(P) Cum să scapi de insomnie

De Unica.ro, pe Ultimul update Miercuri, 25 septembrie 2019, 11:19

Iar stai ore întregi cu ochii în tavan şi te enervezi numai la gândul că vei petrece încă o noapte albă. Nu lăsa ca insomnia să pună stăpânire pe tine şi află cum poţi să o tratezi! 

Milioane de persoane nu se pot bucura de o zi plină, alertă şi productivă deoarece noaptea anterioară nu s-au putut odihni. Somnul îndeplineşte o serie de funcţii importante pentru mintea şi corpul nostru. Cu toate acestea, există persoane pentru care ora de somn este foarte departe de a fi o experienţă plăcută şi revigorantă, ea devenind o luptă contra insomniei.

 Când apare insomnia

Insomnia poate apărea la orice vârstă, însă este întâlnită preponderent la maturitate. În mod normal, odată cu înaintarea în vârstă ai nevoie de mai puţin somn reparator.

O recunoşti uşor

– Somn scurt sau superficial ceea ce-ţi dă în cursul zilei o stare continuă de oboseală.

– Somn normal în primele ore ale nopţii, după care urmează trezirea din când în când pe parcurs, ceea ce te împiedică să te odihneşti.

– Perioade de nesomn alternate cu perioade de somn îndelungat.

– Modificarea ritmului de somn prin alternanţă zi-noapte, de exemplu ai început să dormi ziua pentru că noaptea nu mai poţi. 

Ce să faci pentru un somn liniştit

Încearcă să stabileşti o rutină zilnică care să-ţi stimuleze somnul şi totodată aplică următoarele metode!

– Asigură-te că în dormitor ai o temperatură plăcută şi un minimum de lumină sau zgomot care te-ar putea deranja.

– Ai grijă ca hainele în care dormi să fie comode, iar aşternuturile moi.

– Fă exerciţii fizice regulat, dar evită să le faci înainte de a merge la culcare.

– Nu încerca să adormi cu forţa, doar pentru că este o oră târzie în noapte. Scoală-te dacă nu îţi găseşti somnul şi citeşte o carte sau uită-te la televizor sau relaxează-te înainte de a te lua somnul.

– Evită siestele pe parcursul zilei.

– Renunţă la mâncărurile grase, alcool sau băuturile care conţin cofeină, înainte de a te culca.

– Fă o baie fierbinte, cu produse relaxante (spumant, sare de baie) înainte de a te culca.

– Ascultă muzică relaxantă.

– Menţine-ţi un orar de somn regulat, mergând la culcare la aproximativ aceeaşi oră în fiecare seară.

– Încearcă pe cât posibil să eviţi medicamentele. 

O saltea comodă și o pernă de calitate îți asigură cea mai bună odihnă

De multe ori insomnia poate fi provocată și de faptul că organismul tău nu se odihnește bine din cauza patului, a saltelei sau a pernei nepotrivit/e. Din fericire, acest aspect se poate corecta rapid, prin achiziționarea unei saltele și a unei perne de calitate, și în același timp, potrivite stilului tău de viață. Poți alege din oferta saltele de la Magniflex, producător de top pe piața europeană a saltelelor. De exemplu, salteaua Magni Grande este o saltea ce conferă sprijin ferm. Centrul din spumă Elioform de 18 cm o transformă într-o saltea ergonomică, ortopedică și rezistentă, iar cei 2 cm de spumă cu memorie se adaptează perfect formelor corpului. Impresionantul design cu elemente florentine este creat din vâscoză de cea mai bună calitate, tratată antibacterian și anti-acarieni. Acest model oferă un foarte bun raport calitate-preț.

Poți completa noua saltea și cu o pernă Riviera de la Pierre Cardin. Este o pernă cu 100% spumă cu memorie și formă clasică. Spuma cu memorie reacționează la presiune și căldură și asigură poziția corectă a capului și a gâtului. Ameliorează tensiunea și reduce răsucirea repetată în timpul somnului. Husa elegantă cu fermoar oferă o întreținere ușoară pentru o igienă maximă. Designul rafinat poartă marca Pierre Cardin. Perna oferă o senzație plăcută de prospețime oferindu-ți odihnă completă în fiecare zi! 

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!