Nina Sava – cum este să fii Store Manager la H&M

.

Nina Sava este manager pentru unul dintre magazinele H&M din România. Am vrut să aflăm care este traseul pe care orice femeie ambiţioasă
ar trebui să îl urmeze pentru a ajunge să lucreze pentru unul dintre cele mai mari şi mai cunoscute branduri din lume şi am descoperit că pe lângă pasiunea pentru modă, mai e nevoie de ceva …de pasiune pentru oamenii alături de care faci echipă!

Cum este să fii Store Manager pentru unul dintre cele mai mari branduri de haine din lume?  

Pot spune că sunt foarte bucuroasă că lucrez la H&M, nu doar pentru că este un brand mondial de notorietate ci şi pentru faptul că firma noastră investeşte foarte mult în oameni şi îi sprijină să se dezvolte profesional. În plus, sunt foarte mândră că fac parte din prima echipa de Store Manageri din România.

Ce face un manager de magazin H&M?

Nicio zi nu seamănă cu cealaltă. La H&M e imposibil să te plictiseşti. Fiecare zi e specială prin prisma provocărilor apărute, dar şi datorită faptului că o mare parte din timp îl petrec în magazin, împărtăşind din cunoştinţele mele cu ceilalţi membri ai echipei şi oferind o experienţă plăcută clienţilor noştri. Dar cel mai important lucru este că avem parte de foarte multe momente plăcute împreună. Acest post presupune creativitate, iniţiativă, gândire strategică şi dorinţa de a-ţi atinge obiectivele, motivându-ţi în acelaşi timp echipa.  

Când ai intrat prima data într-un magazin H&M şi care a fost primul lucru cumpărat?

În 2008 în Londra. Eram în vacanţă şi între 2 zboruri încercam să profit de cele 4 ore pe care le aveam la dispoziţie să vizitez oraşul. M-a atras o rochie casual, din vitrină, feminină dar şi confortabilă şi foarte modernă. Când am vazut şi preţul nu m-am putut abţine şi am intrat imediat în magazin să cumpăr rochia deşi prietenii mei îmi reaminteau că scopul era să vizităm oraşul, nu să facem shopping.

Trebuie să fii pasionată de modă că să ajungi să lucrezi pentru o companie precum H&M? 

 
Moda este un element foarte important pentru noi, având în vedere că lucrăm pentru un retailer internaţional de modă. Însă este la fel de important să fii pasionat să lucrezi cu oamenii, pentru că ei reprezintă adevărată valoare a companiei şi fără ei H&M nu ar fi azi unul din cele mai mari  branduri din lume.

Citeşte continuarea interviului în pagina următoare!Pentru aceasta pozitie, ai urmat un training în Elveţia. Ştim că astfel de călătorii se desfăşoară de obicei într-o manieră formală, profesională, chiar academică. Există totuşi o întâmplare amuzantă pe care ai vrea să ne-o povesteşti?

Experienţă trainingului a fost frumoasă, unică; am întâlnit o echipă dornică să mă facă să mă simt binevenită în magazinul lor, dar şi să împărtăşească cu mine toate cunoştinţele acumulate de-a lungul timpului la H&M. Întotdeauna încerc să învăţ ceva din fiecare experienţă, iar de la echipa din Zurich am învăţat cât de important este să ai o atitudine pozitivă chiar şi în momentele grele. Şi cum orice experienţă la H&M înseamnă şi distracţie, am avut parte şi de momente amuzante.

Eram la masă cu directorul de magazin şi colegul meu de training a încercat să agite o sticlă cu suc, însă a uitat că nu are capacul pus şi l-a vărsat pe tot pe el. A fost foarte amuzant momentul şi s-a sfârşit cu o sesiune de shopping neplanificat pt colegul meu, fiind nevoit să-şi schimbe outfitul.

Tu de cât timp liber dispui şi cum îl petreci?    
      
Nu mă plâng de lipsa timpului liber. Cu o planificare atentă reuşesc să ajung în vacanţa propusă, să stau cu prietenii sau familia. Şi îmi place foarte mult să merg cu rolele pe plajă.

Care sunt idealurile cele mai comune ale femeilor de carieră? Care este treapta cea mai înaltă spre care tinde o femeie de succes?

Consider că este important ca locul de muncă să-ţi permită să evoluezi din punct de vedere profesional, să-ţi ofere cât mai multe oportunităţi. Pentru noi nu exista planuri standardizate pentru cariera angajaţilor, ci se iau în considerare interesele şi nevoile fiecărui individ, astfel încât să se găsească persoana potrivită fiecărei funcţii. Drept urmare, ai multe oportunităţi de evoluţie profesională, chiar la nivel global.

Numeşte trei atribute indispensabile cu care o femeie îşi poate clădi o carieră de succes în România.

Din experienţa mea, încrederea în propria persoană, spiritul de echipă şi cel antreprenorial sunt niste atuuri mereu apreciate, care te vor ajuta oricând să evoluezi.

Ce ţi-ai dori să faci în viitor?

Pentru că-mi plac foarte mult oamenii  în general,  îmi doresc să mă dezvolt în cadrul Departamentul Resurse Umane.

Şi întrucât coordonezi un magazin de haine, spune-ne în final după părerea ta cum se îmbracă femeile din România?

Am observat ca femeile din România sunt feminine, elegante şi mereu la curent cu tendinţele modei.

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Citeşte continuarea pe pagina următoare: 1 2

Google News Urmărește-ne pe Google News

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!
Abonează-te la newsletter
buton