Idei pentru ingrăşare

De Erika Chivu pe

Peste tot citeşti despre diete de slăbire. Dar ce te faci dacă tu ai exact problema contrarie? Nu este imposibil să te îngraşi, însă trebuie să foloseşti metode sănătoase.
Dacă vrei să acumulezi câteva kilograme, probabil că tinzi să mănânci cât mai multe dulciuri, produse fast-food şi alte alimente procesate. Este posibil să te îngraşi aşa, dar, în acelaşi timp, este posibil să te îmbolnăveşti. E adevărat ca un regim de îngrăşare presupune consumarea de calorii cât mai multe, însă aceste calorii trebuie să vină din alimente sănătoase. Iar dacă mai faci şi câteva exerciţii cu greutăţi succesul este garantat.
 
O cură de îngrăşare ar trebui să înceapă cu un control medical. Astfel vei afla dacă nu cumva în spatele siluetei tale fragile se ascunde o problemă de sănătate. Slăbirea excesivă poate să fie rezultatul dezechilibrelor hormonale, a carenţelor nutritive sau a bolilor cronice.
Dacă eşti perfect sănătoasă, îţi poţi stabili singură un regim pentru îngrăşare, ţinând cont de următoarele idei:

– Mănâncă des. În loc de trei mese pe zi, serveşte cinci sau şase mese, dintre care ultima să fie chiar înainte de culcare.
 
– Alege alimente bogate în calorii, dar sănătoase. În aceasta categorie intră cerealele integrale, oleaginoasele (nuci, seminţe, alune), fructele uscate, legumele cu amidon (cartofi, mazăre, morcovi), fructele dulci (bananele, perele, strugurii), untul de arahide.

– Alege băuturi cu multe calorii. Poţi să bei shake-uri din fructe şi lapte, smoothies, sucuri naturale din amestecuri de fructe. Însă evită băuturile carbogazoase cumpărate. Chiar dacă au multe calorii, sunt lipsite de nutrienţi.
 
-La fiecare câteva ore, ia o gustare bogată în calorii. Poţi să încerci nuci, migdale, alune, unt de arahide, fructe uscate, avocado, un senviş cu carne la grătar.

– Amestecă alimente din categorii diferite. Specialiştii încă nu au căzut de acord dacă combinaţiile de alimente îngraşă sau nu, însă poţi să încerci carne cu pâine sau cartofi, paste cu peşte, etc. În salate adaugă brânză, porumb şi ton, în supe pune câte un ou, iar peste carnea abia scoasă din cuptor rade puţin caşcaval.

– Ia gustari dulci. În general, cam tot ce e dulce are multe calorii, dar ar fi bine să alegi dulciurile cât mai naturale, eventual făcute în casă: brioşe, prăjituri cu fructe, batoane cu cereale şi miere, plăcinte cu fructe, iaurturi cu fructe.

– Adaugă ulei în mâncăruri, de preferat după ce ai stins focul. Prăjelile nu sunt sănătoase, însă uleiul „crud” este şi bogat în calorii şi sănătos. Cele mai bune uleiuri sunt cele nerafinate de măsline, palmier, in, sâmburi de struguri. Dar sunt acceptate şi uleiurile din floarea soarelui, arahide, porumb. În schimb, evită produsele care conţin grăsimi trans (hidrogenate), cum este margarina. Dacă vrei să ungi cu ceva felia de pâine, la micul dejun, foloseşte untul.

– Adaugă topping-uri. Te pregăteşti să mănânci un pachet de biscuiţi? Pune-i pe o frafurie şi adaugă peste ei caşcaval topit, ulei de măsline, brânză, humus, smântână, maioneză, unt sau pasta guacamole. Este o modalitate excelentă de a mai câştiga nişte calorii.

– Nu neglija exerciţiile fizice. Antrenamentele cardio te fac să pierzi kilograme în loc să le acumulezi, însă exerciţiile de forţă sunt excelente pentru cine vrea să se îngraşe. Dacă nu poţi să acumulezi kilograme din grăsime, poţi să îţi dezvolţi masa musculară. Muşchii bine antrenati îţi dau un aspect mai plăcut, dar necesită şi mai multă energie, deci îţi măresc pofta de mâncare.

– Consumă multe proteine. Ca să se dezvolte, muşchii au nevoie de multe proteine, aşa că nu neglija această grupă de nutrienţi.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

EXCLUSIV. Noi începuturi pentru Anna Lesko. Artista își renovează complet casa. VIDEO

EXCLUSIV. Noi începuturi pentru Anna Lesko. Artista își renovează complet casa. VIDEO