6 dovezi că somnul te ajută să slăbești

De Consuela Stratulat pe

Prea puține ore de somn pe noapte nu te fac numai să fii nervoasă dimineața, dar te și îngrașă. Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Columbia a stabilit că oamenii care dorm mai puțin de șapte ore pe noapte se îngrașă mai repede și slăbesc mai greu. Dacă ai în plan să scapi de kilogramele în plus, nu este suficient să renunță la gustările dintre mese.
Dacă dormi, nu mai iei gustări în miezul nopții. Cu cât stai trează mai mult, cu atât consumi calorii de care nu au nevoie. În această situație, ai toate șansele să câștigi câteva kilograme pe săptămână, potrivit cercetătorilor din Pennsylvania. Aceștia au urmărit un grup de persoane timp de șapte zile și au constatat că cei care dormeau puțin ( 4 a.m. – 8 a.m.) se îngrășau, pentru că mâncau cu 550 de calorii mai mult între 11 p.m. la 4 a.m.

Somnul te ajută să arzi calorii

Dacă dormi suficient, nu numai că vei avea mai multă energie a doua zi, dar corpul tău va arde mai rapid caloriile, chiar dacă nu faci exerciții fizice. Un studiu publicat în „Jurnalul american de nutriție clinică” a arătat că oamenii care dormeau normal consumau cu 5% mai multe calorii decât cei care nu dormeau suficient. În plus, ardeau cu 20% mai multe calorii după fiecare masă.

Somnul ajută la arderea grăsimilor

Chiar dacă mănânci aceleași alimente ca prietena ta, nu vei slăbi, dacă nu îi dai corpului orele de somn de care are nevoie. Un studiu recent al cercetătorilor de la Universitatea din Chicago a comparat cât au pierdut în greutate persoanele care au dormit normal și cele care au dormit mai puțin, deși au urmat aceeași dietă. Chiar dacă ambele grupuri au slăbit același număr de kilograme, în cazul celor odihniți, peste jumătate din greutatea pierdută era țesut gras.

Somnul te ajută să cumperi mâncare mai sănătoasă

Nu merge niciodată la cumpărături când ești înfometată sau obosită. Într-un studiu publicat în revista „Obezitate”, cercetătorii au constatat că oamenii privați de somn au cumpărat cu 1.300 de calorii mai mult decât cei odihniți. Toți participanții la studiu au luat micul-dejun înainte, așa că nu foamea i-a făcut să cumpere mai mult.

Somnul te ajută să reduci porțiile de mâncare

Cercetătorii suedezi au efectuat un studiu în care le-au cerut participanților să arate, pe un computer, porția ideală de mâncare. În urma analizei, specialiștii au constatat că persoanele care nu dormiseră suficientă au adăugat cu 35 mai multe calorii în farfuria lor virtuală față de ceilalți indivizi.

Somnul te ajută să te concentrezi

Creierul tău funcționează diferit fără somn. Cercetătorii de la Școala Medicală de la Harvard au stabilit că oamenii obosiți au tendința de a mânca în exces, deoarece partea creierului care se ocupă de control nu mai funcționează bine.
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro