Postura corectă la birou: de ce e importantă şi cum să o controlezi

Dacă la finalul unei zile de lucru la birou te ridici de pe scaun cu dureri de spate, cel mai probabil poziţia în care stai în faţa calculatorului nu e corectă. Poate cunoşti deja principiile unei posturi adecvate, nu doar la birou, ci şi în timpul activităţilor de zi cu zi, dar păstrarea unei poziţii corecte a corpului poate fi o provocare pentru multe dintre noi. Cu toate acestea, este important să înțelegem că o postură deficitară este mai mult decât o simplă problemă de estetică, ci poate avea unele consecințe grave asupra sănătății.

Când stai aplecată peste masa de lucru, ore în şir, în fiecare zi, consecinţele pot fi serioase: dureri de spate, circulație slabă, oboseală, digestie lentă și chiar artrită. Mai mult decât atât, când stai cocoşată se creează efecte secundare la nivel psihologic. Un studiu din 2012 a constatat că „o postură incorectă a corpului poate duce la scăderea energiei și la un sentiment general de depresie”. Da, aşa este, starea ta de spirit este legată şi de poziţia corpului. 

De ce e important să ai o poziţie corectă

Pentru a avea o postură corectă, cele trei curburi naturale ale coloanei vertebrale, de la nivel cervical, toracic şi lombar, trebuie să fie într-o poziţie neutră. Aşadar, spatele tău ar trebui să fie drept şi umerii îndepărtaţi de urechi. O astfel de poziţie ajută la menţinerea sănătăţii oaselor şi articulaţiilor, diminuând riscul de artrită sau scolioza lombara. De asemenea, le permite mușchilor să lucreze mai eficient.

Deci, dacă te simţi înţepenită după o zi lungă de muncă, încearcă să ţii seama de sfaturile de mai jos pentru o postură mai bună la birou. 

Urechile trebuie să fie în linie cu umerii

Trage-ți capul uşor în spate, pentru a-ţi alinia urechile cu umerii. Dacă stai înclinată prea mult în faţă sau în spate, nu ai o postură bună. Alinierea urechilor cu umerii îţi va menține spatele drept în timp ce stai la birou.

Nu sta picior peste picior

Multe dintre noi ne petrecem mult timp în faţa calculatorului stând picior peste picior. Deși poţi simți că este o poziție naturală și confortabilă, este, de fapt, nocivă pentru postură și circulație. Pentru o postură adecvată, tălpile trebuie să stea relaxate pe podea. Dacă întâmpini probleme cu renunţarea la un astfel de obicei nesănătos, încearcă să îţi sprijini picioarele pe o cutie mică de carton sau pe un teanc de reviste.

Întinderi în fiecare zi

Dimineaţa şi seara este recomandat să faci câteva întinderi. Aceste exerciţii nu trebuie să fie intense, ci doar să-ţi pună sângele în mişcare. Există anumite întinderi concepute special pentru persoanele care petrec mult timp aşezate la birou şi poţi găsi multe exemple gratuite online.

Stai în picioare

Este important să te ridici de pe scaun la fiecare 50-60 de minute, fie şi pentru scurt timp. Dacă nu poţi face câţiva paşi până la biroul unui coleg sau până la bucătărie, în cazul în care lucrezi de acasă, profită de momentele în care trebuie să vorbeşti la telefon şi ridică-te în picioare!

Înlocuiește-ţi scaunul cu o minge de exerciții

Acest lucru este cu atât mai simplu dacă lucrezi de acasă. În timp ce scaunul de birou poate părea o opțiune mai confortabilă, să stai pe o minge de exerciții te va forța să menţii o postură adecvată. Statul în șezut pe o astfel de minge face mai dificilă relaxarea, stimulând în același timp diferiți mușchi de-a lungul corpului, inclusiv cei abdominali. Încearcă să renunţi la scaunul de birou în favoarea unei mingi de exerciţii chiar şi numai pentru câteva ore în fiecare zi. Vei vedea diferenţa! În plus, vei arde calorii în plus!

Menţinerea unei posturi defectuoase este un obicei nesănătos, dar care poate fi corectat cu  atenție și prin practică. Ține cont de aceste sfaturi şi vei constata că te vei simţi şi vei şi arăta mult mai bine!

Sursă foto: Pexels.com

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Kinetic

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!