Motivul crucial pentru care nu ar trebui să mai folosești iconițele Facebook

De Amelia Matei, pe
Butonul de dislike a fost așteptat îndelung de utilizatorii Facebook. În locul lui însă, au apărut șase iconițe care reprezintă reacțiile pe care le poate avea o persoană în legătură cu o anumită postare.

Polițiștii belgieni au făcut însă o descoperire care te va determina să te gândești de două ori înainte de a utiliza butoanele cu reacții puse la dispoziție de site-ul de socializare. Conform acestora, totul este un mijloc pentru companie de a face un profil al utilizatorului în ziua respectivă, în funcție de care să îi furnizeze sau nu mai multe reclame.

Citește și: Lucruri pe care o doamnă nu le face pe Facebook

Astfel, dacă acesta bifează mai multe reacții de tipul ”love”, ”wow” sau ”haha”, atunci este binedispus și va fi interesat de postările de promovare. În cazul în care bifează ”angry” sau ”sad”, atunci compania preferă să ”rărească” materialele promoționale sau să includă spațiu promoțional în ”asentimentul” utilizatorului.

”Cei de la Facebook nu scapă niciodată ocazia de a mări accesul la informații în privința utilizatorilor și au dovedit-o în februaie. Prin faptul că numărul butoanelor este de 6, Facebook îi oferă utilizatorului posibiliatea să își expime părerile mult mai ușor, astfel încât și algoritmii care rulează în spate să fie mai eficienți”, avertizează poliția belgiană.

Citește și: Informații pe care să nu le divulgi pe Facebook

Astfel, site-ul va targeta reclamele despre care va crede că se potrivesc cel mai bine pe profilul tău, în respectiva zi. Cu alte cuvinte, continuă oamenii legii din Belgia, Facebook își poate vinde mult mai bine spațiul advertiser-ilor, dacă știe ceea ce simți. Iar bifând acele reacții nu faci decât să te dai de gol.

Foto: 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!