Joburi în Galați: Satisfacția profesională – cum influențează fericirea angajaților rezultatele firmei?

Ultimul update Marți, 14 iulie 2020, 17:12

În ultimii ani, din ce în ce mai mulți angajatori români au început să-și manifeste interesul pentru felul în care se simt oamenii din compania lor. Ne putem da seama de acest lucru doar dacă privim la ceea ce se întâmplă în interiorul firmelor, fie ele mici sau mari: periodic, angajaților li se solicită să completeze chestionare prin care se urmărește măsurarea nivelului de satisfacție profesională.

Și, deși crezi că ceea ce scrii tu într-un astfel de chesionar nu contează, realitatea este alta. Astfel, dacă activezi pe piața joburilor din Galați, de exemplu, sau oricare alta, poți să-ți îmbunătățești locul de muncă, dacă știi ce să ceri.

Răspunsurile la întrebările de tipul “Cât de mulțumit ești de salariul tău actual?”, “Cât de bine te înțelegi cu colegii?”, “Cât de obosit te simți la finalul unei zile de lucru?” sunt un bun indicator pentru angajatorii care își doresc să afle dacă oamenii din firma se simt fericiți cu propriul job – căci, conform studiilor, nivelul de satisfacție profesională influențează, pe termen scurt și lung, gradul de productivitate.

Altfel spus, dacă un angajat se simte bine în spațiul de lucru, dacă se simte confortabil cu sarcinile pe care le are de efectuat și dacă are o relație pozitivă cu colegii de muncă, acesta va avea rezultate mult mai bune – rezultate care, bineînțeles, au un rol esențial în atingerea obiectivelor organizației unde lucrează.

În acest context, se explică interesul tot mai multor angajatori pentru nivelul de satisfacție profesională a angajaților. Cu cât oamenii dintr-o companie sunt mai mulțumiți cu carieră lor, cu atât șansele de reușită a firmei sunt mai mari.

Cum încearcă angajatorii să-și facă angajații fericiți?

Dacă în trecut principalul factor care influența starea de bine a oamenilor la locul de muncă erau salariul și eventualele bonusuri pe care le primeau, astăzi, angajații au și alte așteptări de la propriul job.

Acest lucru i-a determinat pe angajatori să facă unele schimbări în companiile lor – schimbări care au, până la urmă, scopul de a motiva personalul să-și realizeze sarcinile cât mai bine.

Iată doar câteva dintre beneficiile care se regăsesc astăzi în numeroase firme și pe care le poi cere și tu, dacă nu ești ttocmai fericit la muncă:

Zile în care angajații pot lucra de acasă

În secolul al XXI-lea, oamenii, în special tinerii, își doresc mai multă flexibilitate la job. Dacă analizăm ceea ce se petrece de câțiva ani pe piața muncii din afară și, recent, și din România, descoperim că tot mai multe persoane îmbrățișează freelancingul, aducând în favoarea lui argumente precum: organizarea timpului după bunul plac, după propriul ritm de funcționare și după propriile nevoi, avantajul de a putea lucra de oriunde își doresc, echilibrul dintre viața personală și viață profesională.

Așadar, se pare că flexibilitatea a devenit un factor esențial care influențează satisfacția profesională. Prin urmare, unele companii din țara noastră, din ce în ce mai multe, le oferă angajaților posibilitatea de a lucra de acasă, în confortul propriei locuințe, un anumit număr de zile, în funcție de specificul fiecărei firme.

Vinerea, ziua în care se poate lucra de acasă, a devenit deja un trend în multe companii.

Spațiu de lucru plăcut

S-a dovedit că spațiul de lucru influențează productivitatea, motiv pentru care unele companii au reorganizat și au reamenajat biroul, astfel încât acesta să răspundă, printre altele, și nevoii oamenilor de a se și relaxa la locul de muncă.

Astfel, în numeroase firme regăsim un colț sau, în cazul celor mai mari (așa cum este gigantul Google), o sala sau săli special amenajate pentru destinderea angajaților – fie jucându-se, ascultând muzică sau citind în pauze.

Mai mult decât atât, locurile de relaxare înlesnesc cunoașterea interpersonală, ceea ce poate avea efecte pozitive și în sfera profesională, atunci când vine vorba de lucrul în echipă.

Cursuri gratuite de dezvoltare în carieră și/sau personală

Astăzi, nu doar top managementul beneficiază de cursuri și workshopuri de dezvoltare în carieră și/sau personală. Chiar și angajații de la alte niveluri ale ierarhiei au posibilitatea de a-și îmbunătăți cunoștințele și de a-și dezvoltă competențele în direcția dorită.

De asemenea, faptul că aceștia au ocazia de a participa la astfel de cursuri reprezintă un plus și pentru dezvoltarea firmei – să ne gândim, de exemplu, la cineva din departamentul de vânzări care își îmbunătățește abilitățile în acest sens și, ulterior, are rezultate mai bune.

Feedback constructiv

Un alt factor care contribuie la satisfacția profesională este, de dată aceasta, unul de natură psihologică, în strânsă legătură cu nevoia noastră de afirmare și de recunoaștere din piramidă lui Maslow – nevoie care se reflectă foarte bine inclusiv în zona profesională.

 

Feedbackul constructiv, care exprimă recunoașterea și aprecierea rezultatelor angajaților, îi motivează pe aceștia, iar la nivelul companiei reușește să creeze un climat psihologic pozitiv.

Toate aceste beneficii, precum și altele, acordate în funcție de specificul și de resursele fiecărei firme, au un cuvânt important de spus asupra stării de bine și, implicit, a productivității angajaților.

 

Mai mult decât atât, să nu uităm că angajații fericiți devin și principalii ambasadori care promovează imaginea organizației în mediul extern.

 

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!