Poziţia la calculator. Cum să stai corect ca să nu ai dureri de spate sau cap

De Erika Chivu, pe

Astăzi, majoritatea locurilor de muncă necesită lucrul la calculator timp de şapte-opt ore pe zi, iar dacă nu ai o poziţie corectă la birou rişti să ai dureri de cap, spate sau alte probleme pe termen lung. Iată care este poziţia corectă la calculator!
Ai dureri de cap, spate sau articulaţii după o zi de muncă? Probabil că vinovată nu este oboseala, ci poziţia greşită la calculator. Vezi mai jos cum trebuie să stai corect pe scaun, cum se aşază tastatura, mouse-ul, şi monitorul pentru a preveni durerile.

Care e poziţia corectă pe scaun

Poate că suna ciudat, dar mulţi dintre noi habar nu au să stea corect pe scaun, iar o poziţie greşită timp de opt ore pe zi, câtţiva ani la rând poate avea consecinţe neplăcute. Încă din clasele primare am fost învăţaţi că trebuie să ţinem spatele perfect drept, aşa că, atunci când vrem să ne corectăm poziţia, avem tendinţa să îndreptăm spatele împingând bazinul în faţă, ceea ce este greşit.
Totuşi, cum stai corect pe scaun? Împinge fundul în spate cât de mult se poate, aşa încât să-ţi sprijini tot spatele de speteaza scaunului. Dacă nu stai comod sau nu ai cel mai bun scaun, foloseşte perne. Înălţimea scaunului trebuie reglată astfel încât să ai tălpile pe podea, iar genunchii să fie la acelaşi nivel sau puţin mai jos decât şoldurile. Umerii trebuie să fie relaxaţi.

Care e poziţia corectă la birou

Dacă stai pe scaun cu mâinile pe lângă corp, biroul ar trebui să-ţi vină la nivelul coatelor. Trage scaunul suficient de aproape aşa încât să-ţi poţi sprijini antebraţele pe birou când scrii sau când tastezi. Coatele tale ar trebui să facă un unghi de aproximativ 90 de grade, iar încheieturile şi mâinile trebuie să fie drepte. O tastatură bună are „picioruşe” la spate, aşa încât să o poţi ridica uşor. Ea ar trebui să fie înclinată către tine.

Care e poziţia corectă a monitorului

Ca să nu ai dureri de cap şi de ceafă, monitorul trebuie să fie şi el aşezat corect. În primul rând, nu-l aşeza prea aproape pentru că vei avea dureri de ochi, dar nici atât de departe încât să faci eforturi pentru a vedea ce scrii. În mod ideal, monitorul ar trebui să fie la o lungime de braţ de tine, dar exact în faţa ta, astfel încât să priveşti drept în faţă.
Partea de sus a monitorului se aşază cu câţiva centimetri mai sus de nivelul ochilor tăi, aşa încât tu să priveşti uşor către în jos atunci când te uiţi la el. Dacă este posibil înclină monitorul un pic pe spate.
Nu uita! Chiar dacă ai o poziţie corectă la calculator, este important să iei câte o pauză de 10 minute în fiecare oră, pauză în care să te ridici de la calculator şi să faci câţiva paşi. Este sănătos şi pentru ochii tăi, dar şi pentru articulaţii sau spate.
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!