Beneficiile cafelei asupra organismului

De pe

Cafeaua este una dintre cele mai consumate băuturi la nivel mondial. Pe lângă gustul foarte bun, îndrăgit de mulți oameni, și aroma care îmbie simțurile, cafeaua are și numeroase beneficii asupra sănătății.

Fie că alegi să o consumi într-o cafenea, fie că preferi să o prepari singură acasă, la ibric sau folosind cafetiere ori espressoare, această licoare magică, care datează de la sfârșitul secolului al VI-lea, este ceea ce ai nevoie pentru a-ți începe ziua cu dreptul.

Cafeaua îți dă energie și îmbunătățește funcțiile creierului

Unul dintre principalele avantaje ale consumului de cafea este că sporește nivelul de energie și te ajută să te simți mai puțin obosită. Acest lucru se întâmplă datorită stimulentului pe care îl conține -– cofeina –, substanța psihoactivă cea mai consumată la nivel mondial.

După ce bei cafea, cofeina este absorbită în fluxul sangvin, de unde ajunge apoi la creier. Aici, cofeina blochează adenozina și astfel nivelurile celorlalți neurotransmițători, precum dopamina și norepinefrina, cresc.

Studiile realizate în ultimii ani au arătat că multe funcții ale creierului sunt îmbunătățite datorită consumului de cafea. Printre acestea se numără memoria, starea de spirit, vigilența, energia, timpii de reacție și funcția mintală generală.

Mai mult decât atât, un studiu realizat de cercetătorii de la Stevens Institute of Technology a evidențiat faptul că mirosul cafelei îi ajută pe oameni să se descurce mai bine la partea analitică a unui test numit GMAT (Graduate Management Aptitude Test), necesar pentru multe şcoli de afaceri.

Cafeaua ajută la arderea grăsimilor

Există dovezi științifice că una dintre puținele substanțe naturale care ajută la arderea grăsimilor este cofeina. Potrivit unor studii, cofeina poate crește rata metabolică cu până la 11%. Alte cercetări au arătat că cofeina crește arderea grăsimilor cu până la 10% în rândul persoanelor obeze și cu 29% la persoanele slabe. Însă există și posibilitatea ca aceste efecte să se diminueze la băutorii de cafea împătimiți.

De asemenea, consumul de cafea poate îmbunătăți performanța fizică. Sistemul nervos este stimulat de cofeină, semnalând celulelor adipoase să descompună grăsimea corporală. Și nivelul de adrenalină crește datorită cofeinei, acesta fiind hormonul care pregătește organismul pentru efort fizic intens. În plus, pentru că procesul de ardere a grăsimilor este mai intens, acizii grași liberi, care au rol energetic, sunt eliberați. Având în vedere toate aceste efecte pe care cofeina le are asupra metabolismului, nu e de mirare că performanța fizică poate fi îmbunătățită, în medie, cu 12% după o ceașcă de cafea consumată cu jumătate de oră înainte de a face efort.

Cafeaua te protejează de boala Alzheimer

La nivel mondial, boala Alzheimer este cea mai frecventă afecțiune neurodegenerativă și principala cauză pentru demență. De regulă, sunt afectate persoanele cu vârsta de peste 65 de ani și, până în prezent, nu se cunoaște niciun remediu pentru tratarea ei. Cu toate acestea, sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru a evita apariția bolii. Printre acestea se numără și consumul de cafea. Studiile au arătat că, în cazul băutorilor de cafea, riscul de a dezvolta Alzheimer este cu 65% mai mic.

Dacă ai nevoie de stimulente pentru a te ridica din pat dimineața, dar și pentru a avea grijă de sănătatea ta, consumul de cafea te poate ajuta. Atenție însă la excese. Prea multă cofeină poate cauza, printre altele, anxietate. Doza maximă recomandată de specialiști este de două cești pe zi.

Sursă foto: Pheelings media/ Shutterstock 

(P) Material publicitar realizat împreună cu Badabum

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!