(P) De la pasiunea pentru fotografie la succesul în antreprenoriat – Cătălin Melinte

Cătălin Melinte și-a început drumul către succes de la o pasiune sinceră pentru fotografie. În paralel cu primul său job în telecomunicații, el făcea poze în cluburile din Centrul Vechi al Bucureștiului. După cum mărturisește antreprenorul însuși, a fost atras de fotografia de eveniment pentru că „îmbina interacțiunea socială cu creativitatea și cu talentul de a vinde”.

Cum a reușit Cătălin să atingă succesul în antreprenoriat, pornind de la a vinde magneți de frigider managerilor de cluburi și poze clienților? În prezent deținător al Cutiei cu Poze, un business cu o cifră de afaceri de 100.000 euro, Cătălin a pornit de la o idee inovativă pe care a materializat-o într-o afacere prin multă muncă și dedicare.

Povestea sa începe în 2014, când și-a transformat cel de-al doilea job într-o idee de afacere în domeniul fotografiei. Avea în minte un concept, așadar a început prin a contacta un tâmplar priceput care a construit carcasa primei sale cabine foto.

A investit mult timp și muncă în acest proiect, după cum mărturisește antreprenorul: „Ca să construiesc acest photobooth, lucram aproape nonstop. Ziua mergeam la job, iar seara mergeam la evenimente. Astfel, cu banii strânşi am reuşit să cumpăr echipamentele pentru prima cabină foto: o unitate PC, un monitor cu touchscreen şi o carcasă de lemn”.

cutia cu poze

Deși avea în paralel două joburi și reușise să achiziționeze o parte din echipament, Cătălin nu avea fondurile necesare pentru sistemul de printare sau pentru înființarea viitoarei firme. Știa că pentru a avea business-ul pe care și-l dorea trebuia să facă anumite sacrificii.

Cu toate acestea, Cătălin nu a renunțat la pasiunea sa, ci a ales să facă un credit de 5.000 euro la bancă pentru a-și putea lansa afacerea. Credința în pasiunea sa și munca susținută i-au adus în timp multe reușite, în ciuda riscului financiar inițial pe care și l-a asumat.

A definitivat prima cabină foto și a început să investească în partea juridică a afacerii (taxe, site, marketing) iar conceptul de cabină foto pentru evenimente s-a dovedit a fi la mare căutare în rândul companiilor precum și clienților – persoane fizice. Acest concept este din ce în ce mai popular în România, mai ales pentru evenimentele corporate.

Primul eveniment „fotografiat” cu succes de Cătălin a avut loc într-un mall. El a fost surprins, dar și încântat să vadă că munca sa dă roade și că a fost achiziționat pachetul maxim pentru închirierea cabinei. Antreprenorul s-a bucurat de un număr mare de cereri din partea companiilor, așa că la nici 30 de evenimente realizate cu prima cabină, a ales să mai construiască una.

După 12 luni de activitate și zeci de evenimente organizate cu succes, în vara lui 2016, Cătălin a ales să facă o nouă investiție de peste 20.000 euro în business-ul său. Antreprenorul a investit atât în modernizarea cabinelor foto, cât și în promovarea afacerii.

cutia cu poze

În 2016, business-ul „Cutia cu poze” avea deja 8 cabine foto cu design modern și echipamente de ultimă generație și preconiza o cifră de afaceri de 100.000 euro.

În prezent, afacerea lui Cătălin Melinte se află în topul primelor 3 companii din domeniu și se bucură de colaborări cu firme și agenții mari, precum Conviv Media, Eventika, Innovation Experience, Samsung, Microsoft, Louis Vuitton, ING, Vodafone, Auchan sau Siemens.

În legătură cu conceptul de cabină foto, Cătălin a precizat că este încântat să vadă o tendință de reîntoarcere a oamenilor spre fotografia clasică și speră ca business-ul său să le ofere acestora cât mai multe amintiri palpabile, de lungă durată: „A venit un moment în care ne-am trezit în telefon cu mii de poze uitate și am început să ni le dorim în format fizic. E o reîntoarcere de la digital la print și tocmai de aceea vrem să oferim cât mai multe astfel de servicii, cabine foto, Instabox și alte aplicații”.

În ceea ce privește planurile de viitor pentru „Cutia cu poze”, Cătălin și asociații săi plănuiesc să francizeze conceptul de cabină foto de închiriat și să-și diversifice portofoliul de servicii de fotografie oferite.

„Am ajuns la concluzia că ar fi timpul să dau francize: eu vin cu tot know-how-ul, toate greșelile pe care le-am făcut și m-au costat foarte mult și pe care le-aș transmite mai departe, astfel încât ei să nu se mai lovească de ele”, a precizat antreprenorul.

Pentru mai multe informații despre povestea lui Cătălin și Cutia cu poze, te invităm să accesezi website-ul VreauCabinaFoto.ro.

Recomandari
Mai multe din Carieră
Vă recomandăm: