5 factori de succes în antreprenoriatul feminin

Auzim din ce în ce mai mult de branduri lansate exclusiv de femei și de diferite forme educaționale precum cursuri, workshop-uri, emisiuni TV și podcasturi care au în prim plan adevărate repere în antreprenoriat feminin, cu povești de succes în Romania și nu numai.

Nu poate decât să mă bucure acest avânt pe care îl observ la femei în ultimii ani, avânt pe care l-am avut și eu acum un an și jumătate, atunci când am început un business de haine dama, Clohes with Love by Anca Mazilu.

Practic, din această nouă calitate pe care o am, cea de antreprenor, vreau să împărtășesc cu voi cei mai importanți 5 factori care cred eu că influențează drumul spre succes în business. Sunt sigură că topul poate diferi de la caz la caz, însa cel puțin pentru mine acești pasi s-au dovedit a fi cruciali în tot ce am construit pâna acum.

1. Nișa pe care o alegi pentru business ul tău

Deși poți să fii un antreprenor bun în orice industrie, cred că o importanță foarte mare o au pasiunea și priceperea ta în nișa în care vrei să activezi. Dacă ești pasionată de bijuterii de exemplu, îți va fi mult mai ușor să pui pe picioare un business legat de asta și să înveti lucruri complementare decât să faci totul de la zero într-o nișă care ți-e străină. Similar cu orice altă nișa, ideea e să ai sinergie cu produsul sau serviciul pe care îl oferi clienților, să fii informată și să îti facă plăcere să te dezvolți continuu învățând lucruri noi despre acesta.

5 factori de succes în antreprenoriatul feminin

2. Creșterea organică dar sigură versus creșterea plătită dar artificială

Dacă ești genul care vrea rezultate rapide și radicale, atunci s-ar putea să fii usor descurajată de ce zic. Doar că e bine să știi că așa cum o cură de slăbire nu iși face efectul vizibil și durabil într-o săptămână, nici business-ul tău nu va crește peste noapte, indiferent cât de bun este. Orice afacere se dezvoltă în timp, pas cu pas, iar asta este ceva cât de poate de normal și de natural. Ai răbdare, pune accent mereu pe calitatea produselor pe care le oferi și pe onestitatea față de clienții tăi. În timp rezultatele unei creșteri organice bazate pe calitate, recomandări, constanță și perseverența te vor duce mult mai departe decât un buget irosit din prima pe o creștere artificială nesustenabilă, care se va disipa la fel de repede precum a apărut.

3. Investește in SEO de calitate

Câte afaceri există, atâtea au nevoie de SEO. Se zice că în 2022 o afacere care nu are prezență online nu prea există, așa cum se mai zice că cel mai bun loc să ascunzi un cadavru e pe pagina a doua de rezultate din Google. Și e perfect adevărat. Afacerea ta are cu siguranță nevoie de optimizare pentru a fi găsită de motoarele de căutare în contexte relevante pentru utilizatori, chit ca este vorba de un site, de o pagină de social media, de un canal de Youtube, Linkedin, Pinterest sau altele. Lucrează cu specialisti buni, alocă un buget corect pentru SEO și nu uita că deși nu are același efect instant ca o reclamă platită, pe termen lung e cea mai buna investiție în reclama ta. Și mult mai ieftina.

4. Inițiază colaborări cu influenceri

Avantajul secolului în care trăim este că oricine are un cont de social media pe o platformă este la un clic distanță de tine. De la colegul de birou până la președintele SUA, mesajele se transmit la fel în online și în principiu sunt și citite de destinatar sau de angajații acestuia. Așadar, suntem privilegați să comunicăm extrem de ușor cu oricine în timp real. Selectează liderii de opinie relevanți din nișa ta și din nisele complementare, povestește-le despre ceea ce faci, oferă-le produsele sau serviciile tale pentru a le testa și stabilește cu ei moduri de colaborare. Cu siguranță nu vor răspunde toți, însă vor fi oameni receptivi la apelul tău și încet încet vei prinde vizibilitate și cu ajutorul lor. Cu atât mai mult sfatul ăsta se aplică pentru industriile foarte vizuale, cum ar fi fashion, beauty, design interior și altele.

5 factori de succes în antreprenoriatul feminin

5. Pune clienții pe primul plan

Clienții sunt cea mai importantă componentă a unui business și chiar dacă sunt sigură că știai deja asta, simt nevoia să reiterez acest aspect de fiecare dată. Fără clienți afacerea ta nu există, iar tu nu te poți numi antreprenor. Respectă fiecare client pentru interesul arătat brandului tau, pentru achiziție, pentru recomandări, chiar și pentru critici sau retur. Învață din fiecare feedback și îmbunătățește cât poți de mult procesele și produsele tale punând clientul în centrul intereselor tale. Cu siguranță ai avut și tu experiențe frumoase și memorabile în calitate de client, iar asta te-a făcut să ții minte acel business, a contribuit poate la loialitatea ta față de el și la recomandările pe care le-ai făcut prietenilor tăi.

Fiecare gest mic și sincer față de clienți contează și face diferența între tine și concurența ta. Află ce le place, fii mereu onest, gândește lucrurile ușor și rapid din perspectiva lor și vei avea numai de câștigat.

Sper că aceste sfaturi te vor aiuta mai departe sau cel puțin îți vor reaminti de lucruri deja stiute, pentru a le da importanța cuvenită. Te aștept și pe blogul meu daca esti pasionata de antreprenoriat feminin sau (si) de fashion.

Succes in toate!

5 factori de succes în antreprenoriatul feminin
Urmărește-ne pe Google News
Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!