6 alegeri strategice pentru zilele delicate. Fă-ți viața mai ușoară cu alegerile potrivite!

De Unica.ro pe

În cadrul campaniei Always din acest an, sub conceptul „Fă-ți viața mai ușoară cu alegerile potrivite!”, specialiști cu renume și experți medicali s-au reunit pentru a-ți oferi cele mai bune recomandări și sfaturi pentru ca tu să poți face alegeri corecte și bine informate în ceea ce privește sănătatea și feminitatea ta, în zilele delicate, în programul Always „5 Zile Fără Griji”.

Găsește mai jos șase strategii sănătoase pentru a aborda problemele din zilele delicate!

  1. Meditează!

Nu este nici pe departe atât de complicat pe cât s-ar crede. Găsește 5 minute de liniște (fie dimineața, fie seara, chiar înainte de culcare) în care să stai cu ochii închiși, într-o poziție comodă. E bine să-ți alegi o poziție șezând, cu spatele drept și corpul relaxat. Poți să asculți o melodie liniștitoare în timp de faci acest exercițiu. Închide ochii și concentrează-ți atenția pe ritmul respirației. Observă-ți gândurile și întoarce-te mereu la ritmul respirației.

Află mai multe despre cum să poți să îți regăsești echilibrul și confortul psihic în zilele delicate de la Alis Anagnostakis, în broșura „5 Zile Fără Griji”!

  1. Fă sport!

Sportul prezintă două beneficii extrem de importante în zilele delicate: ameliorarea crampelor și scăderea intoleranței ladurere. Este bine de știut căschimbările hormonalenu afecteazăputereasaurezistența. Astfel, deși este posibil să te simți obosită, mișcarea te va face să te simți mai bine. Poți alege orice activitate, sport sau tip de antrenament care ți se potrivește și care te face să te simți bine. Ține cont de starea ta în zilele delicate și gradul de intensitate la care poți să te antrenezi, fără să exagerezi. Dacă ai o stare generală rea sau un flux menstrual intens nu trebuie să te forțezi să faci mișcare.

Află mai multe despre cum să te poate ajuta sportul în zilele delicate de la Daniela Iliescu, în broșura „5 Zile Fără Griji”!

  1. Anticipează și reacționează din timp!

Pielea ta resimte schimbările din perioada premenstruală (cu 2-7 zile înainte de menstruație). În acest interval, hormonul feminin estrogen este în scădere, iar nivelurile relativ înalte ale hormonilor masculini (androgeni) stimulează secreția de sebum, crescând probabilitatea de apariție a coșurilor sau exacerbându-le pe cele preexistente. Și capacitatea de apărare a pielii este redusă, astfel încât bacteriile au șanse mai mari să prolifereze. Funcția de barieră a pielii este din ce în ce mai redusă și, pe măsură ce se apropie ziua menstruației, ești din ce în ce mai susceptibilă la iritații de orice tip.

Astfel, în aceasta perioadă, sunt recomandate produse cosmetice non-uleioase pentru îngrijire. Acordă o atenție mai mare decât de obicei igienei personale și nu încerca produse dermatocosmetice noi, pe care nu le-ai folosit anterior, în această perioadă a ciclului – nu are rost să iriți și mai mult pielea deja sensibilă.

Află mai multe despre cum să anticipezi și să reacționezi din timp pentru a-ți pune în valoare pielea în zilele delicate de la Alina Cașcaval, în broșura „5 Zile Fără Griji”!

  1. Pune-te în valoare!

Stările ușor neplăcute din zilele delicate pot fi combătute cu atitudinea potrivită și cu o serie de alegeri vestimentare care să te ajute să fii puternică, încrezătoare și feminină. Cel mai important este să încerci să ai încredere în tine tot timpul, să „îmbraci” frumos perioada delicată, cu alegeri cât mai inspirate. Nu alege să te ascunzi în culorile posomorate pentru că ele nu îți vor ameliora starea de indispoziție și te vor reaminti întruna că ești într-o stare delicată. Știai că specialiștii în cromoterapie recomandă haine în culori mai calde, în zilele delicate?

Află mai multe despre cum „să îmbraci” zilele delicate de la Laura Cosoi, în broșura „5 Zile Fără Griji”!

  1. Alege alimentele potrivite!

Tulburările de dispoziţie, nervozitatea, iritabilitatea, anxietatea, stările depresive sau insomnie au ca premisă variațiile nivelului hormonilor feminini (estrogenul și progesteronul) ce preced menstruația; acestea influențează negativ nivelul serotoninei, substanța cerebrală responsabilă cu buna dispoziție. Ca soluții alimentare, poți încerca să crești aportul de triptofan, consumând carnea de curcan, vânatul, brânza. În plus, bananele, prunele, avocado și ananasul conțin în mod natural serotonină. De asemenea, asociază proteinele cu glucide pentru a spori eficiența absorbției de triptofan. Carnea, brânza, peștele și oul se mănâncă cu garnitură (pâine, cartofi, pește, orez) care au rolul de a deschide căile de acces către creier pentru triptofan. Consumă alimente cremoase, creierului îi place consistența onctuoasă, produsele care se topesc în gură, la limita dintre solide și lichide – acestea stimulează o zonă apartre din creier legată de starea de bine, de relaxare, încredere și optimism.

Află mai multe despre strategiile alimentareîn zilele delicate de la Mihaela Bilic, în broșura „5 Zile Fără Griji”!

  1. Zilele delicate nu sunt o problemă!

Contrar prejudecăților, dușul cald este binevenit în zilele delicate – îți va calma crampele atât de comune la debutul menstrei. Îți vei asigura și o igienă bună și te vei simți pregătită pentru o zi de lucru. Alege un absorbant potrivit fluxului tău menstrual și ești gata! Dacă alegi Always Ultra, trebuie să știi că absorbantul Always Ultra, folosit fără vată deasupra asigură o protecție de până la 5 ori mai buna împotriva scurgerilor. Este demonstrat științific faptul că, punând vată peste absorbant, acoperi centrul care absoarbe instant lichidul și îl transformă în gel. Iar din vată, lichidul se poate scurge sub presiune. În plus, absorbantele mențin sângele în interior și reduc astfel contactul prelungit cu pielea și riscul de apariție a iritațiilor sau chiar a complicațiilor infecțioase ale tractului reproductiv.

Dupa o zi plină, vei simți că o baie caldă va fi extraordinar de relaxantă.

Află mai multe despre schimbările din zilele delicate de la Dana Paraschiv, în broșura „5 Zile Fără Griji”!

vizual oana cuzino

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro