Sănătate: Ce mănânci la serviciu?

De Lumea Femeilor pe

Din cauza meselor neregulate, a fast-food-urilor şi a gradului ridicat de stres, multe persoane suferă de diferite afecţiuni ale sistemului digestiv. Ce-i de făcut?

Pauza de masă

Stabileşte o oră fixă la care să iei prânzul. Cel mai bine ar fi să calculezi numărul de ore care se scurge între micul dejun şi prânz, ca să fie egal cu numărul de ore dintre prânz şi cină. Dacă se poate, ia-ţi
o oră liberă. Trebuie să mănânci încet, în tihnă, să te odihneşti câteva minute şi chiar să bei o cafea, pentru că ajută digestia.

Prânz la caserolă

O problemă vizavi de masa luată la serviciu este: „Ce mănânci?”. Nu vrei să „cari” mâncarea gătită de acasă, deşi este varianta cea mai sănătoasă şi mai economică. Dacă ai o caserolă pentru o porţie, lângă care adaugi o roşie sau un castravete şi o felie de pâine, plasa nu se va îngreuna mult. Iar dacă nu faci economie, poţi comanda mâncare sănătoasă, chiar bio, de la restaurantele cu specific, unde fac şi livrări.

Sănătate pe bani puţini

Nu este nevoie să găteşti special pentru a lua masa, a doua zi, la serviciu. O friptură la grătar, o mâncărică de legume sau un orez cu peşte, orice ai acasă, gata preparat, este potrivit pentru un drum „cu caserola”. Cel mai important este că nu vei face o gaură în buget, mai ales dacă te gândeşti cât costă mânca-
rea comandată sau cumpărată de la fast-food.

Părerea colegilor contează?

Poate că nu îţi iei mâncare gătită acasă pentru că „nu se practică” la tine la serviciu. Dar faci o mare greşeală. Fiecare dintre noi ţine la etichetă, ce-i drept, dar sănătatea este mai importantă decât orice obligaţie socială. Dacă astăzi eşti singura care mănâncă în acest fel, peste puţin timp ţi se vor alătura şi alţi colegi, care ţin, şi ei, la sănătate.
Foto: Shutterstock

EXCLUSIV! Melania Medeleanu și băiețelul său pe coperta Revistei Unica

EXCLUSIV! Melania Medeleanu și băiețelul său pe coperta Revistei Unica