care este alăptat sugarul, medicul pediatru fiind cel care va stabili cantitatea ce trebuie dată în funcţie de greutatea bebeluşului.

5-12 luni

Din luna a cincea, micuţul tău are nevoie de vitamina C. Iată de ce, diversificarea începe cu sucul de portocale sau cu cel de mere, bogate în această vitamină. Aceasta ajută la dezvoltarea oaselor şi a ţesuturilor, la întărirea gingiilor şi a vaselor de sânge. În plus, fortifică sistemul imunitar şi previne apariţia infecţiilor.

Surse de vitamina C:
►suc de portocale
►roşii
►spanac
►grepfrut
►cartofi
►broccoli

Tot de la această vârstă micuţul are nevoie şi de vitamina A, pe care şi-o poate lua, în special, din sucul de morcovi.

Surse de vitamina A:
►morcovi
►ardei
►cereale
►ouă
►lapte

Fluorul este şi el important după vârsta de şase luni. Copiii au nevoie de această minerală pentru că le protejează dinţii şi previne apariţia cariilor. Însă, înainte de a-i administra fluorul, consultă-te cu medicul pediatru. Excesul de fluor poate duce la decolorarea permanentă a dinţilor.

Surse de vitamina D:
►gălbenuş de ou
►brânză
►somon

Fierul este şi el indicat în scop profilactic, pentru prevenirea anemiei. Studiile de specialitate au scos la iveală faptul că peste 70% din populaţie s-ar confrunta cu o lipsă acută de fier. Se pare că cei mai afectaţi sunt copiii, deficienţa de fier în cazul lor putând avea urmări grave, de la probleme locomotorii la disfuncţii comportamentale şi până la o dezvoltare întârziată. Tocmai de aceea, medicii pediatri recomandă administrarea fierului, încă din primele luni de viaţă. Astfel, un sugar are nevoie de 10 mg de fier pe zi.

Surse de fier:
►spanac
►cereale
►piept de pui

12 luni-2 ani

De la această vârstă, calciul joacă un rol extrem de important în creşterea micuţului tău. Specialiştii susţin că un copil care nu primeşte calciu îndeajuns va face osteoporoză ca adult. De aceea, copiii mici au nevoie de circa 800 mg de calciu zilnic, iar cei mai mari au nevoie de 1200-1500 mg pe zi.

Surse de calciu:
►iaurt
►lapte
►brânză
►portocale
►smochine
Zincul este şi el extrem de important pentru dezvoltarea armonioasă a copilului. Acesta creşte imunitatea organismului, mai ales dacă este luat cu vitamina C, prevenind diverse infecţii, atât bacteriene, cât şi virale. În plus, zincul ajută la stimularea formării colagenului şi favorizează creşterea şi capacitatea mentală. Zincul poate fi asimilat din carne, cereale integrale şi fasole.

Surse de zinc:
►carne de vită
►ton
►gălbenuş de ou
►nuci

2-8 ani

Copiii cu vârste cuprinse între 2 şi 8 ani au nevoie de 10 mg de fier zilnic. Organismul îşi ia cu uşurinţă fierul din carnea de vită, însă cel din vegetale, precum spanacul sau cerealele, se asimilează mult mai greu. De aceea, medicii recomandă ca, imediat după consumarea alimentelor bogate în fier, să se consume şi alimente bogate în vitamina C . Nu uita nici de  vitamina D care trebuie să fie şi ea prezentă în alimentaţia copilului.
Foto: Hepta

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Câți bani câștigă Delia pe o oră de cântat

Câți bani câștigă Delia pe o oră de cântat