Cum să te protejezi de ger pe timp de iarnă

De Unica.ro pe

Iubești iarna din foarte multe motive, însă, dacă este un lucru pe care chiar nu îl poți suporta, acela este, fără îndoială, frigul. Oricâte planuri ți-ai face, gerul năprasnic îți taie tot elanul de fiecare dată. Ba mai mult decât atât, este și foarte periculos pentru sănătate.

Din fericire, există câteva metode prin care te poți feri de efectele sale devastatoare, chiar și atunci când trebuie să stai mult afară. Ține cont de ele și data viitoare nu vei mai avea probleme din cauza frigului.

Menține o temperatură constantă în casă

Când vii de-afară și ești înghețată bocnă, prima tendință este dai drumul și mai tare la căldură. Nu face această greșeală. Setează-ți termostatul între 20 și 24 de grade Celsius, aceasta este temperatura optimă pentru casă.

Apoi, ca să eviți un șoc termic provocat de diferențele dintre exterior și interior, lasă-i timp corpului tău să se adapteze la noua temperatură. În loc să suprasoliciți centrala, îmbracă-te în cele mai comode haine și învelește-te într-o pilotă călduroasă. În câteva minute, vei începe să te încălzești și te vei simți mai bine.

Poartă mai multe straturi de haine

Este mult mai simplu să schimbi temperatura propriului organism decât pe cea a mediului ambiant. Cum poți face acest lucru? În primul rând, asigură-te că ești echipată corespunzător înainte de a ieși afară.

Este recomandat să porți mai multe straturi de haine subțiri decât unul sau două de haine foarte groase. În felul acesta, te vei putea obișnuit mai repede cu temperatura locului în care te afli. Dacă porți un singur rând de haine groase, înăuntru îți va fi foarte cald, iar atunci când vei ieși afară, vei îngheța de frig. Și astfel de extreme trebuie evitate pe cât de mult posibil.

Acoperă-ți extremitățile

Sunt câteva părți ale corpului mult mai expuse la frig (mâini, picioare, nas) decât celelalte, așa că încearcă să le acorzi o atenție sporită, în special atunci când ieși afară.

În condiții de ger, organismul încearcă să protejeze cât mai bine organele vitale (inima, plămânii), ceea ce înseamnă că circulația sanguină este concentrată în acele zone, iar extremitățile sunt mai puțin irigate.

Asigură-te că nu pleci din casă fără mănuși, fes, fular și șosete groase, de preferat din lână. De asemenea, foarte utile sunt și pernuțele termice cu gel, pe care le poți lua cu tine de fiecare dată când ieși afară.

Bea cât mai multe ceaiuri calde

O alimentație bogată în vitamine și minerale (deci multe fructe, legume și lactate) este recomandată pe timp de iarnă, în special pentru a-ți întări imunitatea și pentru a te proteja de răceli.

Dar nici puterea ceaiurilor și a alimentelor calde nu trebuie ignorată. Dacă simți că te-a cuprins frigul, combate-l cu un delicios ceai sau cu o supă caldă. Pe lângă faptul că te va ajuta să te încălzești rapid, îți va menține și organismul hidratat.

(P) Material realizat in colaborare cu Doraly

Sursa foto: Shutterstock.com

Influencerii de pe Instagram au descoperit Cernobîlul, iar acum pozează sexy în zona de excludere

Influencerii de pe Instagram au descoperit Cernobîlul, iar acum pozează sexy în zona de excludere