(P) 5 suplimente alimentare pentru starea ta de bine

De Unica.ro, pe

Femeile au nevoi nutriționale diferite de ale bărbaților, datorate felului diferit în care acționează în organismul feminin anumiți hormoni. De aceea, pentru starea ta de bine, este indicat să consumi anumite suplimente alimentare care să întărească sistemul osos, cel digestiv sau aparatul genital, principalele ”puncte fierbinți” unde apar problemele cele mai frecvente la femei. 

Iată cinci suplimente pe care să le incluzi în rutina ta zilnică de sănătate.

  1. Calciul – întăritor pentru sistemul osos

Femeile sunt de patru ori mai predispuse decât bărbații la osteoporoză, o afecțiune a sistemului osos. De aceea, calciul este unul dintre cele mai importante minerale, care nu trebuie să lipsească din alimentație. Adesea, aportul de calciu vine din lactate, însă de cele mai multe ori el este insuficient. După vârsta de 30 de ani, femeile încep să piardă din masa osoasă, astfel că suplimentele cu calciu sunt necesare. 

După menopauză, pierderea masei osoase se accelerează, pe măsură ce organismul produce mai puțin estrogen. Din acest punct, este foarte important să iei zilnic cel puțin 500 de miligrame de calciu.

Mai mult, studiile au arătat că aportul de calciu reduce simptomele asociate sindromului premenstrual, precum anxietatea, schimbările de dispoziție, balonarea sau depresia.

     2. Spirulina – cel mai nutritiv supliment alimentar

Considerată cel mai nutritiv supliment alimentar din lume, spirulina conține cei mai mulți dintre nutrienții necesari organismului feminin: vitamina K, vitamina D, calciu, iod, seleniu, zinc dar și antioxidanți și acizi grași omega 3. Cu o asemenea compoziție, această algă minusculă este topul suplimentelor pe care să le consumi cât mai des. Cu atât mai mult cu cât acum găsești oferte de  preț spirulină foarte avantajoase.

Poți consuma spirulina sub formă de tablete sau pudră pe care o adaugi în salate sau smoothie-uri. Astfel te bucuri de nenumărate beneficii pentru sănătatea feminină: combate anemia, crește rezistența musculară, reduce tensiunea arterială, întărește imunitatea, menține sănătatea ochilor, atenuează simptomele sindromului premenstrual și protejează sistemul digestiv.

    3. Probioticele – sănătatea tractului digestiv

Sănătatea sistemului digestiv este foarte importantă în cazul femeilor, pentru că ele sunt mai afectate de problemele stomacului și a intestinelor, din cauza hormonilor. Microbiomul, cum este denumită totalitatea milioanelor de bacterii care trăiesc în interiorul intestinelor noastre, este strâns legat de imunitatea organismului și de apariția multor afecțiuni, de la diabet și obezitate, până la depresie.

Probioticele ajută la menținerea echilibrului bacterian în tractul digestiv și sunt recomandate în special în timpul și după cure de antibiotice sau atunci când ai parte de simptome supărătoare precum balonare, constipație sau diaree.

      4. Complexul de vitamine B – energie pentru întreaga zi

Complexul de vitamine B include: tiamina (B1), riboflavina (B2), niacina (B3), acidul pantotenic (B5), piridoxina (B6), cobalamina (B12) și biotina. Aceste vitamine se regăsesc în multe alimente, însă, uneori, dieta deficitară duce la o carență de vitamine B. Aceste vitamine sunt esențiale pentru producția zilnică de energie, reduc riscul de boli cardiovasculare, mențin sănătatea părului și a pielii. Chiar dacă ai o dietă echilibrată, mai ales după vârsta de 45 de ani, este bine să suplimentezi alimentația cu tablete care conțin acest complex de vitamine.

        5.  Coenzima Q10 – efect anti aging

Acest nutrient este un antioxidant puternic folosit adesea în produsele cosmetice, datorită efectelor sale anti îmbătrânire. În alimentație, poți consuma coenzima Q10 din pește sau carne, însă adesea aportul nu este suficient. 

Pe lângă efectele anti aging, coenzima Q10 îți protejează inima și vasele de sânge, și se recomandă mai ales după menopauză, când cantitatea de estrogen din organism scade, iar riscul de afecțiuni cardiovasculare crește.

Dacă urmezi un regim vegetarian, ia în considerare un supliment cu coenzima Q10, întrucât nu vei reuși să obții acest nutrient din alimentație.

Organismul feminin are nevoie de suport, în special după vârsta de 45 de ani, atunci când acțiunea protectivă a estrogenului începe să scadă. Indiferent de vârstă, discută cu medicul tău și află ce suplimente să iei ca să-ți ameliorezi starea de sănătate și să îmbunătățești calitatea vieții.