Exercitiile de Pilates, o excelenta metoda pentru imbunatatirea posturii si pentru indepartarea durerilor de spate (P)

De pe

Mihaela Mutu este unul dintre cei mai valorosi instructori de Pilates din Romania, cu foarte multe ore de studiu si practica in bagaj, deopotriva cu numeroase certificari internationale in CV.

1. Cum s-a produs apropierea ta de Pilates? A fost pasiune la prima interactiune?

Am inceput sa practic Pilates deoarece aveam dureri foarte mari de spate, din cauza unei scolioze de gradul III.
Am indragit acest tip de antrenament, inca de la prima sesiune practicata. M-am regasit in aceasta disciplina, iar durerile de spate mi-au fost ameliorate, treptat, dupa care au disparut complet.

2. Practici si predai, de multa vreme, Pilates pentru imbunatatirea posturii si pentru indepartarea durerilor de spate. Mai exact, ceea ce se cheama Pilates for Back Pain and Stress Release. Ce inseamna si cum ne poate ajuta?

Exercitiile de Pilates au fost incluse in programele de intarire a musculaturii abdominale, intrucat antreneaza muschii, prin miscari lente ce necesita concentrare si control, precum si un ritm regulat de respiratie.
Prin dezvoltarea musculaturii si prin mentinerea unei posturi corecte, Pilates actioneaza cu succes si in alinarea, pana la disparitie a durerilor de spate. Mai mult decat atat, Pilates este o metoda excelenta pentru cei care nu au mai facut sport, dar doresc sa inceapa o activitate moderata din punct de vedere sportiv. Sa nu uitam ca la origine este o metoda medicala, deci exercitiile pot fi efectuate de cei care au probleme cu spatele, cu genunchii, cu umerii.
Respiratia are si ea un rol foarte important. Un ritm de respiratie adecvat este modalitatea prin care stabilizam intreaga musculatura, coloana vertebrala si abdomenul.
Clasa de Pilates se incheie, de obicei, cu o sesiune de Stretching, care ne ajuta sa eliberam stresul din muschi. Urmeaza partea de Meditatie si Relaxare, care ajuta la reducerea tensiunii arteriale si a ritmului cardiac, relaxeaza intregul corp si linisteste mintea.

In fiecare miercuri seara, de la ora 19:00, tin clase GRATUITE de Pilates, online, in cadrul unui proiect lansat de comunitatea Music & Cycling.

Puteti participa chiar incepand de diseara, gratuit, folosind datele de acces de mai jos:
  • Meeting ID: 854 6531 1939
  • Password: 661450

3. Ce alte beneficii trebuie sa asteptam, in cazul in care am inceput sa practicam Pilates?

Exercitiile de Pilates urmaresc sa redea corpului echilibrul sau natural prin miscari specifice si controlate. Principalul obiectiv este intarirea Core-ului, dezvoltarea bazei, a centrului de echilibru – esential pentru stabilizarea coloanei vertebrale.
Printre beneficiile principale, voi enumera:

  • Imbunatateste postura si densitatea osoasa
  • Creste flexibilitatea
  • Reduce durerile de spate
  • Previne accidentarile
  • Imbunatateste echilibrul, chiar si in cazul varstnicilor

In concluzie, Pilates este o experienta placuta si relaxanta care tonifiaza, alungeste, fortifica si intinereste corpul. Este adaptabil oricarei persoane, indiferent de varsta sau de conditie fizica.

4. La cate sesiuni de Pilates pe saptamana trebuie sa participam, pentru a vedea rezultate?

Pentru a vedea o imbunatatire a conditiei fizice, si a starii de spirit, este indicat sa practici clase de Pilates de cel putin 2 ori pe saptamana.
Exercitiile Pilates lucreaza musculatura din profunzime, ne tonifiaza, ne fac sa devenim mai supli si sa avem o postura eleganta.

5. Cat de importanta este forma de executie a exercitiilor de Pilates?

Forma de executie a exercitiilor de Pilates este foarte importanta, intrucat vorbim de un antrenament care lucreaza musculatura de profunzime si poate avea impact la nivel articular. Trebuie sa avem atentie sporita, asadar, pentru a preveni orice fel de accidentare.
Exercitiile Pilates se pot urmari cu usurinta, deoarece acestea sunt efectuate intr-un ritm lent si cu control asupra respiratiei. Devenim constienti de corpul nostru si de modul in care executam anumite miscari.
Intrucat rutina de antrenament variaza, chiar si cei care sunt experimentati trebuie sa-si asculte corpul si sa isi insuseasca treptat miscarile noi, asa cum o fac si incepatorii.
Experienta se dobandeste cu fiecare sesiune si eficienta rutinei de Pilates se regaseste in executarea corecta si cu atentie a tuturor miscarilor.

6. Cum arata rutina ta saptamanala de antrenament?

Chiar si in perioada aglomerata incerc sa integrez in programul meu 1-2 antrenamente pe zi, de 4-5 ori pe saptamana. Spre exemplu un antrenament de tip functional + un antrenament de Pilates sau un antrenament de tip cardio + o sesiune de stretching/Pilates.

7. Ce i-ai spune unei persoane care vine pentru prima oara la clasa ta de Pilates?

“Buna, bine ai venit la Pilates!
Clasa de Pilates este o metoda inovatoare si sigura de exercitii pentru minte si corp. Aceasta metoda imbunatateste flexibilitatea, contruieste forta si dezvolata controlul si rezistenta intregului corp.
Aceasta clasa va pune accentul pe aliniere, respiratie, dezvoltarea unui Core puternic si imbunatatirea coordonarii si a echilibrului.
Respiratia specifica metodei este foarte importanta, inspirul se va face pe nas si expirul pe gura, expirul fiind usor fortat pentru a activa intreaga musculatura din zona Core.
Este foarte important sa fiti atenti la indicatiile oferite de catre mine, in timpul clasei, pentru a executa corect miscarile. De asemenea, este important sa va ascultati propriul corp!”

8. Ce alte tipuri de antrenament recomanzi, in afara de pilates, pentru a ne mentine in forma?

Exercitiile de Pilates pot fi asociate cu antrenamente de tip Functional, cu ajutorul carora se poate castiga forta si rezistenta.
De asemenea, antrenamentele de tip cardio nu ar trebui sa lipseasca din pregatirea saptamanala, iar aici recomand cycling, inot sau alergare in aer liber. Si, nu in ultimul rand, Pilates se completeaza foarte bine cu clasele de Yoga si de Stretching, metode care confera flexibilitate si mobilitate corpului, si relaxeaza mintea.