Ghid de inițiere în meditația prin mers. Pași simpli pentru plimbări mai conștiente

De pe

Dacă meditația este încă o taină pentru tine sau îți ridică suspiciuni, iată câțiva pași mici prin care poți experimenta beneficiile acestei practici în viața de zi cu zi, fără să simți că forţezi o stare de relaxare.

Sigur ai auzit cum tehnicile de meditație și mindfulness promit sa îmbunătățească calitatea vieții. Pare însă destul de complicat să atingi starea ideală de Zen în zilele noastre, când oamenii sunt într-o continuă mișcare și adesea expuși la stimuli de tot felul. 

Vestea bună este că n-ai nevoie neapărat de pernuțe, bețișoare, clopoței sau instructori de mindfulness ca să simți avantajele unor momente de detașare și liniște spirituală. O opțiune chiar pământeană pentru începători este să strecori tehnici de meditație în drumurile tale zilnice, prin așa numită meditație prin mers.

Evită mijloacele de transport în comun

Sunt aglomerate, lipsite de oxigen și în ele predomină o energie apăsătoare de așteptare, grabă și nervozitate. În orice caz, nicio stare de prezență în adevăratul sens al cuvântului. 

Chiar și în anotimpul rece, orașul este plin de surprize la fiecare pas. Fie că este o casă veche cu o arhitectură remarcabilă, forma norilor sau pur și simplu animația de pe străzi, atât timp cât le privești cu interes, ești mai prezent. Echipează-te cu ghete si cizme de iarna confortabile, fulare și căciuli pufoase și ești gata de mici descoperiri cotidiene.  

Te întrebi când ai timp de plimbări boeme? Chiar în drumul tău spre birou. Vei constata cât de repede te poartă picioarele și nu te vei plictisi o clipă așteptând să „cobori la următoarea”. La finalul zilei vei avea sentimentul că ai trăit mai mult, pentru că nicio zi nu va semăna cu cealaltă. Iar asta se va reflecta și în nivelul de energie și deschiderea cu care îți vei începe programul de muncă. 

Respiră conștient

Dacă ai participat la sesiuni de yoga în trecut sau ți-ai urmărit respirația, poate ai observat că o respirație corectă, conștientă, nu este tocmai ușor de realizat și de urmat. Respirația conștientă stimulează concentrarea pe momentul prezent și construiește echilibru emoțional. 

Meditația prin mers are rolul de a conecta mintea cu trupul, prin urmare respirația trebuie coordonată cu pașii. Încearcă să inspiri adânc pe parcursul a doi sau trei pași și să expiri adânc înaintând alți trei sau patru. Practica va încuraja trupul și respirația să-și găsească cadența comună, iar cel mai important lucru este să le observi. De exemplu, analizează cum se simte aerul când intră sau iese pe nări, cum se ridică și se coboară abdomenul și orice alte detalii pe care le percepi conștient.

Desprinde-ți ochii de telefon 

În momentele de pauză suntem tentați să umplem orice moment de aparentă liniște cu un scroll pe rețeaua de socializare preferată, cu puțin shopping online sau să ne punem la punct cu valul de notificări de pe grupurile de chat. Nu vrem să-i spunem pe nume, dar e o formă de dependență de rețelele de socializare. 

Cand umplem timpul cu stimuli externi serviți de aparatele electronice, creierul devine deconectat de gânduri și de relația corporală, uneori chiar absent. Prin meditație, oamenii redobândesc darul observației interioare. Astfel, practicanții, fie ei și începători, înțeleg adevărata natură a impulsurilor, le observă cu detașare și le lasă să treacă. Practic, îți poți da seama că impulsurile de a naviga online sau de a mânca un covrig nu au nicio legătură cu nevoile tale reale. Poate fi doar plictiseală, așa că poți găsi lucruri mai constructive de făcut sau de privit.

Fii explorator în propriul oraș

Weekendul este ocazia perfectă pentru o aventură urbană. Nu contează mereu destinația sau faptul că locuiești în același oraș dintotdeauna. Sigur sunt locuri, case, grădini și clădiri pe care nu le-ai admirat sau al căror trecut nu-ți este cunoscut.

Dacă nu te simți confortabil să ieși pe ușă fără o destinație clară sau să privești casele oamenilor din centrul istoric, te poți înscrie pentru un traseul cultural gratuit. Astfel de evenimente ghidate surprind povești din perioada interbelică și sunt pline de informații legate de curiozități arhitecturale, istorisiri și amintiri despre moravurile acelei perioade. 

Documentează-ți plimbările

Mersul sporește creativitatea. Cele mai bune idei nu vin mereu când ne concentrăm pe soluții, ci în cele mai neobișnuite momente, când mintea este complet relaxată. Există diferite moduri de a permite acestor conexiuni mentale să aibă loc, iar contactul cu natura și mișcarea fac minuni.

Pe parcursul plimbărilor, păstrează un carnețel în buzunar și documentează tot ce te inspiră. Fie că sunt schițe, replici pe care le auzi, gânduri care apar sau chiar fotografii, clipuri video și înregistrări audio surprinse cu telefonul. Nu te descuraja dacă materialele nu sunt bune de „share”. Experiența este benefică pentru tine și este suficient să-ți placă ție.  

Călătoria ta spirituală poate să înceapă. Cu o minte deschisă și cu o încălțăminte confortabilă ca din norișori, vei fi surprins de cărările pe care le va urma și conștiința ta. 

Sursă foto: Unsplash

(P) Material publicitar realizat în colaborare cu Hervis

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro