Sănătate: Vitaminele de care are nevoie corpul tău

De Libertatea pentru femei pe

Cu toții asistăm în ultima perioadă la o tendință de schimbare a stilului de viață cauzată de urbanizare, caracterizată prin alimentație dezechilibrată de tip fast-food, mâncat pe fugă, stres.
Cu toate că opțiunile alimentare de pe piață sunt multiple, de multe ori ele nu asigură un aport optim de vitamine și minerale atât de necesar organismului.

Mineralul de care ai nevoie

Pentru menținerea stării de sănătate, calciul este un element esenţial; studiile recente arată că necesarul de calciu al organismului se menține crescut pe toată durata vieții, nu doar până în adolescenţă. Deși aportul de calciu în perioada copilăriei și a adolescenței trebuie să fie mai mare (întrucât atunci se formează masa osoasă a organismului), studiile arată că pierdem din ea pe parcursul vieții. Pierderea de masă osoasă este mai accentuată la femei după menopauză ca urmare a reducerii nivelului de estrogen. De aceea, femeile după menopauză au nevoie de un aport considerabil de calciu pentru a preîntâmpina efectele nedorite ale osteoporozei.
Calciul este responsabil cu rezistența oaselor, activitatea mușchilor, sănătatea dinților, a părului și a unghiilor și susținerea proceselor care furnizează energie organismului. Lipsa de calciu din organism duce la afecțiuni precum anemie, rahitism, osteomalacie (rahitism la adulți), spasmofilie, tulburări ale ciclului menstrual, carii dentare, unghii și păr fragile. Pentru a se putea fixa în oase și dinți, calciul nu acționează singur, ci are nevoie de alte vitamine și minerale.

Vitaminele şi calciul

►Vitamina D3 reglează circuitul calciului şi acţionează împreună cu acesta pentru a conferi rezistenţă oaselor și a da forță mușchilor. Vitamina D3 este necesară pentru dezvoltarea armonioasă a oaselor la copii, favorizează formarea și menținerea unei bune musculaturi. Vitamina D3 contribuie de asemenea la menținerea unei concentrații normale de calciu în sânge.
►Magneziul este un element important în sănătatea sistemului osos și a dentiției – el se regăsește în proporție de 50% până la 60% din cantitatea totală din organism în oase și dinți, contribuind la mineralizarea acestora. Magneziul intervine și în sănătatea sistemului muscular, fiind implicat în funcționarea normală a contracției musculare (inclusiv a mușchiului inimii).
►Vitamina B6 controlează echilibrul sistemului muscular și al celui osos, precum și buna funcționare a măduvei osoase.  Vitamina B6 are un rol important în formarea hemoglobinei (de aceea, aportul său este benefic în anemie), în procesul de creștere, metabolismul aminoacizilor, proteinelor, glucidelor și lipidelor și este un important stimulent muscular: facilitând absorbţia glicogenului din mușchi, este un jucător-cheie în performanțele atletice.  
►Vitamina C intervine în formarea colagenului (din oase, cartilaje, gingii), protejează celulele de acțiunea nocivă a radicalilor liberi (antioxidant) și este importantă pentru sănătatea vaselor de sânge. 
►Vitamina K1 este implicată în mineralizarea osoasă, fiind responsabilă de sinteza osteocalcinei, proteină cu rol în fixarea calciului în oase.
►Zincul intră în structura enzimelor cu funcții în metabolismul oaselor  (fosfatază alcalină), fiind esențial pentru integritatea oaselor și diviziunea celulelor. În plus, zincul contribuie la sinteza ADN-ului, susține activitatea intelectuală și protejează celulele împotriva radicalilor liberi.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro

Câți bani câștigă Delia pe o oră de cântat

Câți bani câștigă Delia pe o oră de cântat