Cum alegi încălțămintea potrivită pentru sănătatea coloanei vertebrale?

Stilul nostru sedentar de viață, alimentația nesănătoasă ori anumiți factori genetici conduc în timp la diverse afecțiuni ale coloanei vertebrale, însă și încălțămintea este importantă. Când vorbim de acest aspect, purtarea pantofilor necorespunzători duce la apariția unor complicații medicale, mai ales dacă avem un loc de muncă solicitant care ne obligă să petrecem mult timp în picioare. 

Pantofii pot influența negativ starea coloanei vertebrale? 

Când mergem pe jos sau alergăm, picioarele noastre susțin toată greutatea corpului, iar alegerea unei perechi de încălțări nepotrivite ne afectează în mod semnificativ sănătatea. De multe ori nici nu realizăm că pantofii incomozi ori prea strâmți sunt cauza declanșării sau agravării unor dureri de spate și articulare. Aceștia nu oferă suficient suport în timpul mersului și sunt inconfortabili, fiind un adevărat chin pentru persoana care îi poartă. Astfel, încălțămintea trebuie aleasă în funcție de particularitățile și de nevoile fiecăruia. 

Care sunt consecințele purtării îndelungate a unor pantofi nepotriviți?

Încălțămintea cu toc înalt cauzează cele mai multe dificultăți sănătății deoarece pune presiune în special pe partea din față a piciorului. Astfel, postura se modifică într-un mod nenatural și provoacă dureri de gât, de spate, tensiuni musculare sau afecțiuni ale articulațiilor. Însă, nu numai acestea pot pricinui efecte neplăcute asupra corpului tău.          

Câteodată încălțările plate sau papucii nu oferă un sprijin adecvat gleznei și o susținere bună a arcului piciorului. Din acest motiv, problemele medicale pot apărea chiar mai des decât în cazul persoanelor care poartă tocuri înalte deoarece presiunea exercitată în timpul mersului este foarte mare.

Încălțările ideale pentru o postură corectă a spatelui

Cum alegi încălțămintea potrivită pentru sănătatea coloanei vertebrale?

Indiferent de cât de bine arată o pereche de pantofi, nu trebuie sa îi cumperi dacă îi simți prea strânși, largi, inconfortabili sau nu sunt mărimea ta. Ideal este ca aceștia să nu fie prea rigizi, dar nici foarte flexibili pentru că nu vor mai oferi o susținere optimă a gleznei și riști să îți pierzi echilibrul, mai ales în cazul unor tocuri înalte.

Când porți o pereche de pantofi cu tocul mic, de câțiva centimetri, piciorul se va așeza natural, iar glezna nu va mai fi suprasolicitată. Și o pereche de sandale de damă cu platformă sunt o alegere inspirată, înălțimea mică ajutând la atenuarea presiunii asupra coloanei. 

Sandalele de damă fără toc sunt și ele o opțiune, dacă sunt prevăzute cu o talpă mai groasă și materialul acestora facilitează amortizarea mișcărilor în timpul mersului. Talpa de cauciuc sau de plută sunt materiale recomandate pentru că nu afectează sănătatea articulațiilor. 

Balerinii de damă din piele sunt foarte comozi și versatili, însă este recomandat pentru asigurarea flexibilității să fie prevăzuți cu un branț ce absoarbe șocurile și o talpă nu foarte subțire. 

În unele cazuri funcționează foarte bine purtarea pantofilor cu talpă basculantă, ușor ridicați spre vârf, uneori și în partea din spate a acestora. Ei reduc considerabil presiunea din zona gleznei și pe partea din față a piciorului, iar prin efectul terapeutic ameliorează durerile de spate, coapse sau genunchi. 

            Încălțămintea pentru o coloană vertebrală sănătoasă este cea care are un toc mic, asigură o postură  naturală și este prevăzută cu o talpă flexibilă care conferă relaxare și o stare de bine în timpul mersului.

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!