3 tehnici de relaxare simple şi eficiente anti stress

De Erika Chivu, pe

În orice discuţie despre stress se recomandă tehnicile de relaxare ca metodă de a-l alunga. Iată cum poţi folosi trei din cele mai simple astfel de tehnici.

Care este tehnica de relaxare potrivită pentru tine

Pentru a afla răspunsul trebuie să te gândeşti ce efecte are stresul asupra ta. Dacă devii agitată şi te enervezi uşor, atunci ai nevoie de ceva care să te calmeze, de pildă, meditaţie, respiraţie profundă sau vizualizare.

Dacă stressul te deprimă şi te face să te retragi în tine ţi-ar prinde bine tehnicile de relaxare mai dinamice, care îţi dau energie, de pildă yoga.

Iată în continuare trei tehnici de relaxare pe care le poate folosi oricine.

1. Vizualizarea te calmează

Întinde-te pe spate cu toţi muşchii relaxaţi şi gândeşte-te la un loc care îţi place: o plajă, o poiană de munte, casa copilăriei tale, poate fi orice. Imaginează-ţi că eşti acolo şi caută să-ţi foloseşti cât mai multe simţuri. Încearcă să vezi locul respectiv, să-i auzi zgomotele, să-i simţi mirosul, etc.

2. Respiraţia profundă calmează şi oferă energie

O tehnică simplă, ce poate fi folosită oriunde. În mod ideal, ar trebui să fii într-un loc relaxant. Pune-ţi o muzică lentă sau ambientală, întinde-te pe spate cu o mână pe piept şi cealaltă pe abdomen. Respiră adânc, lăsând abdomenul să se umfle. Mâna de pe piept nu trebuie să se mişte prea mult. Repetă de 10 ori, inspirând şi expirând lent. Este o tehnică ce calmează, dar în acelaşi timp oferă energie pentru că te ajută să inhalezi mai mult oxigen.

3. Yoga, potrivită pentru oricine

Ca şi respiraţia profundă, yoga te calmează şi îţi dă energie în acelaşi timp fiindcă implică şi respiraţie profundă, dar pune şi muşchii la treabă. Poziţiile de yoga se menţin aproximativ 60 de secunde, timp în care respiri adânc. Iată aici cele mai uşoare poziţii de yoga.  
Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!