Cumpărături, mâncare sănătoasă şi somn bun: cum să îți îmbunătățești starea de spirit în sezonul rece

De pe

Iarna, când zilele sunt scurte şi soarele străluceşte mai puţin, este normal să apară din când în când o stare de oboseală fizică sau de deprimare. Ianuarie este o lună în care mulţi oameni se simt astfel, după ce au trecut de sărbătorile de iarnă şi au revenit la serviciu. De altfel, ianuarie este şi luna cu cea mai tristă zi din an, celebra Blue Monday. Cum scapi de oboseală și starea de deprimare astfel încât să ai o iarnă frumoasă?

Ocupă-te regulat de pasiunile tale

Cumpărături, mâncare sănătoasă şi somn bun: cum să îți îmbunătățești starea de spirit în sezonul rece

„Moda nu este morală, nici imorală, este făcută să crească moralul”, spunea regretatul designer Karl Lagerfeld. Multe femei par a fi de acord cu acesta. Atunci când au nevoie să îşi ridice moralul, vor să meargă la cumpărături. Să faci ceea ce îți place în mod regulat este o bună modalitate de a te asigura că îți menții pozitivă starea de spirit. Dacă ești pasionată de modă, poți merge la cumpărături. În mod evident, nu trebuie să abuzezi de această tehnică, pentru că vei ajunge să ai o situație materială proastă, acesta fiind un alt motiv de deprimare. Dar, din când în când, îți poți satisface o mică plăcere. Poate fi o ocazie foarte bună de a folosi, de exemplu, acele vouchere cadou pe care le-ai primit de la serviciu de Crăciun. Desigur, moda și cumpărăturile sunt doar un exemplu. Ideea principală este să poți să te ocupi în mod regulat de un lucru care îți place, de o pasiune a ta. Mergi la librărie și cumpără o nouă carte, pictează, mergi la masaj, la înot, du-te la coafor. Orice îți poate îmbunătăți starea de spirit.

Mănâncă sănătos 

Cumpărături, mâncare sănătoasă şi somn bun: cum să îți îmbunătățești starea de spirit în sezonul rece

Alimentaţia este unul dintre factorii importanţi în menţinerea unui tonus pozitiv. Specialiştii spun că un aport regulat de acizi graşi Omega 3 este necesar pentru o bună funcţionare a creierului şi a sistemului nervos în general, dar şi pentru o stare de spirit pozitivă. Poţi include în alimentaţie peşte gras, precum sardine, macrou, hering, alge, dar şi ulei din seminţe de in şi cânepă. Seminţele de oleaginoase, precum nucile de Brazilia, caju, migdale, conţin magneziu, un mineral cunoscut pentru proprietăţile sale de combatere a stresului. Nu uita de fructele şi legumele colorate, precum ardeii graşi, citricele, kiwi, care furnizează vitamina C, foarte utilă pentru a combate stările de oboseală şi a ţine la distanţă bolile. Vitamina D este sintetizată de organism cu ajutorul razelor soarelui, dar, în timpul iernii, nivelul acesteia trebuie suplimentat cu ajutorul preparatelor naturale care se găsesc în farmacii.

Profită de lumina naturală

Cumpărături, mâncare sănătoasă şi somn bun: cum să îți îmbunătățești starea de spirit în sezonul rece

Lipsa luminii naturale poate să influenţeze negativ ceasul biologic şi să ducă la scăderea nivelului de serotonină, implicit al celui de melatonină, hormonul somnului. Acesta este motivul pentru care pot apărea stări de deprimare. Profită cât poţi de mult de lumina naturală, fă plimbări lungi sau, dacă trebuie să lucrezi, încearcă să o faci cât mai mult în apropierea unei ferestre. Dacă poți, investește într-o lampă cu lumină diurnă, care o simulează pe cea solară. Specialiștii spun că 30 de minute de expunere la lumina acestei lămpi zilnic, dimineața, sunt suficiente pentru menținerea unei stări de spirit pozitive.

Fă sport

Cumpărături, mâncare sănătoasă şi somn bun: cum să îți îmbunătățești starea de spirit în sezonul rece

Este unul dintre cei mai importanți factori în menținerea unei stări bune de sănătate, în combaterea oboselii și a depresiei. Sportul ajută la creșterea nivelului de endorfine și serotonină, hormoni responsabili pentru starea de bine. Practică orice tip de activitate fizică îţi este la îndemână, de la simple plimbări la fitness şi yoga, măcar o jumătate de oră zilnic.

Un somn bun

Cumpărături, mâncare sănătoasă şi somn bun: cum să îți îmbunătățești starea de spirit în sezonul rece

Somnul este foarte important în prevenirea stărilor depresive, de iritabilitate, a lipsei de energie și în stimularea capacității de concentrare. În cazul în care suferi de ușoare tulburări de somn, poți folosi infuzii din plante cu proprietăți relaxante, precum roinița, mușețelul ori valeriana. Uleiurile esențiale, precum cel de bergamotă, pot fi folosite pentru a fi pulverizate în dormitor înainte de culcare.

Trucuri simple, precum cele de mai sus, ar trebui să te ajute să treci cu bine peste zilele de iarnă. Dacă, totuşi, nu au efectul scontat, ar trebui să încerci să afli dacă nu cumva cauzele oboselii şi deprimării nu sunt altele decât vremea urâtă de afară.

Sursa foto: Pexels.com

 (P) Material publicitar realizat împreună cu Sodexo