Cronică de film: „Saga Amurg: Eclipsa”

De Nicoleta Galeteanu pe

Filmele cu vampiri le-am considerat dintotdeauna mai puţin remarcabile pentru cinematografie, fie prea fictive ca să ne facă să credem în strigoi, fie prea terifiante ca …

… să ne îndrăgostim de vreunul.

Departe de literatura horror a lui Bram Stoker, poveştile lui Stephenie Meyer nu te conving să te răzgândeşti, dar reuşesc să te vrăjească într-un fel care îţi aminteşte de idilele adoloscentine care dau primii fiori în liceu.

Nu e argumentul hotărâtor care explică amploarea „vampirismului modern”, dar probabil că este unul dintre motivele pentru care adepţii Twilight numără şi cinefili care au trecut deja prin vâltoarea pasională a vârstei.

Din nostalgie sau romantism, ori niciuna dintre ele, am mers să văd „Eclipsa” din curiozitate, aşadar, sub efectul ispitei fenomenului.

Fără convingerea că cel de-al treilea e cu noroc, filmul nu te „lasă rece”, chiar dacă se întâmplă doar involuntar.

Aşteptam totuşi mai multă consistenţă epică, o intrigă mai „toarsă”, să suscite ispita sângelui şi tentaţia dorinţei, ca să mă exprim metaforic.

Cel de-al treilea capitol din seria „Amurg„, ia naştere în urma unui complot al Victoriei, care vine să răzbune moartea iubitului său James. După ce îşi face o nouă armată de noi vampiri în Seattle, oraşul este cuprins de groază în urma crimelor odioase comise de aceştia.

Povestea „Eclipsei” se ţese mai mult din emoţia trăirilor şi dilemele sentimentale ale triunghiului amoros – Bella (Kristen Stewart), Edward (Robert Pattinson) şi Jacob (Taylor Lautner) -, ceea ce reduce filmul la o poveste de dragoste emoţionantă, dar neglijează celelalte elemente de conţinut.

Deşi acţiunea filmului expune încă de la început intriga, prin apariţia Victoriei care pune bazele unei noi haite de vampiri, „Eclipsa” continuă lent cu o introducere uşor plictisitoare, prin prezentarea clasică a persoanjelor, ca un răgaz pentru regizorul David Slade să pregătească terenul şi să „îndulcească” prada pentru vampirii însetaţi.

În afară de melodrama liceenilor, scenele de romantism şi efectele speciale cam slabe, este de apreciat umorul sarcastic al personajelor, care se consumă fireşte între Edward şi Jacob, obligaţi să recunoască reciproc prezenţa vitală a celuilalt pentru destinul Bellei.

Încercată de fulgerările sufleteşti ale iubirii, Bella trebuie să aleagă între dragostea ei pentru Edward Cullen şi prietenia pentru Jacob Black, cu riscul de a reaprinde lupta străveche dintre vampiri şi vârcolaci.

Pusă în faţa celei mai grele decizii din viaţă, sentimentele pentru Edward sunt de neclintit, ne convinge Kristen, ca să mărturisească în cele din urmă că îl iubeşte şi pe vârcolacul Jacob.

Dar dragostea Bellei pentru Edward este tot mai puternică, deşi se consumă pe muchia morţii, sub ameninţările noilor vampiri din Seattle, dar şi sub pecetea instinctului sălbatic pe care acesta încearcă să şi-l stăvilească.

De remarcat este prezenţa actriţei Dakota Fanning, în rolul personajului Jane, membră a familiei Volturi, deşi apare doar în vreo două secvenţe.

Pentru cine a văzut primele două părţi şi nu începe direct cu desertul ca mine, ei bine, nici „Eclipsa” nu pune ultima cireaşă pe tort. Meyer presară ceva mai mult suspans, sau lentoare, în relaţia amorezaţilor, aşa că dacă te aştepţi la ceva scene interzise vârstei mici, trebuie să aştepţi următorul film.

Foto: PR

EXCLUSIV! Melania Medeleanu și băiețelul său pe coperta Revistei Unica

EXCLUSIV! Melania Medeleanu și băiețelul său pe coperta Revistei Unica