Cum îţi domoleşti pofta de dulce

De Libertatea pentru femei, pe Ultimul update Luni, 22 noiembrie 2021, 16:47

Atunci când îţi doresti cu ardoare sa manânci ceva dulce, exista opţiuni alimentare care nu conţin atât de mult zahar. Reţine care sunt acestea si astfel îţi vei putea domoli pofta fara sa acumulezi multe calorii şi fără să te simţi vinovată.


Când e frig afara, când esti stresata sau daca pur si simplu îţi plac foarte mult dulciurile, pregateste-ţi o strategie pentru acele momente. Alternative sunt, trebuie doar sa ţii cont de ele! Exista reţete care ofera variante sanatoase atunci când vine vorba despre deserturile preferate. Alege-le pe cele care conţin cât mai puţin zahar, care au un conţinut scazut de grasime si înlocuieste toppingul cu fructe proaspete. Si nu uita, atâta timp cât nu depasesti masura, poţi sa nu îţi faci griji.

Fructe dulci în loc de dulciuri

Este bine sa ne limitam la câteva produse dulci pe saptamâna, daca nu vrem sa luam în greutate. Sau poţi sa le înlocuiesti cu fructe. Bananele sunt o opţiune gustoasa si hranitoare. De asemenea, fructele de padure, precum capsune, zmeura sau afine, sunt sanatoase si cu puţine calorii.

Dulciuri sub 100 de calorii

O mulţime din gustarile tale preferate exista, cu siguranţa, si în porţii mici, care au pâna în 100 de calorii. Mai poţi alege batoane pentru slabit sau o linguriţa sau doua de miere.

Ciocolata neagră

O cantitate rezonabila de ciocolata neagra, cu un conţinut mare de cacao, nu reprezinta un pericol pentru silueta. Din contra, se numara printre produsele bune pentru or ganism pentru ca are efect antioxidant. Câteva patraţele de ciocolata pot fi incluse la categoria dulciuri prietene pe care te poţi baza la nevoie, fara teama ca te vei îngrasa.

Fructe uscate

Prunele uscate sau stafidele, inclusiv în combinaţie cu musli, pot fi extrem de eficiente în alimentaţie. Potolesc pofta de dulce si sunt bogate în fibre.

Suc sau shake natural

Îţi poţi satisface pofta de dulce consumând un suc natural de fructe sau un shake. Storci câteva portocale, grepfrut, mandarine sau faci alte combinaţii, inclusiv cu banane, pe care le amesteci în blender si vei obţine un produs sanatos care te va încarca cu energie.

Pofta incontrolabilă poate fi efectul unui regim dezechilibrat

„Trebuie sa facem distincţie între placerea de a mânca alimente cu gust dulce şi pofta greu de controlat de a consuma dulciuri concentrate (şi morcovii au gust dulce, însa nimeni nu pofteşte la ei…). E normal sa preferam gustul dulce, însa e anormal sa nu ne putem abţine în faţa unor preparate dulci. De cele mai multe ori, pofta incontrolabila de dulce este efectul unui regim alimentar dezechilibrat (dar nu lipsa unui anumit aliment sau nutrient genereaza aceasta problema, ci contextul general al alimentaţiei), precum şi al unor tulburari emoţionale, pe care unele persoane încearca sa le rezolve prin consumul dulciurilor, care le ofera o placere rapida, însa de scurta durata şi care nu rezolva problemele de fond.
Trucurile pentru pacalirea poftei de dulce nu funcţioneaza decât uneori. Cine vrea sa scape de aceasta problema trebuie sa îţi reevalueze alimentaţia, sa ţi-o echilibreze şi sa îţi permita din când în când consumarea unor alimente dulci, însa în cantitaţi moderate şi, de preferat, cu un conţinut cât mai redus de zaharuri simple, asa cum este zaharul.”

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!