De ce sunt bune seminţele de chia?

De Lumea Femeilor pe

Cunoscute încă de pe vremea aztecilor, seminţele de chia fac parte din familia mentei şi cresc în sudul Mexicului. Află ce bogăţie ascunde această plantă.
Aztecii şi mayaşii nu numai că o foloseau ca alimentaţie de bază, dar o utlilizau şi ca ofrandă în rituarile religioase, sau ca monedă de schimb.

Cum arată seminţele de chia?

În pozele alăturate sunt la o scară mare. În realitate, ele seamănă cu seminţele de psyllium. Pot fi albe sau negre. Culoarea lor nu influenţează calitatea, ci depinde de zona din care provin.

Ce nutrienţi conţin seminţele de chia

Conform unui studiu făcut de un savant canadian, seminţele de chia conţin:
► cu 50% mai mult acid folic decât sparanghelul
► de 15 ori mai mult magneziu decât broccoli
► de 8 ori mai mult omega 3 decât somonul
► de 2 ori mai mult potasiu decât bananele
► de 3 ori mai mulţi antioxidanţi decât albăstrelele
► de 6 ori mai mult calciu decât laptele
► de 1,1 ori mai mule fibre decât ovăzul.

Alte calităţi ale seminţelor de chia

Nu conţin gluten, au o mare cantitate de vitamine din grupa B. Ele absorb de 14 ori greutatea lor în apă, ceea ce permite absorbţia zaharurilor din organism. Nu au nici un gust şi capătă

Cum consumi seminţele de chia

► Seminţele de chia pot fi consumate ca atare, prin adăugarea lor la cereale, salate, iaurt sau băuturi pe  bază de fructe mici şi proteine;
► Seminţele se pot utiliza şi sub formă de făină pentru prepararea biscuiţilor sau prăjiturilor.
► Două linguri de seminţe de chia pe zi sunt suficiente. Conţin 2,5 g acizi omega 3. Nu depăşi doza de 30 g pe zi!
Ţie îţi plac seminţele de chia?

EXCLUSIV! Melania Medeleanu și băiețelul său pe coperta Revistei Unica

EXCLUSIV! Melania Medeleanu și băiețelul său pe coperta Revistei Unica