Când, cum, de ce detox?

De Oana Dinu pe
Procesul intoxicării începe în copilăria timpurie și continuă toată viața. Iar intoxicația este una dintre cauzele principale ce conduc la boli acute și cronice, calitate scăzută a vieții și moarte prematură, de aceea avem nevoie de detox.

Corpul nostru este într-o stare de continuă detoxifiere atâta timp cât ficatul, rinichii și colonul funcționează. În funcție de alimentație și de nivelul de mișcare, cantitatea de toxine neeliminată va fi diferită.

Cum începe o cură de detox

„Detoxifierea va începe cu organele de detoxifiere cele mai puțin afectate. Baza oricărui proces de curățire este colonul. Ulterior, are loc detoxifierea limfatică și a rinichilor”, spune Dr. balneolog Suzana Pretorian.

Ulterior detoxifierea limfatică trebuie susținută prin hidratare intensă și mișcare, dar moderată. Un corp obosit nu are suficientă energie pentru efort susținut. Așa că este important să îți refaci rezervele energetice prin intermediul alimentelor extrem de nutritive.

„Totodată, nu uita să bei apă. Din belșug. Începe-ți dimineața cu apă de lămâie, cu sucuri de legume. Și bazează-te pe multe legume și fructe. Cu cât mai proaspete, cu atât ma bine. Ține aproape de ceaiuri și de fresh-uri. Dacă poți, alege să transpiri și să faci cardio”, a adăugat specialista de la Sovata Ensana Health Spa Hotels.

Cum scapi de toxine atunci când ai un program ocupat

Și totuși, cum să scapi de toxine atunci când lucrezi și nu ai două săptămâni la dispoziție pentru o cură specială de detox? Dr. Suzana Pretorian ne dă detalii: „principalul mecanism prin care organismul se apără de toxine este producerea de țesut gras cu care le izolează”.

Pentru detox, consumă numai alimente vii, deloc sau puțin prelucrate termic, predominant vegetale (salate, legume, leguminoase, fructe, semințe, nuci) și în cantități mici alimente de origine animală, de preferat organice. Nu mânca mai mult de 2-3 pe ori pe zi.

La fel de important: ține-te departe de stimulente cum ar fi băturile carbogazoase ce conțin cofeină sau cafea. De ce? Ele ne scad drastic nivelul de energie, dau doar o falsă senzație de înviorare.

Alte elementele care ne atacă corpul în mod constant și pe care trebuie să le evităm:

  • alimente procesate, conservate, hipercalorice-non nutritive (ulei, produse făinoase, orice dulce rafinat în afară de fructe întregi proaspete, alimente naturale supraprelucrate termic). Nutrienții sunt vitaminele, mineralele, enzimele, substanțele fitochimice – existente predominant în alimente vegetale neprelucrate termic
  • stimulentele – cofeina, alcool, tutun
  • medicamentele și… suplimentele (conțin conservanți)
  • cosmeticele (conțin conservanți)
  • poluarea aerului, apei, respectiv electromagnetica (telefon mobil, calculator, TV, tot ce este introdus în priza, etc)
  • somn insuficient
  • emoțiile negative – furie, frica, tristețe, presiunile psihologice – toate acestea cresc aciditatea corpului și produc blocaje energetice

Cum să ai un stil de viață sănătos?

Dr. balneolog Suzana Pretorian ne-a dat câteva recomandări:

  • bea multă apă de calitate înaltă, cca 2,5 litri/zi (apă de izvor, apă ionizată negativ – obținută de exemplu cu filtru SDK-501 Enagic).
    Dacă nu ai astfel de posibilități bea apă plată cu pH în jur de 7,5 și densitate minerală cât mai scăzută (de exemplu, calciu sub 50mEq/l)
    sau apă filtrată prin aparat cu osmoza inversă (însă aceasta este încărcată pozitiv și prin urmare nu are puterea detoxifiantă si regeneratoare a apei de izvor sau a celei încărcate negativ)
  • pentru hidratare, bea doar apă simplă sau sucuri de legume, nu alte tipuri de lichide
  • pe cât posibil, nu ține telefonul mobil aproape de corp, mai ales de zona inimii, căci iradierea indusă scade energia, procesele de detoxifiere și
    regenerare ale corpului
  • culcă-te devreme (este de preferat să prinzi cât mai multe ore dormite înainte de miezul nopții și să te trezești în zori decât să te adormi după ora 12. Somnul de calitate  este cel mai eficient mecanism fizic de detoxifiere și regenerare.
  • contact minim 30 minute pe zi cu natura – cel puțin mers pe jos
  • înot sau drumeție măcar o dată la 1-2 săptămâni
  • minim 10 minute de întinderi și gimnastică dimineața, după trezire
  • 10 minute de relaxare a minții (contact spiritual – meditație, rugăciune, etc) dimineața înainte de a porni la lucru

Afla mai multe detalii despre terapiile și pachetele Sovata Ensana Health Spa Hotels pe www.ensanahotels.ro.

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

EXCLUSIV. Noi începuturi pentru Anna Lesko. Artista își renovează complet casa. VIDEO

EXCLUSIV. Noi începuturi pentru Anna Lesko. Artista își renovează complet casa. VIDEO