Cum să protejezi sănătatea copilului tău pe perioada anului școlar

Majoritatea copiilor se întorc în băncile școlilor în această toamnă, după o perioadă puțin mai dificilă, cauzată de Pandemia de Covid-19. Deși pericolul nu a trecut în totalitate, specialiștii spun că întoarcerea copiilor în școli este necesară pentru dezvoltarea socială a acestora. Școala este un loc în care copiii învață și cresc cognitiv, își dezvoltă abilitățile sociale și devin indivizi independenți. Cu siguranță toți părinții își doresc ca sănătatea copiilor să fie protejată pe perioada anului școlar, însă nu întotdeauna izolarea este răspunsul, ci mai degrabă, luarea acelor măsuri de prevenție, care să fie de ajutor. Cum copiii petrec destul de mult timp în sălile de clasă, aceștia pot culege microbi și boli, de aceea este esențial ca ei să deprindă obiceiuri sănătoase precum spălarea mâinilor, adoptarea unei alimentații sănătoase, somnul suficient și nu numai. În acest sens, specialiștii MediHelp au centralizat câteva sfaturi prin care poți să protejezi sănătatea copilului tău pe perioada anului școlar. De asemenea, nu uita că este întotdeauna indicat să deții o asigurare medicală privată, care să te ajute atât pe tine, cât și pe copilul tău, în cazul apariției unei urgențe medicale.

Majoritatea copiilor se întorc în băncile școlilor în această toamnă, după o perioadă puțin mai dificilă, cauzată de Pandemia de Covid-19. Deși pericolul nu a trecut în totalitate, specialiștii spun că întoarcerea copiilor în școli este necesară pentru dezvoltarea socială a acestora. Școala este un loc în care copiii învață și cresc cognitiv, își dezvoltă abilitățile sociale și devin indivizi independenți. Cu siguranță toți părinții își doresc ca sănătatea copiilor să fie protejată pe perioada anului școlar, însă nu întotdeauna izolarea este răspunsul, ci mai degrabă, luarea acelor măsuri de prevenție, care să fie de ajutor. Cum copiii petrec destul de mult timp în sălile de clasă, aceștia pot culege microbi și boli, de aceea este esențial ca ei să deprindă obiceiuri sănătoase precum spălarea mâinilor, adoptarea unei alimentații sănătoase, somnul suficient și nu numai. În acest sens, specialiștii MediHelp au centralizat câteva sfaturi prin care poți să protejezi sănătatea copilului tău pe perioada anului școlar. De asemenea, nu uita că este întotdeauna indicat să deții o asigurare medicală privată, care să te ajute atât pe tine, cât și pe copilul tău, în cazul apariției unei urgențe medicale.

Iată 4 modalități prin care poți proteja sănătatea copilului tău pe perioada anului școlar:

1. Fiți la curent cu toate vaccinurile

Vaccinurile sunt cea mai bună modalitate de a preveni răspândirea a 16 boli diferite, iar din păcate, în perioada pandemiei a existat o scădere bruscă a numărului de copii care au primit vaccinurile de care au nevoie, la timp. În acest sens, pe lângă vaccinul anti-Covid-19, ar trebui să te asiguri că cei mici sunt la curent cu restul vaccinurilor necesare, care îi protejează de o serie de boli. Printre acestea se numără și vaccinul antigripal sezonier, care poate fi de ajutor în perioada următoare, când schimbările de temperatură, respectiv temperatura scăzută, ne va predispune la această boală. 

2. Oferă-le o alimentație sănătoasă

O alimentație sănătoasă stă la baza unei mai bune funcționari a corpului, dar alimentele consumate ne pot ajuta și în privința stării noastre de spirit, deci pot fi de ajutor și pentru sănătatea mintală a copiilor noștri. În acest sens, micul dejun este cea mai importantă masă a zilei pentru că, un mic dejun echilibrat cu proteine și carbohidrați a fost stabilit ca fiind un factor important pentru bună funcționare a creierului și menținerea unui nivel constant de energie pe tot parcursul zilei. Potrivit unui studiu, copiii care consumă un mic dejun sănătos, în mod regulat, au un nivel de fier, vitamina D și B, cu aproximativ 20% și până la 60% mai mari, decât cei care sar peste acesta. Desigur, nu doar micul dejun trebuie luat în considerare, ci și alimentele care sunt consumate pe parcursul zilei. În acest sens, asigură-te că, pe lângă mesele principale, copilul tău va avea parte și de gustări sănătoase, precum fructe sau legume și nu alimente procesate. 

3. Nu trimite copilul la școală dacă este bolnav

Deși mulți părinți vor ca fiecare copil să nu lipsească de la școală, uneori, acest lucru devine inevitabil. Copilul poate contacta un virus, care va produce o boală, într-o formă mai mult sau mai puțin gravă. Pentru a-l proteja atât pe acesta, cât și pe cei din jur, cea mai corectă decizie este ca el să fie consultat de un medic specialist și mai apoi, izolat, pentru a evita transmiterea. Indicată ar fi și contactarea cadrului didactic responsabil în vederea igienizării clasei respective. De asemenea, nu uita de asigurarea de sănătate privată, care ți-ar putea fi de ajutor în cazul apariției unei probleme medicale neprevăzute. Aceasta ar acoperi costurile consultației, dar și ale tratamentului. Mai mult de atât, ți-ar oferi posibilitatea de a alege clinica, dar și medicul specialist la care dorești să mergi, astfel încât copilul tău să beneficieze de cele mai bun tratament posibil. 

4. Construiește un program de somn 

​​O parte esențială a menținerii copiilor sănătoși este să te asiguri că aceștia dorm suficient. De fapt, studiile arată că lipsa somnului poate afecta copiii în mai multe moduri, printre acestea aflandu-se slaba concentrare, obezitatea, depresia și nu numai. Nu doar că somnul este o componentă importantă a sănătății fizice și emoționale, dar acesta poate juca un rol important în performanțele școlare. Copiii și adolescenții au nevoie de la 8 și până la 12 ore de somn pe noapte, iar pregătirea unui somn bun poate începe încă din timpul zilei. Astfel, asigură-te că, copilul tău evită băuturile care conțin cofeină, inclusiv ceaiul negru, cola sau băuturile cu cafea. În plus, activitatea fizică pe parcursul zilei, dar și limitarea expunerii la dispozitivele electronice atât pe parcursul zilei, cât și înainte de culcare, pot ajuta la obținerea unui somn mai odihnitor. În acest mod, copilul tău va fi mai sănătos și se va putea concentra mai ușor la activitățile de pe parcursul zilei. 

Copiii se îmbolnăvesc, de cele mai multe ori, mai ușor decât adulții, sistemul imunitar al acestora nefiind încă la fel de bine dezvoltat. Acesta este unul dintre motivele pentru care recomandăm să ai în vedere sfaturile furnizate mai sus pentru a proteja sănătatea copilului tău pe perioada anului școlar. Pentru protecție suplimentară, recomandarea noastră este să deții o asigurare medicală privată, care să îți fie de ajutor în cazul apariției urgențelor medicale. 

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!