Care sunt cele mai bune alimente de vară pentru sănătatea dentară?

Vara aduce vreme caldă și cer albastru, dar și tentația de a consuma alimente care sunt dăunătoare pentru sănătatea dentară. Petrecem weekendurile la grătare în curte, în lungi cine delicioase sau în ieșiri în parcuri pline de zumzet. Tentația de a mânca vată de zahăr, floricele de porumb și băuturi dulci este puternică. Din păcate, aceste alimente pot afecta negativ sănătatea dentară.

În spiritul zicalei mai bine previi cu detartraj  decât să tratezi cu implant, am discutat cu dr. Cristina Munteanu, ​​medic stomatolog la o clinică stomatologică din București  despre importanța îngrijirii orale și, în special, despre ce alimente de vară ne protejează gingiile noastre în mod natural. Iată ce am aflat.

Brânza

Topită, tăiată cubulețe, prăjită sau coaptă; indiferent de cum o vei servi, brânza și sănătatea dentară sunt un cuplu ideal. Brânza conține cantități mari de calciu. Oasele maxilare și dinții au nevoie de calciu pentru a fi sănătoși și rezistenți. Calciul menține smalțul (stratul exterior al dinților tăi) dur și puternic.

Pe lângă calciu, brânza conține și o proteină numită cazeină. Când este combinată cu calciu, creează un strat protector pe dinți care îi apără împotriva cariilor. Bacteriile din gură care pot provoca carii dentare nu se pot atașa de dinți atunci când este prezentă cazeina. Brânza nu numai că este bună pentru a menține integritatea dinților, dar este esențială pentru menținerea dinților curați! – susține dr. Munteanu

Poți pregăti un platou de brânzeturi pentru picnic – în cazul în care plănuiești unul curând. Strugurii, migdalele și chutney-ul de ardei roșu sunt combinații excelente care complimentează orice masă de brânzeturi.

Banane

Știai că există oameni care insistă să mănânce coajă de banană? Acest strat al fructului are mult potasiu și calciu. Chiar dacă nu mănânci coaja, bananele au o mulțime de beneficii pentru sănătatea dentară. În primul rând, au un nivel scăzut al pH-ului. Este vital să fim conștienți de nivelul de aciditate al alimentelor pe care le consumăm. Când prea mult acid este prezent în gură, acesta poate eroda smalțul.

În plus, potasiul este esențial pentru menținerea densității maxilarului și a rezistenței dinților. Atunci când dinții sunt fortificați cu mineralele necesare, precum ar fi potasiul, este mai puțin probabil ca aceștia să fie afectați de carii. Deși bananele conțin glucide, nu tind să se lipească de dinți așa cum se întâmplă cu bomboanele și alte alimente pline de zahăr. –  susține dr. Munteanu

Când planifici micul dejun la iarbă verde, ia în considerare că bananele să fie ingredientul principal. Ai putea face piure din două sau trei banane coapte și să le adăugați la aluatul pentru clătite. Alternativ, feliază-le și folosește-le ca topping de fulgi de ovăz.

Portocale

Gingiile și mucoasa bucală sunt vulnerabile la infecții și gingivite. Este esențial ca menținerea sănătoasă a acestor țesuturi prin folosirea aței dentare și masajul să devină parte din rutina ta dentară. Un alt mod de a le menține sănătoase este să mănânci portocale. Portocalele și alte fructe citrice sunt bogate în vitamina C. Acest antioxidant puternic vă ajută gingiile să combată gingivita și alte infecții orale. Când gingiile sunt puternice și sănătoase, dinții tăi sunt mai puțin afectați de carii. Un studiu a demonstrat chiar că parodontita sau boala gingiilor, este asociată cu un nivel scăzut de vitamina C. – susține dr. Munteanu

Îți menții gingiile și țesuturile moi sănătoase mâncând portocale și alte fructe citrice. Dacă preferi să bei suc de portocale, pregătește-l singur. Sucurile de portocale cumpărate din magazin conțin adesea zahăr adăugat. 

Somon

În contextul importanței calciului în asigurarea sănătății orale, nu contează câtă brânză mănânci dacă nu ai suficientă vitamina D pentru a o procesa. Vitamina D este responsabilă pentru a permite organismului să absoarbă și să utilizeze calciul. Somonul este unul dintre cele mai bune alimente pentru a obține aportul necesar de vitamina D.

Pe lângă vitamina D, somonul are și un nivel ridicat de acizi grași omega-3. Aceste grăsimi sănătoase sunt cruciale pentru sănătatea generală și prevenirea bolilor orale. S-a dovedit că omega-3 sunt asociați cu o incidență mai mică a bolii parodontale și ajută și la o albire dinți naturală.  – susține dr. Munteanu

În loc de burgeri de vită pe grătar, ce zici de burgeri cu somon? Îi poți găti la grătar; așezi fileurile în folie de aluminiu cu marinată dorită. Consumă-i pe chifle prăjite cu salată de varză și felii de murături cu mărar!

Kale 

Consumul de varză nu va aduce beneficii doar sănătății dentare; te va face mai sănătos în general. Acest superaliment este plin de nutrienți. În primul rând, conține niveluri ridicate de vitamina K. Vitamina K este crucială pentru protejarea oaselor și pentru sprijinirea vindecării. Protejează dinții de substanțele care atacă smalțul și ajută organismul să absoarbă osteocalcina. Acesta este un alt nutrient de care organismul are nevoie pentru a menține oasele și dinții sănătoși. – încheie dr. Munteanu. 

Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!