Ştiai că avem 7 sisteme imunitare? Vezi cum să le întăreşti pe toate!

De Lumea Femeilor pe

Mai exact, sistemul imunitar este format din 7 subsisteme distincte. Deci trebuie să fim cu ochii… în 7 ca să ne păstrăm sănătatea.
Sistemul imunitar este o maşinărie mai complexă decât ne-am fi imaginat: funcţionează la nivel optim doar atunci când cele 7 componente ale sale sunt în armonie.

1. Imunitatea epidermică

Pielea este prima linie de apărare a organismului. Prima şi cea mai mare (un adult este protejat de cca 2 m de piele). Suprafaţa ei este acidă, pentru a împiedica organismele patogene să… ne intre pe sub piele.
5 aliaţi pentru o imunitate de fier

2. Imunitatea respiratorie

Cea de-a doua linie de apărare – mucoasele nazale, împreună cu cele care acoperă gâtul şi plămânii – blochează agenţii patogeni din aer.

3. Imunitatea digestivă

70% din capacitatea imunitară este localizată la nivelul organelor digestive. Se pare că peste 70% din anticorpi sunt sintetizaţi aici. Când avem o conjunctivită sau o rinofaringită, sucurile gastrice taie virusurile şi microbii în bucăţi pe care le vor anihila, între mese, globulele albe ale sistemului digestiv. Iar cele peste 100.000 de miliarde de bacterii din flora intestinală protejează intestinul de bacteriile nocive.

4. Imunitatea circulatorie

O bună circulaţie a sângelui în organism (fluxul sangvin normal) ajută la localizarea rapidă a infecţiilor din sânge şi la eliberarea enzimelor protectoare.
Alimente minune pentru imunitatea copilului

5. Imunitatea celulară

Fiecare celulă se apără împotriva agenţilor patogeni prin eliberarea unor substanţe chimice puternice, denumite citokine.

6. Imunitatea sistemică

… este alcătuită din celule macrofage, neutrofile, globule albe din sânge, care anihilează substanţele periculoase.

7. Imunitatea limfatică

Limfa, “sângele alb”, reprezintă 15% din greutatea corpului uman. Ea scaldă cea mai mare parte a ţesuturilor, luând cu sine deşeuri şi toxine, bacterii şi virusuri.

Cum îţi întăreşti imunitatea

Consumă regulat proteine, glucide şi lipide într-o formă cât mai dietetică şi mai naturală l Pune bază pe fructele şi legumele de culoare închisă: cele mai prestigioase jurnale medicale din lume susţin că aceste alimente, consumate în stare crudă, stimulează puternic sistemul imunitar.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro