Două minerale esențiale pentru un organism sănătos

Al cincilea cel mai abundent mineral din corpul uman și prin urmare cel mai important este magneziul. Majoritatea magneziului se găsește în oase, iar o altă parte importantă se găsește în țesuturile moi. Acesta reglează absorbția și asimilarea calciului, activează o enzimă necesară formării oaselor și ajută la fixarea calciului în oase.

De asemenea, magneziul este esențial pentru sănătatea inimii, deoarece reglează ritmul acesteia. Este esențial pentru funcționarea normală a sistemului muscular și nervos. Pe de o parte, magneziul ajută la relaxarea mușchilor și, pe de altă parte, este un mare aliat în combaterea stresului și a dispoziției scăzute.

Un alt rol important îl are în reglarea nivelului de zahăr din sânge și a temperaturii corpului și normalizează nivelul colesterolului. În plus, magneziul este implicat în producția de energie și distribuția mineralelor în membranele celulare.

Magneziul poate fi găsit în legumele cu frunze verzi, pâine și orez brun, nuci, semințe de floarea soarelui, dovleac, susan sau cacao. Din acest magneziu, care se găsește în alimente, doar 30-40% este absorbit de organism. Astfel că se recomandă ca aceste alimente să fie consumate în stare naturală sau nu foarte procesate, pentru a profita la maxim de toate beneficiile magneziului pe care aceste alimente le oferă.

Un alt mineral esențial pentru organism este zincul. Dacă te-ai întrebat vreodată la ce servește zincul, trebuie să știi că proprietățile lui sunt implicate în creșterea și dezvoltarea organismului, în sănătatea sistemului imunitar, a pielii, părului și unghiilor. În cea mai mare parte, zincul este absorbit în intestinul subțire. Odată ce mineralul a fost absorbit în intestinul subțire, este transportat la ficat, iar din acest organ este distribuit în diferite țesuturi.

Dintre toate beneficiile zincului pentru organism, trebuie evidențiate următoarele:

Zincul acționează în formarea oaselor și în mineralizarea acestora, precum și în cea a organelor reproducătoare. De aceea, o deficiență de zinc poate duce la întârzierea creșterii la copii. Alături de minerale precum calciul, cuprul și magneziul, zincul este folosit pentru a stimula mineralizarea oaselor în tratamentul osteoporozei.

În ceea ce privește sistemul imunitar, zincul are funcția de a activa limfocitele T, care sunt utile atunci când se confruntă cu diferite tipuri de infecții. Astfel, acest mineral este implicat în controlul și reglarea răspunsurilor imune și luptă împotriva celulelor canceroase. Prin urmare, unul dintre principalele beneficii ale zincului în organism este combaterea infecțiilor, precum și a eventualelor boli prin întărirea sistemului imunitar.

Zincul poate fi bun și pentru prostată. O doză adecvată de zinc poate avea un efect pozitiv asupra sănătății organismului la bărbați. Acest lucru se datorează faptului că respectivul mineral blochează producția unui derivat al testosteronului, care în cantități mari poate provoca o creștere a prostatei.

Zincul este implicat în procesarea, secreția și depozitarea insulinei. Consumul de zinc poate fi benefic pentru persoanele care suferă de diabet. În cazul persoanelor care suferă de această boală, acest mineral este eliminat prin urină, iar un consum constant de zinc ar ajuta la menținerea nivelurilor optime în organism.

Zincul este un mineral esențial pentru pielea, părul și unghiile sănătoase. Ajută la protejarea mucoaselor pielii și la reglarea glandelor sebacee, lucru esențial pentru prevenirea acneei. De asemenea, este implicat și în sinteza colagenului și a diferitelor proteine ​​necesare pentru sănătatea optimă a pielii.

Un alt beneficiu al zincului are de-a face cu sănătatea ochilor. Cele mai ridicate niveluri de zinc există în ochi, astfel încât o cantitate adecvată în organism poate preveni apariția unor probleme de vedere. Nu în ultimul rând, acest mineral poate fi eficient pentru disfuncția erectilă, precum și pentru sănătatea hormonilor sexuali precum testosteronul și estrogenul.

Ca orice alte minerale, atât magneziul cât și zincul trebuie trebuie să se găsească în organism în cantitatea adecvată fiecărei persoane în parte. Pentru a compensa lipsa acestor minerale din organism, se pot lua suplimente de zinc natural și magneziu natural, iar doza de care are nevoie fiecare persoană poate varia în funcție de starea de sănătate a fiecăruia.

Surse:

https://www.mundodeportivo.com/uncomo/salud/articulo/beneficios-del-zinc-en-el-cuerpo-44239.html

https://www.mundodeportivo.com/uncomo/salud/articulo/beneficios-del-magnesio-25435.html

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!