Vitamina E – Beneficii și moduri în care poți să o folosești

De Alina Serea pe
Vitamina E este numită și vitamina fertilității și are numeroase beneficii pentru organism. Dincolo de asta, vitamina E este folosită adesea în cosmetică, pentru piele și păr, datorită proprietăților sale. 

Descoperită în anul 1922 și cunoscută și ca tocoferol, vitamina E are un puternic efect antioxidant, este foarte importantă în susținerea sistemului imunitar și protejează sănătatrea pielii, având un puternic efect anti-îmbătrânire.

Vitamina E beneficii

Este foarte importantă pentru o bună funcționare a sistemului imunitar, ajutându-l să lupte cu virusurile și bacteriile. Tot vitamina E are un efect vasodilatator, contribuind la menținerea sănătății vaselor de sânge și la împiedicarea apariției cheagurilor de sânge.

De asemenea, această vitamină are un puternic efect antioxidant si contribuie la protejarea celulelor împotriva radicalilor liberi proveniți din poluare, pesticide, radiații, fumat și altele. Vitamina E încetinește îmbătrânirea celulară, motiv pentru care se foosește foarte mult în industria cosmetică.

Este numită și vitamina fertilității. Studiile au demonstrat că are un rol deosebit de important pentru funcția reproductivă a organismului. Vitamină E este recomandată mai ales pentru bărbații care au probleme de fertilitate. Cerectările arată că suplimentele ce conțin ”vitamina fertilității” au un efect important în creșterea fertilității, îndeosebi la bărbați, dar și la femei.

Capsule cu vitamina E

Capsule cu vitamina E

Vitamina E proprietăți

  • Vitamina e este un puternic antioxidant
  • Contribuie la menținerea sănătății vaselor de sânge
  • Contribuie la menținerea sănătății ochilor
  • Protejează ficatul
  • Ajută la cicatrizarea rănilor
  • Reduce simptomele menstruale
  • Sprijină sistemul imunitar
  • Sprijină formarea de noi țesuturi
  • Asigură metabolismul aminoacizilor, zaharurilor și acizilor grași
  • Contribuie la vindecarea arsurilor

Semnele unei deficiențe de vitamina E

În cazul în care organismul nu primește suficientă vitamină E apare o carență ce are consecințe ce pot pune sănătatea în pericol. Iată care sunt cele mai importante:

  • Afectarea sistemului nervos și muscular
  • Sensibilitate la nivelul mâinilor și picioarelor
  • Arterioscleroza – depunerea de calciu pe pereții vaselor de sânge.
  • Probleme de vedere;
  • Poate conduce la anemie
  • Vindecarea semnificativ mai lentă a rănilor
  • Pete închise la culoare pe piele

O deficiență majoră de vitamina E, pe termen lung poate duce și la probleme ale ficatului și rinichilor, la probleme grave de vedere și aritmii.

Necesarul zilnic de Vitamina E, în funcție de vârstă

Potrivit specialiștilor de la Mayo Clinic, necesarul zilnic de vitamina E este în funcție de vârstă, astfel:

  • De la 0 la 6 luni – 4 miligrame zilnic;
  • De la 7 la 12 luni – 5 miligrame zilnic;
  • De la 1 la 3 ani – 6 miligrame zilnic;
  • De la 4 la 8 ani – 7 miligrame zilnic;
  • De la 9 la 13 ani – 11 miligrame zilnic.
  • După vârsta de 14 ani – 15 miligrame;
  • La femeile însărcinate – 15 miligrame;
  • La femeile care alăptează – 19 miligrame.

Pe de altă parte, un consum prea mare de suplimente care conțin această vitamină poate genera probleme de coagulare a sângelui sau poate împiedica procesul natural de cicatrizare a rănilor. În plus, poate provoca stări de greață și dureri de cap, iar în cazuri foarte grave, poate duce la sângerări la nivelul creierului. În schimb nu s-a semnalat niciodată un supradozaj de vitamina E doar din alimentele care o conțin

Alimente care conțin vitamina E

vitamina E - Alimente care contin vitamina e

Alimente care conțin vitamina E

Printre cele mai importante alimente din surse animale în care se găsește vitamina E se numără ficatul și gălbenușul de ou.

Această vitamină se găsește în uleiurile vegetale: ulei de măsline , de soia, de rapiță, porumb, floarea soarelui, ulei de cânepă și în ulei de in.

De asemenea, vitamină E se regăsește și în uleiul din germeni de grâu, în nuci, migdale, alune, semințe de in, cereale integrale, legume cu frunze verzi închise la culoare, avocado, urzică, frunze de păpădie, lucernă.

Vitamina E pentru ten

La nivelul pielii vitamina E acționează prin consolidarea pereților vaselor capilare și îmbunătățirea hidratării și elasticității, fiind un puternic factor anti-îmbătrânire. De asemenea, absoarbe lumina UV de la soare atunci când este aplicată pe piele.

Vitamină E uleioasă poate fi folosită ca atare, masând fața circular cu substanța obținută din capsulele de vitamina E, sau poate fi utilizată ca ingredient în măștile hidratante pentru ten.

Mască de față cu vitamina E:

Această mască pentru piele cu vitamină E este recomandată pentru toate tipurile de ten.

  • 1 albuș de ou
  • 1 linguriță de miere
  • 10 picături de vitamina E uleioasă

Bate bine albușul de ou, amestecă bin emierea și vitamina uleioasă. Aplică amestecul pe tenul curat și las-o să acționeze 20-30 de minute, apoi clătește cu apă călduță.

Mască puternic hidratantă cu vitamina E uleoiasă

  • 2 lingurițe de smântâna
  • 2 lingurițe de ulei de măsline
  • o jumătate de linguriță de vitamină uleioasă

Amestecă bine toate ingredientele apoi aplică masca pe tenul  spălat cu apă călduță, pentru a fi porii dilatați.  Lasă masca să acționeze20 de minute, apoi clătește cu apă călduță.

Vitamina E pentru păr

Fiind un antioxidant puternic, repară firul de păr deteriorat, păstrează părul proaspăt și frumos și acționează asupra circulației scalpului. Reduce căderea părului, reglează producția de sebum și hidratează și hrănește firul de păr în profunzime.

Cum să o folosești:

Poți dilua vitamină E uleioasă în ulei de măsline, de cocos, de argan sau de jojoba. Aplică apoi amestecul de uleiuri pe scalp și pe păr și lasă-l să acționeze cel puțin o oră.

Îți recomandăm și:

Unt de cacao – beneficii, proprietăți și la ce poți să-l folosești

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro