Cum să ai o memorie bună pe termen lung?

Ți se întâmplă să uiți unde ți-ai pus anumite obiecte, să nu îți amintești aspecte discutate într-o întâlnire recentă ori ceea ce ai învățat pentru un examen? Cu toții uităm lucruri din când în când. Cu toate acestea, pierderea memoriei ar trebui să te pună în gardă dacă este frecventă și să acționezi pentru a-ți îmbunătăți această capacitate.

Cum să ai o memorie bună pe termen lung?

Ți se întâmplă să uiți unde ți-ai pus anumite obiecte, să nu îți amintești aspecte discutate într-o întâlnire recentă ori ceea ce ai învățat pentru un examen? Cu toții uităm lucruri din când în când. Cu toate acestea, pierderea memoriei ar trebui să te pună în gardă dacă este frecventă și să acționezi pentru a-ți îmbunătăți această capacitate.

Deși nu există garanții când vine vorba de prevenirea pierderii memoriei sau a demenței, anumite activități, alimente și suplimente te-ar putea ajuta în acest sens. Uite sugestiile noastre:

  1. Exersează-ți atenția! Atenția este una dintre componentele majore ale memoriei. Pentru ca informațiile să treacă din memoria pe termen scurt în cea pe termen lung, trebuie să acorzi atenție informațiilor pe care le primești într-un anumit moment. Astfel, încearcă să studiezi fără a fi distras de telefon, televizor ori alte diversiuni. Știm că este greu să rămâi focusat când ești înconjurat de colegi gălăgioși ori copii zgomotoși, dar nu uita de obiectivul tău: acela de a păstra în memoria pe termen lung informațiile pe care le captezi.
  2. Include activitatea fizică în rutina zilnică! Activitatea fizică îmbunătățește fluxul sanguin în întreg corpul, inclusiv la nivelul creierului. Acest lucru te poate ajuta să-ți păstrezi memoria limpede. Dacă nu ai timp de un antrenament complet, de 50-60 de minute, fă plimbări scurte în aer liber de mai multe ori pe zi. Și cu atât mai mult dacă ești în timpul programului. Spre exemplu, la fiecare 2 ore poți ieși câte 10 minute să te plimbi în apropierea biroului. O gură de aer îmbunătățește concentrarea și te ajută să fixezi în memorie ceea ce ai lucrat anterior.
  3. Rămâi activ mental! Așa cum activitatea fizică te ajută să îți menții corpul în formă, activitățile care stimulează mintea te ajută să-ți păstrezi creierul în formă și te-ar putea ține la distanță de pierderea memoriei. Completează Sudoku, joacă șah, învață să cânți la un instrument muzical, învață o limbă străină! Orice activitate nouă care presupune reflecție te ajută să realizezi noi conexiuni neuronale și să-ți păstrezi o bună memorie.
  4. Socializează în mod regulat cu diferite persoane! Depresia și stresul pot contribui la pierderea memoriei. Iar în prevenirea acestora socializarea joacă un rol important. Astfel, caută oportunități să te întâlnești mai des cu cei dragi, mai ales dacă locuiești singur!
  5. Adoptă o dietă sănătoasă! O alimentație echilibrată are beneficii pentru forma fizică exterioară, dar și pentru organele interne și pentru creier. Alege surse de încredere de fructe și legume, include la mesele principale alimente bogate în grăsimi sănătoase (pește, avocado, nuci, migdale, ulei de măsline), fibre și carbohidrați buni. Ai în vedere și că ceea ce bei este important. Prea mult alcool poate conduce la confuzie și pierderea memoriei, consumă-l cu moderație.
  6. Completează-ți dieta cu suplimente premium! Magneziul este unul dintre elementele esențiale pentru menținerea unei funcții cognitive normale. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, însă, nivelul acestuia scade din organism ori nu mai este asimilat de organism prin alimentație. Desigur, alimente bogate în magneziu, precum semințe de dovleac, spanac fiert, ciocolata neagră, pește, stafide, broccoli, trebuie introduse în dieta zilnică. Mai mult, pentru a te asigura că organismul tău primește doza zilnică recomandată din acest element, completează-ți dieta și cu Neuro-Mag® Magnesium L-Threonate, un supliment cu magneziu marca Life Extension care vizează creșterea activității creierului și a sistemului nervos. Modelele pre-clinice au arătat că treonat L de magneziu conținut în Neuro-Mag® a crescut nivelul de magneziu în lichidul spinal cu 15%, comparativ cu magneziu tradițional la care nu s-a observat nicio creștere. Formula puternică de magneziu care ajunge la creier prin administrarea, conform prospectului, a Neuro-Mag® Magnesium L-Threonate menține un nivel optim al conexiunilor sinaptice între celulele creierului, putând astfel îmbunătăți memoria, concentrarea și focusul. Achiziționează acest supliment, rapid și sigur, de pe https://www.suplimente-premium.ro/!
  7. Gestionează-ți cu atenție afecțiunile cronice! Dacă suferi de depresie, ai hipertensiune arterială, colesterol mărit, diabet, obezitate, cel mai probabil că și memoria ta este afectată. Cu cât îți ții mai bine sub control aceste afecțiuni, cu atât îți menții sănătatea într-o stare mai bună. Urmează sfaturile medicului tău pentru buna gestionare a stării tale de sănătate!

Începe chiar de azi să pui în practică aceste sugestii și păstrează-ți o memorie bună indiferent de vârstă!

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!