6 mituri despre sănătate, demontate de știință

De Consuela Stratulat pe

Internetul oferă numeroase explicații și sfaturi, pentru a avea o sănătate de fier. Unele teorii sunt adevărate, însă altele nu au nicio bază medicală. Află care sunt cele mai întâlnite mituri despre sănătate și care este, de fapt, adevărul.
Trebuie să reduci consumul de carbohidrați, dacă vrei să slăbești. Majoritatea dietelor promovează, chiar, eliminarea carbohidraților din alimentație, pentru a slăbi mai repede. Dr. Spencer Nadolsky, editor medical la Examine.com, susține, însă, că acesta este doar un mit. Carbohidrații nu cauzează obezitate, iar problema o reprezintă alimentele foarte procesate, care declanșează pofte. Nadolsky recomandă să limitezi numărul de carbohidrați pe care îi mănânci sub formă de zaharuri, pentru că sunt săraci în nutrienți și bogați în calorii. Nu trebuie să îi elimini complet din alimentație, pentru că sunt necesari pentru organism, ci doar să îi iei din produse naturale, precum cereale integrale sau fructe și legume.

Mâncarea bogată în grăsimi te îngrașă

Dr. Carly Stewart , expert medicale la „Money Crashers”, contrazice această teorie, susținând că alimentele bogate în grăsimi, consumate cu moderație, sunt necesare, pentru o dietă echilibrată. Atunci când te îngrași, o faci din cauza unui dezechilibru de energie, deoarece consumi mai multe calorii decât arzi. Grăsimea este, într-adevăr, bogată în calorii, însă nu trebuie eliminată complet din dietă. Ca în cazul carbohidraților, trebuie să te asiguri că nu consumi grăsime din mâncare procesată, ci alegi produse naturale, precum semințe, nuci, avocado

Alimentele fără gluten sunt mai sănătoase

Dieta fără gluten a devenit extrem de populară, în ultima vreme, însă nu îți aduce, de fapt, niciun beneficiu. Dacă nu ai intoleranță la gluten, nu ai de ce să nu îl consumi, pentru că organismul tău îl poate procesa fără probleme. Cele mai multe produse fără gluten conțin alte substante periculoase pentru organism, precum îndulcitori ori conservanți, în timp ce glutenul nu te expune niciunui risc.

Microundele omoară nutrienții din mâncare

Cuptorul cu microunde poate distruge anumiți nutrienți, așa cum se întâmplă și atunci când gătești, de aceea ar fi bine să afli ce alimente își păstrează proprietățile prin încălzire. Dacă gătești broccoli, de exemplu, elimini sulforafanul, o moleculă care luptă împotriva cancerului.

Trebuie să ai scaun zilnic

Nu este obligatoriu să ai scaun zilnic. Specialiștii susțin că fiecare om are un program diferit, așa că nu te îngrijora. Trebuie, doar, să te hidratezi, să mănânci multe fibre și să fii activ, pentru a-ți asigura un tranzit intestinal regulat. Nu trebuie să fie zilnic, consistența este un indicator mai bun al sănătății tale.

Pierzi 500 g de grăsime la fiecare 3.500 de calorii arse

Teoretic, pierzi aproximativ jumătate de kilogram pentru fiecare 3.500 de calorii arse, însă nu înseamnă că scapi, neapărat, de țesut gras.
 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro