Cum transmiți angajaților sentimentul de încredere în compania ta

Încrederea angajaţilor în compania ta este un aspect foarte important, de care poate depinde inclusiv succesul afacerii. Atunci când angajaţii cred în valorile companiei, în succesul său, sunt mult mai implicaţi în sarcinile pe care le au de îndeplinit, vin cu iniţiative şi se simt integraţi în mecanismul care asigură bunul mers al lucrurilor. 

Toate aceste elemente le poate influenţa pozitiv productivitatea, ceea ce este în beneficiul direct al managerilor. În plus, fiecare angajat este un ambasador indirect al firmei, deci este important să faci toate demersurile necesare pentru a construi un mediu în care angajaţii au încredere în compania pentru care lucrează. 

Iată câteva sugestii în acest sens, care te pot ajuta să aplici politicile interne adecvate.    

Construiește un mediu în care oricine are o voce

Pentru ca un angajat să aibă încredere în companie, trebuie, mai întâi de orice, să se simtă apreciat. În acest sens, un mangement care este deschis către dialog şi are o comunicare clară şi transparentă este esenţial. 

Fiecare angajat, indiferent de funcţia pe care o ocupă, trebuie să simtă că are un cuvânt de spus şi că vocea sa este ascultată. Asta nu înseamnă doar formulare prin care angajaţii îşi exprimă opiniile, ci o atitudine generală proactivă care vine în întâmpinarea persoanelor care lucrează în companie şi diligenţă în a pune în aplicare schimbările asupra cărora există un consens.  

Optează pentru beneficii care pun pe primul loc starea lor de bine

Pachetele de beneficii pe care companiile le pun la dispoziţie reprezintă un alt instrument important în relaţia cu angajaţii. În același timp, poate reprezenta şi o modalitate prin care o firmă rămâne relevantă pe piaţa muncii. 

Pentru a ieşi în evidenţă şi a exprima apreciere pentru efortul şi implicarea angajaților, este ideal să optezi pentru beneficii care pun pe primul loc starea lor de bine. În acest sens, poţi să propui în pachetul salarial asigurari private de sanatate, care sunt foarte apreciate de angajaţi. 

O astfel de poliţă a devenit din ce în ce mai relevantă pentru angajaţii şi potenţialii angajați de toate vârstele şi poate fi un factor foarte atractiv atunci atunci când ești în căutarea unor noi membri pentru echipa ta.    

Pune la punct un plan realist de carieră

În relaţia cu subalternii, fiecare manager trebuie să fie conştient de abilităţile şi eventualele lipsuri ale angajaţilor pe care îi are în echipă. În timp ce unii dintre membrii echipei au profilul necesar pentru a urca pe scara ierarhică, alţii vor avea nevoie de mai multe încurajări sau cursuri de perfecţionare. 

Important este ca fiecare angajat să se simtă motivat şi susţinut, astfel încât să răspundă cât mai eficient atribuţiilor pe care le are. Pentru a dezvolta încrederea în companie şi a consolida loialitatea, este esenţial ca fiecare să simtă că există şansele unei dezvoltări profesionale la locul de muncă.

Oferă feedback constructiv

Pentru a putea să se dezvolte din punct de vedere profesional şi chiar personal, managementul trebuie să ofere constant feedback într-un mod constructiv. Asta înseamnă că managerii trebuie să pună accentul pe evoluţia echipei sau a angajatului, să evidenţieze aspectele pozitive ale parcursului său, încercând în acelaşi timp, cu diplomaţie, să corecteze anumite deficienţe, acolo unde apar. 

Un angajat care primeşte feedback şi care este susţinut în perfecţionarea abilităţilor sale va fi mult mai productiv şi mai implicat în modul de funcţionare al companiei. În plus, se va simţi important pentru conducere, ceea ce va consolida încrederea sa în firmă.

Arată interes pentru problemele personale ale angajaților

Chiar dacă mulţi angajaţi nu simt nevoia să discute la birou despre problemele personale, managementul trebuie să le ia în considerare. Atunci când se observă un comportament atipic la unul dintre angajaţi, o discuţie deschisă și onestă despre problemele sale poate fi de mare ajutor. Angajatul se va simţi ascultat şi susţinut, iar compania poate ajuta la găsirea soluţiilor potrivite. Oricare ar fi situația, să arăţi interes pentru problemele personale ale angajaţilor stimulează consolidarea unui mediu de încredere.

Aşadar, pentru succesul companiei tale și a echipei pe care o conduci, încrederea angajaților în companie şi în valorile sale este esenţială. Inspiră-te din sugestiile de mai sus pentru a crea un mediu în care să poţi atinge acest obiectiv!

Sursă foto: Shutterstock.com

(P) Material publicitar realizat împreună cu Metropolitan Life

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!