Cum aduci un suflu nou în echipa ta de profesioniști

De pe

Compania ta funcționează bine, iar rezultatele financiare care deja se preconizează pentru prima parte a anului îți dau încrederea că vei avea un bilanț satisfăcător. Cu toate acestea, nimic nu îți dă garanția că vei avea alături de tine o echipă dedicată în permanență misiunii tale, așa ai nevoie de o strategie și în ceea ce privește fidelizarea permanentă a angajaților. 

Aplică flexibilitatea asupra programului de lucru

Chiar dacă cei mai mulți dintre noi am crescut cu rigoarea dată de programul fix, fie că ne referim la orarul școlar sau la programul de lucru al primelor joburi, prezentul a adus o relaxare în acest sens. Nu spune nimeni că nu este nevoie de rigoare, dar, angajații care au și obligații familiale aparte, pe lângă cele profesionale, vor aprecia înțelegerea ta în situațiile aparte. 

Dă vechiul sediu pe un birou fresh și interactiv

Un open space are o mulțime de avantaje din punctul de vedere al managerului, însă angajații nu pot spune același lucru. Climatul obositor, lipsa zonelor de recreere și a elementelor de delimitare dintre birouri sunt factori care consumă rapid resursele de energie. Un spatiu de coworking este amenajat inteligent, dispune de mobilier ergonomic și nu duce lipsă de elemente decorative și funcționale care, în mod normal, lipsesc dintr-o clădire convențională. De la zonele comune de gătit și camerele cu jocuri de societate, până la birourile izolate acustic, o astfel de soluție de business are multiple avantaje.

Încurajează networking-ul

Angajații informați reprezintă unele dintre cele mai valoroase asseturi ale companiei, dar aceștia nu apar de nicăieri. Le poți oferi profesioniștilor din organizația ta ocazia de a intra în contact cu idei noi, prin participarea la conferințe și evenimente de business, centrate pe un domeniu specific de activitate. Mai mult, pentru a eficientiza acest proces, poți invita alți experți din industrie chiar la sediul companiei. 

Ascultă vocile tinerilor entuziaști

Nu este un subiect tabu faptul că prea mulți lideri se deconectează de la suflul companiei, fără să-și dea seama, prin simpla ignorare a contribuției ce poate fi adusă de angajații tineri. Văzuți doar ca învățăcei, aceștia trebuie puși în drepturile lor: acelea de surse vii ale inovației, cu o contribuție certă în viitorul afacerii. Nu strică să-i provoci pe aceștia din când în când la a-și demonstra potențialul în piața reală.

Taie costurile în mod inteligent

Regulile de aur ale unei afaceri trainice implică și economisirea resurselor. Aceasta, însă, nu trebuie făcută într-o manieră aberantă, ci după nevoile pe care le manifestă businessul. Nu vei câștiga nimic dacă îți vei lăsa angajații să lucreze cu tehnică învechită, să se deplaseze la întâlnirile cu colaboratorii prin mijloace proprii sau să fie nevoiți să ia prânzul la fast-food din lipsa unui spațiu amenajat corespunzător. Tăierea inteligentă a costurilor aduce la schimb fidelitatea echipei. 

Managerii nu coboară des în lumea reală a departamentului, acolo unde atât beneficiile, cât și dezavantajele se văd clar. Cu ponturile de mai sus, vei fi mai aproape de nevoile angajaților tăi și vei putea face diferența. 

Credit foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Liviu Tudor