Care este cea mai sănătoasă carne pentru consum?

De Libertatea pentru femei pe 07 noiembrie 2013

În general, carnea este un aliment nelipsit de pe mesele românilor şi e considerată importantă pentru o nutriţie echilibrată. Va prezentăm cel mai des întâlnite tipuri de carne dar şi cum recomandă medicul specialist să fie consumate.
Zilnic, organismul nostru are nevoie de proteine, în principal pentru a avea energie, dar si pentru a între ţine masa musculara a corpului. O foarte buna sursa este carnea, deoarece proteinele pe care le conţine sunt considerate de calitate superioară.
Carnea de pui: procurata dintr-o sursa sigura, carnea de pui este sanatoasa, saraca în grasimi, gustoasa, daca este preparata corect si cel mai bine e sa se consume fara pieliţa si nu prajita. De asemenea, carnea de pui arsa poate conţine unele substanţe chimice nocive, este deci indicat sa fie facuta corespunzator.
Carnea de porc: friptura preparata din aceasta car ne este acceptata doar atunci când este consumata în cantitaţi rezonabile, adica nu mai mult de 200 g, de doua, maximum trei ori pe saptamână. Daca preferaţi cotletul, cel mai bine este sa-l alegeţi pe cel fara grasime.
Carnea de curcan: este o sursa importanta de proteine si este considerata una dintre cele mai sanatoase. Friptura de curcan este mai buna si mai aromata decât cea de pui. O porţie de aproximativ 150-200 g e foarte indicata pentru necesarul de proteine de la masa de prânz sau la cina.
Carnea de peşte: este cea mai indicata de catre specialistii în nutriţie, atât pentru o alimentaţie echilibrata, cât si în curele de slabire. Pestele este bogat în acizi grasi omega 3, care ajuta la protejarea inimii si la menţinerea unui nivel optim al colesterolului. Totusi, trebuie sa avem grija la cantitatea consumata si la tipul de peste ales. Tonul, peştele-spada, rechinul pot avea niveluri de mercur însemnate.
Carnea de vită: este bogată în proteine, nutrienţi esenţiali, minerale, vitamine din grupul B care ajută la producerea celulelor roşii şi la metabolismul proteinelor. De asemenea, contribuie la creşterea masei musculare, fără aport de grăsime. Cea mai slabă variantă este pulpa de vită. Este bine să fie consumată de două ori pe săptămână, în porţii a câte 100-200 g.
Carnea de oaie: preparată corespunzător, poate fi foarte gustoasă. La fel şi în cazul mielului, doar că în această situaţie există avantajul de a fi consumat la scurt timp după sacrificare.

Carnea conferă rapid senzaţia de saţietate

„Carnea face parte din alimentaţia omului încă din vremuri străvechi, când Homo Sapiens era în faza de vânător-culegător. Cu toate acestea, carnea nu e un aliment indispensabil în alimentaţie, însă nici nu trebuie evitată, după cum afirmă unele curente nutriţionale moderne. Carnea, indiferent de animalul de provenienţă, e o bună sursă de proteine de calitate, de minerale şi vitamine.
E un aliment care induce rapid senzaţia de saţietate, în special atunci când vorbim despre o carne grasă. Însă grăsimea din carne este de obicei o problemă, pentru că în cele mai multe cazuri este bogată în acizi graşi saturaţi, care în cantitate mare cresc riscul aterosclerozei. Este de preferat să alegem carne slabă, care să nu conţină grăsime vizibilă, în special carne de pasăre şi de peşte. Carnea de mamifer trebuie consumată în cantităţi mai reduse şi, de asemenea, cu o frecvenţă mai redusă. Ca metode de preparare se recomandă pregătirea la abur, prin fierbere sau la cuptor.”

Andreea Berecleanu a dezvăluit care este secretul unei vieți de cuplu fericite

Andreea Berecleanu a dezvăluit care este secretul unei vieți de cuplu fericite