Fitness chiar la tine acasa

De Corina Buhagiar, pe

Ti-ai promis, si pentru anul asta, sa treci mai des pe la sala, dar n-ai reusit? Atunci, de ce nu incerci o solutie de compromis: fitness la domiciliu!
Cel mai des dam vina pe lipsa de timp. Sa mergi pana la sala… sa te schimbi… dupa care sa faci dus si sa te introrci acasa in traficul pe care il stii, pare sa-ti manance o groaza de timp. Unde mai pui ca nici nu te simti bine sub privirile dezaprobatoare ale veteranelor de la sala care te saluta cu un „vai, de cand nu te-am vazut!”… Ti-ar placea sa iti tonifici muschii si sa mai dai jos cativa centimetri din talie, dar pur si simplu nu-ti gasesti resurse ca sa te mobilizezi? Atunci incepe cu antrenamentul de la tine de acasa. Dupa cateva saptamani in care iti vei respecta constiincioasa programul de antrenament (pe care tot singura ti-l propui) vei capata destula incredere si avant sa ajungi si la sala!

Pentru mai mult succes

Nu amana. Sa amani sau sa eziti e moartea entuziasmului si, implicit, a succesului. Incepe chiar de azi. ACUM e cel mai bun moment.

Planifica cu atentie. Se pare ca psihicul e mai motivat daca stie dinainte cat si ce are de facut. Asa ca un „plan de bataie”, printat pe hartie si afisat la vedere, e foarte folositor. Deseneaza-ti un tabel cu 6, 7 sau 8 saptamani si bifeaza cu un x fiecare zi in care ai lucrat.

Fii realista. Nu-ti propune mai mult decat poti duce, altfel planul tau se duce de rapa. Stii ca nu-ti permiti mai mult de jumatate de ora pe zi? Foarte bine, e buna si aceea, decat deloc. Dar nu te avata sa zici ca faci mai mult si apoi s-o lasi balta. Un antrenament zilnic de 20 de minute, in care primele 7-10 minute sunt obligatoriu incalzirea, este suficient pentru inceput.

Variaza. Atat pentru corp, cat si pentru psihic, e folositor sa variezi exercitiile pe care le faci. Tu hotarasti: luni – abdomen, marti – brate, miercuri – fese, joi – piept, vineri – picioare (sau orice alta combinatie doresti). Lasa-ti si o zi pe saptamana fara fitness daca vrei, dar nu mai mult!

Recompense si pedepse. Nu sunt eficiente doar pentru copii. Poti sa le folosesti si pentru tine! Amendeaza-te cu cate 10 lei pentru fiecare zi in care nu lucrezi. Cand pusculita se umple poti sa-ti iei un echipament de sport sau un aparat de fitness. Iar daca „te tii” pana la sfarsitul celor 6 saptamani, fa-ti cadou un obiect care iti place sau o zi de rasfat la un spa.

Foloseste-te de ajutor. Stabileste-ti un element cheie care sa-ti aminteasca de fitness. De exemplu, deschiderea ferestrei dimineata. Oricum exercitiile se fac cu cat mai mult aer curat. Ca sa te incurajezi, pune-ti o muzica ritmata sau chiar CD-ul cu un instructor de fitness care iti arata exercitiile. Daca reusesti sa-l mobilizezi si pe iubitul tau, foarte bine. Va puteti indemna reciproc. Dar daca el refuza, nu-i motiv ca si tu sa abandonezi.

Inarmeaza-te cu rabdare. S-ar putea sa te descurajeze ca nu vezi nu stiu ce rezultate spectaculoase imediat. Nu te urca pe cantar in fiecare zi. Si nici nu te cerceta in oglinda mai des de o data pe saptamana. Important e ca faci ceva minunat pentru sanatatea ta! Rezultatele se vor vedea, fara indoiala, in timp.
Si nu uita dictonul care spune: „Mai putin e mai bine decat deloc, iar mai tarziu e mai bine decat niciodata!” Succes!!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO încărcat pe unica.ro