Începe postul. Ce alegem? Laptele de soia sau laptele de migdale?

Nu vrei să renunți la cereale în timpul postului? Cu ce înlocuiești produsele lactate? Lapte de migdale sau lapte de soia?

Nici laptelele de soia, nici laptelele de migdale nu respectă definiția clasică a laptelui. Laptele de migdale și cel de soia se obține prin înmuierea în apă a migdalelor sau a boabelor de soia, prin pasarea și filtrarea rezultatului.

Diferențe și asemănări între laptele de soia și laptele de migdale

Valorile nutriționale

Laptele de migdale este mult mai nutritiv. 250 ml de lapte de migdale are 90 de calorii, 3 mg grăsimi, 1 g de fibre și 1 g de proteine. Laptele de migdale e bogat în mangan, seleniu și vitamina E.

Laptele de soia se apropie cel mai mult de valoarea nutrițională a laptelui de vacă. 250 ml de lapte de soia are 110 calorii, 10 mg de proteine, 4 g de grăsimi și 14mg de carbohidrați. Laptele de soia este bogat în calciu, fier, sodiu și riboflavină.

Pericolele consumului de lapte de soia sau lapte de migdale

Laptele de migdale nu este recomandat persoanelor ce au diverse afecțiuni ce țin de tiroidă, întrucât inhibă funcționarea corectă a tiroidei și interferează cu absorbția corectă a iodului.

Laptele de soia conține fitoestrogeni ce poate scădea nivelul testosteronului la bărbați și poate grăbi pubertatea la tineri. Acest tip de lapte poate cauza alergii.

Sursa foto 123rf

Citește și Andreea Marin te învaţă să faci acasă laptele de migdale

Citește și ”Laptele galben” ține bolile la distanță. Cum îl prepari

Loading...
Recomandari
Doctorul Zilei
Glamour
Elle
Sfatul Medicului
Viva.ro
Mai multe din Sănătate

FII PRIMA CARE AFLĂ

...tot ce trebuie să știe o femeie specială, ca tine

Abonează-te la newsletterul Unica și primești imediat un e-book GRATUIT
cu tendințele de toamnă-iarnă 2017-2018 în modă și frumusețe!

Vă recomandăm: