Cum să bei mai multă apă: 8 metode concrete

De Unica.ro, pe Ultimul update Marți, 14 septembrie 2021, 11:36

Hidratarea este foarte importantă pe tot parcursul anului, dar mai ales în perioada cu temperaturi ridicate, iar explicația este foarte simplă. Organismul nu poate funcționa corect în lipsa unei hidratări corespunzătoare. Organele interne au nevoie de apă. În lipsa acesteia, funcționarea lor devine deficitară și se poate ajunge la afecțiuni grave.

Știm cu toții că este important să bem măcar 2 litri de apă pe zi, numai că apa nu are un gust prea bun, adesea avem tendința de a o înlocui cu sucuri. Este adevărat că acestea au un gust mai bun, dar ori nu sunt sănătoase ori au prea multe calorii. Prin urmare, cea mai bună soluție este aceea de a consuma apă . Există în zilele noastre variante de a avea apa bună mereu la îndemână, precum cutia de apă La Fântâna de 10 litri, cu toate acestea nu bem în fiecare zi suficientă apă. Îți spunem, în acest articol, câteva trucuri pentru ca tu să te hidratezi adecvat în orice zi, mai ales în cele în care temperaturile sunt foarte ridicate.

Dimineața bea un pahar cu apă la trezire

Chiar dacă dimineața ești tentat să bei cafea de îndată ce ai deschis ochii, bea mai întâi un pahar cu apă, pentru că apa te ajută să înlocuiești fluidele pierdute în cursul nopții. De asemenea, este indicat să bei un pahar cu apă și înainte de culcare, pentru ca în cele 7-8 ore de odihnă organismul să nu sufere de sete.  

Bea apă aromată

Nu-ți place apa? Încearcă să apă aromată cu felii de lămâie sau portocală, sau cu frunze de mentă. 

Bea ceai

Ceaiurile sunt excelente pentru hidratare dacă nu le faci foarte dulci. Le poți bea călduțe (sunt indicate chiar și în vreme de caniculă), sau reci.

Păstrează pe masa de lucru o sursă de apă

Dacă lucrezi la birou, probabil nu te vei ridica prea des pentru a merge să bei apă. Este mai practic să ai lângă tine, pe masă, o sticlă cu apă de 2 litri. De asemenea, atunci cand pleci de acasă, poartă în geantă o sticlă de jumătate de litru de apă și bea chiar dacă nu-ți este sete. Nu lăsa organismul să se deshidrateze pentru a-i da apă. 

Apelează la un reminder

Exista aplicații care îți aduc aminte nu numai să te ridici de pe scaun din oră în oră, dar și să bei apă. Setează-ți o asemenea alarmă care să-ți amintească să te hidratezi. 

Bea apă înainte de masă

Dacă te îngrijorează greutatea, atunci trebuie să știi că jumătate de litru de apă înainte de masă îți va da senzația de sațietate de care ai nevoie și te va face să mănânci mai puțin. 

Bea apă când faci sport

Atenție, nu este indicat să bei apă multă în timp ce faci sport, dar poți să bei jumătate de litru de apă cu 2 ore înainte de a te apuca de exercițiile fizice. De asemenea, este bine ca în timp ce faci sport să bei câteva guri de apă la fiecare sfert de oră.    

Bea un pahar de apă de fiecare dată când mergi la baie

Sigur, asta te va face să mergi mai des la toaletă, dar în felul acesta, hidratându-te corespunzător, vei elimina mai ușor toxinele din organism.  

De reținut!

  • Indiferent de anotimp, organismul trebuie hidratat adecvat. Hidratarea organismului se poate realiza prin consum de apă, fructe și legume proaspete, supe și ciorbe. 
  • Se recomandă cel puțin 2 litri de apă pe zi. 
  • Persoanele active, care merg mult pe jos, fac sport intens, au joburi care le solicita din punct de vedere fizic trebuie să consume mai mult de 2 litri pe zi, pentru că organismul lor pierde mai multe lichide.
  • Evită băuturile acidulate, sucurile, băuturile alcoolice. Nu sunt sănătoase, iar în cazul alcoolului acesta deshidratează organismul.
  • Apa nu îngrașă, dimpotrivă, o bună hidratare te va ajuta să ții greutatea corporală sub control. 

Sursa foto: shutterstock.com

Primești pe e-mail cele mai importante articole apărute pe Unica.ro!